Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.


lientje69 schreef op 18-07-2024 om 14:57:

Waarom , als je je suto wast, en nog zó zorgvuldig doet, zie je opdrogen toch weer overgeslagen plekjes?

Dat is hetzelfde als met ramen wassen.

kerst schreef op 18-07-2024 om 17:19:

[..]

Dat is hetzelfde als met ramen wassen.

Ja precies dat. Altijd zie je wat als je je spullen opgeruimd hebt en op de bank zit.

Waarom open ik áltijd, zonder uitzondering, áltijd een nieuw doosje medicijnen aan de kant van de bijsluiter? 

Poezel_en_Wip schreef op 19-07-2024 om 07:44:

Waarom open ik áltijd, zonder uitzondering, áltijd een nieuw doosje medicijnen aan de kant van de bijsluiter?

Het perforatie/makkelijk open maken randje zit altijd aan de kant waar de bijsluiter om de strips heb zit gevouwen. Volgens mij is dat door de fabrikant expres gedaan, zodat ze zeker weten dat iedereen de bijsluiter ziet. Of we hem dan lezen is een ander verhaal. Van nieuwe medicatie wil ik weet weekend naar kijken van de pillen die ik al 15 naar slik leg ik het weg en zie wel.  Als ineens opvalt dat de bijsluiter anders is dan wel ik er wel naar kijken. 

Bakblik schreef op 19-07-2024 om 07:48:

[..]

Het perforatie/makkelijk open maken randje zit altijd aan de kant waar de bijsluiter om de strips heb zit gevouwen. Volgens mij is dat door de fabrikant expres gedaan, zodat ze zeker weten dat iedereen de bijsluiter ziet. Of we hem dan lezen is een ander verhaal. Van nieuwe medicatie wil ik weet weekend naar kijken van de pillen die ik al 15 naar slik leg ik het weg en zie wel. Als ineens opvalt dat de bijsluiter anders is dan wel ik er wel naar kijken.

Voor zover ik weet zit er geen perforatierand of makkelijke kant aan de doosjes van de medicijnen die ik gebruik. Beide kanten zijn stevig verzegeld en ik kies altijd maar willekeurig een kant om te openen. Dat is dus stom genoeg altijd de kant van de bijsluiter. Maar nu ben ik toch wel erg benieuwd, dus ga vanavond eens checken.

Poezel_en_Wip schreef op 19-07-2024 om 08:46:

[..]

Voor zover ik weet zit er geen perforatierand of makkelijke kant aan de doosjes van de medicijnen die ik gebruik. Beide kanten zijn stevig verzegeld en ik kies altijd maar willekeurig een kant om te openen. Dat is dus stom genoeg altijd de kant van de bijsluiter. Maar nu ben ik toch wel erg benieuwd, dus ga vanavond eens checken.

Kies je altijd willekeurig een kant, of toch onbewust dezelfde. Bijvoorbeeld doordat je altijd de voorkant van het doosje naar je toe hebt en dan de rechterkant openmaakt?

Schemerlampje schreef op 19-07-2024 om 09:00:

[..]

Kies je altijd willekeurig een kant, of toch onbewust dezelfde. Bijvoorbeeld doordat je altijd de voorkant van het doosje naar je toe hebt en dan de rechterkant openmaakt?

Goede vraag, haha. In mijn beleving kies ik altijd willekeurig een kant, maar misschien is dat onbewust wel anders inderdaad. Tijd voor een onderzoekje. 

Beterlaat2021! schreef op 13-07-2024 om 10:42:

Ik heb 's middags de TV aan met de Tour de France. Niet zozeer vanwege de wedstrijd, maar meer vanwege de mooie beelden van de omgeving en het kleurrijke peloton.

Een ding vraag ik me af : WAAROM stoppen de wielrenners een paar meter vóór de streep al met trappen?



WhatsApp-Image-2023-07-21-at-09.11.52.jpeg

Hehe, daarom heb ik de tour ook aan

rooiekater schreef op 13-07-2024 om 23:20:

Waarom kan jeuk je tot waanzin drijven?

Toevallig las ik er gisteren over: 

Je lichaam gaat heel veel histamines aanmaken en daardoor gaan je bloedvaten zich verwijden (snap nu ook waarom ik bij teveel hooikoorts migraine krijg), je hartslag wordt hoger en je hebt dus ahw een stressreactie. Bij veel histamine krijg je ook slaapproblemen (niet per se door de jeuk maar je lichaam wil niet slapen). 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

19-07-2024 om 09:40 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 19-07-2024 om 09:10:

[..]Goede vraag, haha. In mijn beleving kies ik altijd willekeurig een kant, maar misschien is dat onbewust wel anders inderdaad. Tijd voor een onderzoekje.

Ben je misschien linkshandig?

Poezel_en_Wip schreef op 19-07-2024 om 09:10:

[..]

Goede vraag, haha. In mijn beleving kies ik altijd willekeurig een kant, maar misschien is dat onbewust wel anders inderdaad. Tijd voor een onderzoekje.

Ik pak altijd de linkerkan. (Fout dus)


Had ooit een bijbaantje medicijnen inpakken. Heb echt honderden doosjes microgynon in handen gehad. Doosjes bundelen met een elastiek. Doosjes openwippen met een mesje, op de kop houden zodat de italiaanse bijsluiter en drie pilstrips eruit vallen. Alle strips per drie weer bij elkaar doen en er een bijsluiter omheen vouwen. Alles weer in het doosje doen, doosjes dicht en klaar. 

Na een week gestopt, dom werk… 

SuzyQFive schreef op 19-07-2024 om 09:44:

[..]

Ik pak altijd de linkerkan. (Fout dus)


Had ooit een bijbaantje medicijnen inpakken. Heb echt honderden doosjes microgynon in handen gehad. Doosjes bundelen met een elastiek. Doosjes openwippen met een mesje, op de kop houden zodat de italiaanse bijsluiter en drie pilstrips eruit vallen. Alle strips per drie weer bij elkaar doen en er een bijsluiter omheen vouwen. Alles weer in het doosje doen, doosjes dicht en klaar.

Na een week gestopt, dom werk…

Misschien dat het daarom toch wel wisselt waar de bijsluiter omheen gevouwen zit: linkshandige of rechtshandige inpakker, en dito ook links/rechtshandige gebruiker.

Poezel_en_Wip schreef op 19-07-2024 om 08:46:

[..]

Voor zover ik weet zit er geen perforatierand of makkelijke kant aan de doosjes van de medicijnen die ik gebruik. Beide kanten zijn stevig verzegeld en ik kies altijd maar willekeurig een kant om te openen. Dat is dus stom genoeg altijd de kant van de bijsluiter. Maar nu ben ik toch wel erg benieuwd, dus ga vanavond eens checken.

Het is altijd de kant waar de datum op staat, of juist niet. Dat vergeet ik altijd, maar volgens mij is dat het ezelsbruggetje.

MMcGonagall schreef op 19-07-2024 om 11:48:

[..]

Het is altijd de kant waar de datum op staat, of juist niet. Dat vergeet ik altijd, maar volgens mij is dat het ezelsbruggetje.

Ja dat is het al weet ik nu uit mijn hoofd ook niet welke het is 

Waarom is de audio in bv een hop on hop off bius/boot nooit eens in het Nederlands?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.