Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


Mama-Inge schreef op 18-07-2022 om 11:49:

Het is hier (Drenthe) 27 graden buiten
In huis 21,5
En ik heb koude voeten.
Dus nee, nog geen last van de warmte

Hier hetzelfde, ik zit nu met kippevel en twijfel of ik niet een vestje ga aandoen.

De bewolking is hier inmiddels weggetrokken. Ik zit onder een parasol en begin de warmte nu wel wat te voelen. 

Ik woon deels in Malta en dan is 40+ allesbehalve bijzonder en houdt de hitte lang aan. Het went en overdag plons je gewoon regelmatig in het zwembad of de zee. 
Net als met de kou in de bergen in de winter. Went ook.

Ik sta dus altijd weer te kijken hoe de media ophef weet te maken van niets.

In huis is het nog prima, ik heb dit jaar sowieso voor het eerst screens aan de buitenkanten van de ramen (te bevestigen met zuignappen, wereldsysteem!) beneden omdat lief in de woonkamer woont wegens ziekte/mobiliteitsproblemen, dat scheelt veel. Nu met de echte hitte ook de luiken beneden dicht gedaan en boven over het niet bescreende dakraam een dekbedovertrek gehangen (aan de buitenkant dus, scheelt echt heel veel tov dingen aan de binnenkant hangen) 
Ik ga zo ns even kijken of ik nog wat in de tuin kan doen of dat ik het echt al te heet vind. 
Morgen moet ik werken in een warme keuken maar we gaan wel eerder dicht (om 14.00u) Dan ga ik denk ik nog wel een beetje rommelen. Ik kan goed tegen hitte, als ik maar blijf drinken en zout genoeg eet. Heb ook jaren in de bloedhitte in festivalkeukens (die zijn in tenten) gestaan, trek ik ook wel, maar dan moet ik op een gegeven moment wel ORS gaan drinken, anders gaat t niet goed. 

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 12:08:

Ik woon deels in Malta en dan is 40+ allesbehalve bijzonder en houdt de hitte lang aan. Het went en overdag plons je gewoon regelmatig in het zwembad of de zee.
Net als met de kou in de bergen in de winter. Went ook.

Ik sta dus altijd weer te kijken hoe de media ophef weet te maken van niets.

Ik heb er ook gewoond en vond het klimaat echt vreselijk, zo vochtig en benauwd. Na een hele dag in de airco op kantoor die klamme hitte in was het ergst, op een vrije dag had ik er minder last van.

Ysenda schreef op 18-07-2022 om 12:04:

[..]

Hier hetzelfde, ik zit nu met kippevel en twijfel of ik niet een vestje ga aandoen.

Ja ik ook

Ik heb over de slaapkamerraam (schuin dak) een laken gehangen zodat het daar koel blijft

En we hebben voor en achter de zonneschermen naar beneden, die hebben we er sinds kort hangen en ik merk dat het scheelt in temperatuur in huis.

Alleen de ramen aan de zijkant zit nog niets voor, maar daar heb ik de gordijnen dicht

Moxxie schreef op 18-07-2022 om 12:16:

[..]

Ik heb er ook gewoond en vond het klimaat echt vreselijk, zo vochtig en benauwd. Na een hele dag in de airco op kantoor die klamme hitte in was het ergst, op een vrije dag had ik er minder last van.

Vocht is inderdaad minder fijn. Maar dat is vooral in de winter dat je dat merkt. 

En ik woon ergens waar nog niet alles is volgebouwd. In Sliema/Valetta/enz zou ik ook niet willen zitten. Dat scheelt enorm, dat het gewoon kan doorwaaien.

