Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


DS1971 schreef op 18-07-2022 om 12:08:

Ik woon deels in Malta en dan is 40+ allesbehalve bijzonder en houdt de hitte lang aan. Het went en overdag plons je gewoon regelmatig in het zwembad of de zee.
Net als met de kou in de bergen in de winter. Went ook.

Ik sta dus altijd weer te kijken hoe de media ophef weet te maken van niets.

Ik heb geen zwembad of zee op mijn kantoor.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 13:04

Ainne schreef op 18-07-2022 om 12:57:

Naaaaah, ik dacht, wat is dat toch voor geluid? Loop naar buiten en het regende, van die dikke druppels! Hooguit 30 seconden en nu is het weer strakblauwe lucht

Was het geen sproeier ofzo? Wat raar 😯

PriceyRook54

PriceyRook54

18-07-2022 om 13:07

Mug schreef op 18-07-2022 om 13:04:

[..]

Was het geen sproeier ofzo? Wat raar 😯

Dat dacht ik ook even, dat de buurman ergens mee bezig was, vandaar dat ik naar buiten liep, ik dacht dat ie met een plastic sheet bezig was of zo, maar het was echt regen, raar verdwaald wolkje.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-07-2022 om 13:08

Ik heb vanochtend om half negen alles potdicht gedaan. Want toen was het in huis 22 graden en begon het buiten boven de 21 te komen. Ik hoop dat ik het zo binnen op redelijke temperatuur kan houden.
Tot mijn verbazing hadden beide buren de deuren tot een uur of 12 nog wijd open staan. Of zouden ze van een tropische binnentemperatuur houden?

Voor buitenwerkers zijn dit een paar zeer zware dagen. Niet eens zozeer vanwege de temperatuur, maar omdat je in dit land nooit tijd hebt om goed te acclimatiseren. In landen waar het de heel zomer 30+ is is je lichaam en de samenleving daar veel beter op ingesteld.

Ik heb dan ook een paar flesjes water in de vriezer gelegd. Niet voor mezelf, maar voor de post- en pakketbezorgers die vandaag en morgen misschien aan de deur komen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-07-2022 om 13:10

Rockstar schreef op 18-07-2022 om 12:59:

[..]

Ik heb geen zwembad of zee op mijn kantoor.

En: in Malta is dit "normaal". Is de samenleving erop ingesteld en krijgt je lichaam de kans om eraan te wennen. Dat is hier in Nederland (nog) niet zo.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 13:12

Ainne schreef op 18-07-2022 om 13:07:

[..]

Dat dacht ik ook even, dat de buurman ergens mee bezig was, vandaar dat ik naar buiten liep, ik dacht dat ie met een plastic sheet bezig was of zo, maar het was echt regen, raar verdwaald wolkje.

Haha, dat verwacht je nu echt niet. Grappig 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-07-2022 om 13:30

Ik heb net een uur moeten lopen met mijn fiets omdat de ketting eraf ligt en ik toch naar huis moest.  Kwam thuis en binnen nog 20,5 graad, heerlijk!

Vanochtend om 8 uur de boodschappen gedaan, half uurtje later ramen en deuren gesloten om de hitte zo goed mogelijk buiten te sluiten.
Heb hier ook screens hangen (zelfgemaakte) alleen in de slaapkamer (zuidkant) aan de binnenkant (3 hoog achter en zuignappen is niet echt de beste combinatie).

Straks maar even een dutje doen en dan de wekker op een uur of 4 zetten morgen zodat ik nog een paar uur kan ventileren voordat het weer zo heet wordt.

Temperatuur binnen: 23,5 (en 30 buiten)

Mug schreef op 18-07-2022 om 12:26:

[..]

Ik wil ook een zwembad Dat maakt alles aangenamer.


Bij de Action hebben ze kleintjes...

Hier in Nederland wordt er lacherig gedaan over de siesta uit de warmere landen in Europa. Een middagdutje op het warmst van de dag.  

Maar wordt het hier een keer warm en we zijn allemaal van de leg.

Coreopsis schreef op 18-07-2022 om 13:10:

[..]

En: in Malta is dit "normaal". Is de samenleving erop ingesteld en krijgt je lichaam de kans om eraan te wennen. Dat is hier in Nederland (nog) niet zo.

Hitte went nooit. Je leert er mee omgaan.

Rockstar schreef op 18-07-2022 om 12:59:

[..]

Ik heb geen zwembad of zee op mijn kantoor.

Ja, maar hier gaat het ook maar om 1 dag. 

Dat is weer het nadeel daar: de woning warmt langzaam op, maar als het maandenlang heet is, dan zijn de stenen op zeker moment gewoon heet. En ik vertik het om de airco de gehele dag vol te laten blazen. Dat kan ik ecologisch gewoon niet maken. Alleen op kantoor af en aan (dat is voldoende) en op de slaapkamer een uurtje voordat we gaan slapen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 13:40

Hier is het in de schaduw 30 graden, binnen 22.

JohnnyC. schreef op 18-07-2022 om 13:35:

Hier in Nederland wordt er lacherig gedaan over de siesta uit de warmere landen in Europa. Een middagdutje op het warmst van de dag.

Maar wordt het hier een keer warm en we zijn allemaal van de leg.

Ik denk dat het vooral de media is die er meer van maakt dan het is. Om mij heen hoor ik meer plannen om te gaan BBQ-en dan plannen om weg te kruipen in een donker (en hopelijke koel) hoekje.

JohnnyC. schreef op 18-07-2022 om 13:37:

[..]

Hitte went nooit. Je leert er mee omgaan.

Dat ben ik niet met je eens. Voor mijn gevoel stelt mijn lichaam zich zowel aan de hitte als de kou bij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.