Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

Herfstappeltaart schreef op 24-10-2024 om 19:13:

[..]

Ik zal er eens naar kijken. Dankje voor de tip.

Ik ga ook kijken 

kerst schreef op 24-10-2024 om 20:06:

[..]

Dat begrijp ik ook niet.

Net als dat veel mensen Engels gaan praten tegen nieuwkomers.

Volgens mij woont hij gewoon in Amerika en is hier alleen voor klussen 

Dolfje en Herfstappeltaart: ik wens jullie uitstekende nachtrusten toe.  En dat wens ik uiteraard iedereen toe. 

Ik word vast oud hoor maar waarom is er ineens zoveel te doen hier over Halloween? Dat vierden we in NL nooit, waarom nu ineens wel? 

OperaQueen schreef op 25-10-2024 om 08:14:

Ik word vast oud hoor maar waarom is er ineens zoveel te doen hier over Halloween? Dat vierden we in NL nooit, waarom nu ineens wel?

Ja dat vraag ik me ook af. Ik sta na mijn late dienst in de file omdat een of ander pretpark halloween heeft!

Poison schreef op 25-10-2024 om 08:29:

[..]

Ja dat vraag ik me ook af. Ik sta na mijn late dienst in de file omdat een of ander pretpark halloween heeft!

Echt ik snap er geen reet van waarom dat nou ineens zo'n ding is... 

Hier is het in onze wijk echt al jaren een ding, zeker wel al 15 jaar.
In dorp verderop ook al zo'n 20 jaar een evenement rondom Halloween.
Ik vind het wel leuk.

OperaQueen schreef op 25-10-2024 om 08:14:

Ik vond het ook maar onzin, maar afgelopen jaar hebben we voor het eerst meegedaan aan halloween in de buurt en ik blijk het toch wel leuk te vinden. Die kinderen verkleed, 's avonds door de buurt wandelen. Echt gezellig eigenlijk.

Zilver_gray schreef op 24-10-2024 om 20:39:

[..]

Nou daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Engels wordt elders in de wereld vaker gesproken dan Nederlands, dus om elkaar te begrijpen kan Engels handig zijn, let wel we hebben het dan over “nieuwkomers” niet over Amerikanen die hier al zo’n 10 jaar wonen en werken, en dan nog steeds geen woord Nederlands praten.
Herstel hij woont hier al 15 jaar las ik net ergens

En hij woont part-time in Amsterdam , dacht ik. En iedereen spreekt zowat Engels dus waarschijnlijk geen motivatie om het te leren 🤷🏽‍♀️

Dolfje schreef op 25-10-2024 om 08:59:

Hier is het in onze wijk echt al jaren een ding, zeker wel al 15 jaar.
In dorp verderop ook al zo'n 20 jaar een evenement rondom Halloween.
Ik vind het wel leuk.

Maar dat is wat anders, als ze het al zo lang doen maar ik zie nu ineens overal Halloween-dingen en lijkt het een enorme happening te zijn... Dat vind ik raar... (En het is geen feest wat we over het algemeen in Nederland vieren maar goed iedereen moet lekker doen wat ie wil...)

OperaQueen schreef op 25-10-2024 om 10:51:

[..]

Maar dat is wat anders, als ze het al zo lang doen maar ik zie nu ineens overal Halloween-dingen en lijkt het een enorme happening te zijn... Dat vind ik raar... (En het is geen feest wat we over het algemeen in Nederland vieren maar goed iedereen moet lekker doen wat ie wil...)

De winkels haken er natuurlijk lekker op in. Alles voor de verkoop natuurlijk.

OperaQueen schreef op 25-10-2024 om 10:51:

[..]

Ten eerste omdat we zowat alle culturele dingen van Amerika op den duur overnemen. Ten tweede omdat sinterklaas te gevoelig is geworden, winkels spelen lang niet meer zo in op sinterklaas als vroeger. Maar aan pompoenen en spoken storen veel minder mensen zich, dus dat is makkelijker scoren.

Halloween valt vlak voor Sint Maarten (11 november met lampionnen en liedje langs de deuren voor snoep) Misschien is Halloween populair(der) in regio’s waar geen St Maarten wordt gelopen? Verder is het natuurlijk vooral commercie (ook St Maarten en vele andere festiviteiten)

madee schreef op 25-10-2024 om 11:56:

Halloween valt vlak voor Sint Maarten (11 november met lampionnen en liedje langs de deuren voor snoep) Misschien is Halloween populair(der) in regio’s waar geen St Maarten wordt gelopen? Verder is het natuurlijk vooral commercie (ook St Maarten en vele andere festiviteiten)

En ik de regio waar wel Sint Maarten wordt gedaan, doen ze daar geen Halloween? Vroeg ik me ineens af.

Prachtwacht schreef op 25-10-2024 om 14:51:

[..]

En ik de regio waar wel Sint Maarten wordt gedaan, doen ze daar geen Halloween? Vroeg ik me ineens af.

Hier wel Sint Maarten, maar niet echt iets publiekelijk georganiseerds met Halloween. Hooguit een school- of verenigingsfeest met dat thema of zo, en hier en daar zie ik wat bewerkte pompoenen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.