Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote borduurtopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rionyriony schreef op 19-09-2021 om 19:09:

OK, deze toon hoeft niet voor mij. Toedeloe.

Je hoeft niet meteen weg te gaan
Zie ‘t een beetje als niet mogen uitleggen hoe je bij een artikel achter een betaalmuur kan komen zonder te betalen

Zoals er genoeg gratis artikelen zijn, zijn er ook genoeg gratis patronen

Ik vind ‘t ook niet meer dan netjes om ervoor te betalen en dat mag
Je mag ‘t op jouw manier oplossen, maar dan kan je wat commentaar verwachten
Dat is niet zo erg toch?

We hebben allemaal plezier in borduren en daarover te schrijven, daar gaat ‘t toch om?

@lollypopje wat is Patternkeeper?

@brooklynn wat een leuke webshop!
Dank je wel voor de reclame

Lollypopje

Lollypopje

20-09-2021 om 12:26 Topicstarter

@Beertje patternkeeper is een app. Daar kun je pdf patronen in uploaden (helaas niet allemaal) en dan kun je die gebruiken om je patroon te lezen en aan te geven waar je bent. Alleen backstitches pakt hij niet. 
Ik vind het vaak fijner lezen dan op papier. 

Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 12:26:

@Beertje patternkeeper is een app. Daar kun je pdf patronen in uploaden (helaas niet allemaal) en dan kun je die gebruiken om je patroon te lezen en aan te geven waar je bent. Alleen backstitches pakt hij niet.
Ik vind het vaak fijner lezen dan op papier.

Het schijnt geweldig te zijn. En ik, die al zo lang borduurt, doet het nog steeds op de ouderwetse manier. Met m'n patroon op papier voor me. Op één of andere manier voelt dat voor mij prettiger.  Maar wat jij zegt, het kan een geweldige hulp zijn. 

Lollypopje

Lollypopje

20-09-2021 om 12:38 Topicstarter

Brooklyn28 schreef op 20-09-2021 om 12:35:

[..]

Het schijnt geweldig te zijn. En ik, die al zo lang borduurt, doet het nog steeds op de ouderwetse manier. Met m'n patroon op papier voor me. Op één of andere manier voelt dat voor mij prettiger. Maar wat jij zegt, het kan een geweldige hulp zijn.

Toen ik net begon was ik ook eigenwijs daarmee. Op papier werkte prima. Toen toch een keer geprobeerd, en ik was meteen om.

Wat ik fijn vind is dat ik de kleur kan selecteren waar ik mee werk, waarna de vakjes oplichten die die kleur moeten. Dat maakt het een stuk beter leesbaar. Ook fijn dat ik kan inzoomen en uitzoomen. Papieren versies zijn soms net onhandige grotes.

Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 12:38:

[..]

Toen ik net begon was ik ook eigenwijs daarmee. Op papier werkte prima. Toen toch een keer geprobeerd, en ik was meteen om.

Wat ik fijn vind is dat ik de kleur kan selecteren waar ik mee werk, waarna de vakjes oplichten die die kleur moeten. Dat maakt het een stuk beter leesbaar. Ook fijn dat ik kan inzoomen en uitzoomen. Papieren versies zijn soms net onhandige grotes.

Handig! 
Nu ik ‘t bekijk geloof ik dat je het hier eerder over gehad hebt
Ik ga ‘t beter bekijken

Ohhh, wat zal ik blij zijn als dat schildpadje af is! 
Maar ‘t vergt echt zoveel meer moeite dan verwachr
Sorrie borduursters voor ‘t zwaar onderschatten van jullie hobby  

@brooklyn ik snap dat zo’n gewenning er moeilijk uit gaat
En je maakt er prachtige borduursels mee! 

@Gerbera zag nu pas je berichtje! Dank je wel, ik ga daar eens neuzen en wat kleins proberen
Als schildpadje ooit lukt 😂

Lollypopje

Lollypopje

20-09-2021 om 12:57 Topicstarter

@Beertje het hoeft niet perfect he

Vertel dat brein
Je hebt gelijk hoor, ‘t is een loslaten ding
En de draadjes worden niet mooier van ‘t continu eruit trekken 

Beertjelief schreef op 20-09-2021 om 12:55:

[..]


Ohhh, wat zal ik blij zijn als dat schildpadje af is!
Maar ‘t vergt echt zoveel meer moeite dan verwachr
Sorrie borduursters voor ‘t zwaar onderschatten van jullie hobby

En toch doe je het maar mooi, ondanks dat het veel moeite is. Dat alleen al siert je! We zijn allemaal ooit begonnen. 

Ik begon 40 jaar geleden met een borduurwerk van de zeemeermin van Kopenhagen. Daar ook gekocht. Bleek de tekst alleen in het Deens te zijn. Snapte van de kleurenkaart de ballen. Het is gemaakt maar qua kleuren was het wel een hele rare zeemeermin.  



In ieder geval heel kunstzinnig Brooklyn!

Ik kende die app nog niet, bedankt!

Ik maak nu wel de blits met mijn papieren patroon. Iedereen die het ziet is er van onder de indruk, zo ingewikkeld ziet het eruit.
Enige hulp zou wel fijn zijn voor de volgende keer

Lollypopje

Lollypopje

20-09-2021 om 13:11 Topicstarter

Beertjelief schreef op 20-09-2021 om 13:01:

Vertel dat brein
Je hebt gelijk hoor, ‘t is een loslaten ding
En de draadjes worden niet mooier van ‘t continu eruit trekken

Mooie oefening daarin dus

Lollypopje

Lollypopje

20-09-2021 om 18:59 Topicstarter

Na Bijna een jaar heb ik eindelijk door dat als ik de naald door de twee draadjes door het gaatje steek, de kans dat ze draaien vrijwel minimaal is. Ik borduur meteen een stuk netter

Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 18:59:

Na Bijna een jaar heb ik eindelijk door dat als ik de naald door de twee draadjes door het gaatje steek, de kans dat ze draaien vrijwel minimaal is. Ik borduur meteen een stuk netter

Dat ben ik nu ook aan het doen. Ziet er netjes uit zo!

Patternkeeper kun je ook foto's van je patroon in zetten. De app is eerst gratis uit te proberen (ik dacht voor een maand), daarna moet je de app eenmalig betalen.Vooral met het grote patroon waar ik mee bezig ben vind ik het erg handig. En ook heel leuk om te zien hoeveel kruisjes ik al gedaan heb en hoeveel procent van het geheel af is😊

Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 18:59:

Na Bijna een jaar heb ik eindelijk door dat als ik de naald door de twee draadjes door het gaatje steek, de kans dat ze draaien vrijwel minimaal is. Ik borduur meteen een stuk netter

Ik heb dit nu al vele malen gelezen maar ik begrijp het niet.

Bedoel je dit als je nieuwe draden door het gat van de naald stopt ?

Of bedoel je het gat in de stof?

Ik ben ook groot PatternKeeper fan. Ik moet weer even tot rust komen (algeheel, in m'n leven), maar dan ga ik ook weer lekker borduren. Kan er nu niet het moment voor vinden. 

Lollypopje

Lollypopje

20-09-2021 om 20:12 Topicstarter

zo simpelen zo logisch en het wordt zoveel netter. Achja beter laat dan nooit ontdekt 😂

Ja, die cijfers bij paternkeeper vind ik ook zo fijn. Wordt vooral de nerd in mij ook heel blij van 😁

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.