Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote borduurtopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje schreef op 19-09-2021 om 17:44:

[..]

Bij Ali is alles goedkoper, maar volgens mij ook heel veel gejat qua patronen. Daar moet je overigens bij Amazon ook voor oppassen. Niet alleen omdat het gejat is, maar vaak is de kwaliteit van patronen en materialen ook minder.

Overigens als DMC garen (en anchor of venus) te duur is, kun je op ali ook kijken naar cxc. Kwaliteit schijnt okee te zijn en zelfde kleurnummers als DMC dacht ik.


Bij Bol.com ook. Altijd checken of de verkoop van Bol of Amazon zelf is, of dat het via zo'n aangesloten verkoper is. 

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 18:01 Topicstarter

_melon schreef op 19-09-2021 om 17:57:

[..]

Bij Bol.com ook. Altijd checken of de verkoop van Bol of Amazon zelf is, of dat het via zo'n aangesloten verkoper is.

Ahh ja logisch. Ik weet het vooral van wat Engelstalige fb groepen, daarom niet aan Bol gedacht. Naast dat het niet netjes is naar de originele ontwerper, heb ik best wat plaatjes van slecht leesbare patronen langs zien komen, van mensen die zo'n miskoop hebben gedaan.

Op Etsy kan dat trouwens ook. Daarom kijk ik altijd naar de reviews en of daar foto's van resultaten bij staan.

Ja dan heeft zo'n verkoper zijn spullen ook gewoon van Alie gehaald. Drama is dat (verkapte) dropshopping tegenwoordig, met alles.
Amazon en Bol zouden er ook harder tegen moeten optreden.

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 18:05 Topicstarter

_melon schreef op 19-09-2021 om 18:02:

Ja dan heeft zo'n verkoper zijn spullen ook gewoon van Alie gehaald. Drama is dat (verkapte) dropshopping tegenwoordig, met alles.
Amazon en Bol zouden er ook harder tegen moeten optreden.

Jep. Al heb je op etsy zelfs mensen die dus gewoon patronen jatten, van andere verkopers daar. Dus zelf een keer kopen en daarna op hun eigen webshop zetten. Echt zo schandalig.

Lollypopje schreef op 19-09-2021 om 18:05:

[..]

Jep. Al heb je op etsy zelfs mensen die dus gewoon patronen jatten, van andere verkopers daar. Dus zelf een keer kopen en daarna op hun eigen webshop zetten. Echt zo schandalig.

Hoe durven ze he? Pfff.

Als ik een pakket op bol zie, maak ik altijd eerst een screenshot van het pakket. Die foto gooi ik in de zoekfunctie van ali. Dan zie je vlug genoeg of het daar vandaan komt. Ook via bol zijn er veel verkopers die pakketten van ali verkopen.

Lollypopje schreef op 19-09-2021 om 18:05:

[..]

Jep. Al heb je op etsy zelfs mensen die dus gewoon patronen jatten, van andere verkopers daar. Dus zelf een keer kopen en daarna op hun eigen webshop zetten. Echt zo schandalig.

Ik heb ooit gezien dat iemand gratis patronen verkocht op marktplaats

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 18:59 Topicstarter

Gerbera schreef op 19-09-2021 om 18:53:

[..]

Ik heb ooit gezien dat iemand gratis patronen verkocht op marktplaats

Wat hondsbrutaal zeg

Ik denk dat die simpele kerstpatroontjes van een sneeuwkristal, een boompje of een ster niet door iemand verzonnen is maar door vele duizenden overgeleverd zijn. Iedereen veranderde er dan iets aan.

Vroeger had je ook van die merklappen waarop kostschoolmeisjes dat soort patroontjes oefenden.

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 19:07 Topicstarter

rionyriony schreef op 19-09-2021 om 19:04:

Ik denk dat die simpele kerstpatroontjes van een sneeuwkristal, een boompje of een ster niet door iemand verzonnen is maar door vele duizenden overgeleverd zijn. Iedereen veranderde er dan iets aan.

Vroeger had je ook van die merklappen waarop kostschoolmeisjes dat soort patroontjes oefenden.

Dan ontwerp je er toch zelf één?

En dat ik het persoonlijk netjes en beleefd vind om te betalen en niet zomaar iemands werk te gebruiken hoeft jou niet tegen te houden dat wel te doen.

OK, deze toon hoeft niet voor mij. Toedeloe.

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 19:10 Topicstarter

Toedeloe dan maar

Ik wil ook even reageren op bovenstaande discussie. 
Daarom bestel ik eigenlijk alleen maar bij Artecy. com.   Zij betaalt alle royalties aan uitvoerende artiesten. Daarom hebben zij ook werk van beroemde kunstenaars zoals Dean Russo en Artimov.  Een patroon kost niet veel bij hun.  Een kleintje 6 dollar en een grote 10 dollar. Ze zijn safe en een geweldige klantenservice.  Patronen komen per pdf in je mailbox.
En..  Ze hebben daar echt niet alleen van die mega werken zoals ik borduur. Ook kerstsokken, zwart-wit patroontjes, boekenleggers. 
En de kwaliteit van de werken zijn vele malen beter dan van Ali.  De zwarte kat die ik gemaakt heb is ook bij Ali te bestellen.  Bij Artecy 72 kleuren in het patroon, bij Ali 35. 
Ik weet het, dit is verkapte reclame voor Artecy, dat risico neem ik dan maar. 
Maar het belangrijkste voor mij blijft dat het fair business is. 

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 20:05 Topicstarter

@Brooklynn Daarom let ik ook op waar ik bestel. Kwaliteit en je weet dat het geld bij de juiste terecht komt

Je mag hier trouwens gewoon webshops noemen, zolang je er zelf geen aandelen in hebt in elk geval

Lollypopje

Lollypopje

20-09-2021 om 10:36 Topicstarter

PaternKeeper heeft een update gehad en geeft nu ook de middenlijnen aan. Super handig. Want ik heb daar weleens een foutje in gemaakt. Gelukkig had ik mijn stof ruim geknipt 😂

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.