Ik vind het echt heerlijk dit weer en geniet er met volle teugen van. Van mij mag het heel de zomer zo blijven. Ik koel me wel regelmatig af in mijn zwembad. Zonder zou ik het niet uit houden in mijn tuin.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 12:24

Moosey schreef op 18-07-2022 om 12:15:

In huis is het nog prima, ik heb dit jaar sowieso voor het eerst screens aan de buitenkanten van de ramen (te bevestigen met zuignappen, wereldsysteem!) beneden omdat lief in de woonkamer woont wegens ziekte/mobiliteitsproblemen, dat scheelt veel. Nu met de echte hitte ook de luiken beneden dicht gedaan en boven over het niet bescreende dakraam een dekbedovertrek gehangen (aan de buitenkant dus, scheelt echt heel veel tov dingen aan de binnenkant hangen)
Ik ga zo ns even kijken of ik nog wat in de tuin kan doen of dat ik het echt al te heet vind.
Morgen moet ik werken in een warme keuken maar we gaan wel eerder dicht (om 14.00u) Dan ga ik denk ik nog wel een beetje rommelen. Ik kan goed tegen hitte, als ik maar blijf drinken en zout genoeg eet. Heb ook jaren in de bloedhitte in festivalkeukens (die zijn in tenten) gestaan, trek ik ook wel, maar dan moet ik op een gegeven moment wel ORS gaan drinken, anders gaat t niet goed.

Dat klinkt goed, die screens. Waar heb je die vandaan? 

In een keuken werken lijkt mij nu echt hel! Poeh.. ik kan slecht tegen warmte.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 12:26

watertoren schreef op 18-07-2022 om 12:22:

Ik vind het echt heerlijk dit weer en geniet er met volle teugen van. Van mij mag het heel de zomer zo blijven. Ik koel me wel regelmatig af in mijn zwembad. Zonder zou ik het niet uit houden in mijn tuin.

Ik wil ook een zwembad  Dat maakt alles aangenamer. 


Mug schreef op 18-07-2022 om 12:24:

[..]

Dat klinkt goed, die screens. Waar heb je die vandaan?

In een keuken werken lijkt mij nu echt hel! Poeh.. ik kan slecht tegen warmte.

Suneclipse.nl Het kost wel wat, maar niet te vergelijken met rolscreens of rolluiken. En t is niet supermooi maar dat is een rolluik of rolscreen ook niet, en dit kun je er tenminste weer helemaal af halen als het niet meer nodig. Ik ben er heel tevreden mee!

Het valt me wederom op dat de media aandringen op voldoende water drinken.
Ook eten is belangrijk, vooral voor ouderen, om je electrolyten (zouten, mineralen en in mindere mate suikers) aan te vullen.   Om flauwvallen (of erger)  te voorkomen.
Het hoeft geen 4gangen menu te zijn maar neem wat bouillon, een boterham of een stukje kaas.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 12:36

Moosey schreef op 18-07-2022 om 12:32:

[..]

Suneclipse.nl Het kost wel wat, maar niet te vergelijken met rolscreens of rolluiken. En t is niet supermooi maar dat is een rolluik of rolscreen ook niet, en dit kun je er tenminste weer helemaal af halen als het niet meer nodig. Ik ben er heel tevreden mee!

Dankje, ik ga meteen kijken. Supermooi maakt me niet uit, als het maar effectief is. 

Het is maar een paar dagen, ik pas me wel aan. Het is mijn vrije dag, vanmorgen ben ik al vroeg op pad geweest om boodschappen en heb een ronde door de tuin gedaan met de gieter. En ondanks de droogte een reuzencourgette geoogst.
Verder doe ik het maar rustig aan, hier binnen is het dankzij de rolluiken goed te doen en mijn terras buiten heeft over een uurtje ook volop schaduw.
En dan vanavond maar pittig eten, dat helpt ook.  
Morgen wel werken, maar airco dus dat zal wel gaan. En dan woensdag schijnt het alweer te gaan onweren en is de hitte weer voorbij... Ik hoop wel op een beetje redelijke hoeveelheid regen, want die is hier echt hard nodig.

PriceyRook54

PriceyRook54

18-07-2022 om 12:57

Naaaaah, ik dacht, wat is dat toch voor geluid? Loop naar buiten en het regende, van die dikke druppels! Hooguit 30 seconden en nu is het weer strakblauwe lucht 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.