Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote borduurtopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje

Lollypopje

01-09-2021 om 16:49 Topicstarter

Sophia_! schreef op 01-09-2021 om 16:42:

[..]

Maar als je op de bank zit, heb je weinig aan zo'n lampje lijkt me toch?

Ik klik hem op een boek dat op de leuning ligt. De lamp is flexibel, dus vervolgens vouw ik hem zo zodat hij op mijn borduurwerk schijnt.

Lollypopje

Lollypopje

01-09-2021 om 16:50 Topicstarter

alhambra schreef op 01-09-2021 om 14:49:

[..]

Goed om te lezen!

Ik doe ook ////// en daarna \\\\\\.

Vraagje: Ik werk met 1 naald en 1 kleur tegelijkertijd, maar is het ook mogelijk om per kleur 1 draad te hebben zodat je meerdere kleuren tegelijkertijd kunt doen?

Of raakt alles zo in de knoop?

Volgens mij kun je die draden dan parkeren, maar dat doe ik nooit. Dus hoe het precies werkt geen idee.

Lollypopje schreef op 01-09-2021 om 16:49:

[..]

Ik klik hem op een boek dat op de leuning ligt. De lamp is flexibel, dus vervolgens vouw ik hem zo zodat hij op mijn borduurwerk schijnt.

Dat klinkt als een goed idee! Dat kan prima op de leuning van de bank. Bedankt voor de tip!

Als je merkt dat je helemaal verkeerd bezig bent
Is er ook ‘n manier om draadjes eruit te peuteren en opnieuw te gebruiken?

Beertjelief schreef op 02-09-2021 om 13:20:

Als je merkt dat je helemaal verkeerd bezig bent
Is er ook ‘n manier om draadjes eruit te peuteren en opnieuw te gebruiken?

Een torn mesje of scherp schaartje voor de laatste steek en dan steek voor steek terug eruit trekken.

Lollypopje

Lollypopje

02-09-2021 om 13:26 Topicstarter

of de naald tussen de steekjes en dan voorzichtig trekken. Wel bij de laatste beginnen dan

Ja de rest doe ik ook met de naald idd!

Lollypopje

Lollypopje

02-09-2021 om 13:28 Topicstarter

als het maar een paar steken zijn of niet de hele draad mis is, vind ik het zonde te knippen. 

Ja ik knip sowieso alleen de laatste steek los als ik die gewoon met naald niet meer eruit krijg. Daarna gewoon met de naald loshalen.
Alle steken losknippen geeft ook zo'n rommeltje.

@melon en @lollypopje dank je wel! 
‘t ziet er naar uit dat ik er 1 moet knippen, maar met die draadbesparende tip van maar 1 knippen zal ‘t echte leed bespaard blijven

Sophia_!

Sophia_!

02-09-2021 om 14:01

Lollypopje schreef op 01-09-2021 om 16:49:

[..]

Ik klik hem op een boek dat op de leuning ligt. De lamp is flexibel, dus vervolgens vouw ik hem zo zodat hij op mijn borduurwerk schijnt.

Slim! 

Lollypopje

Lollypopje

04-09-2021 om 20:52 Topicstarter

De lamp heeft één nadeel, als ik de hele avond borduur moet ik hem daarna al weer opladen. Maargoed, dat kan ook liggen aan hoe lang ik borduur

Lollypopje schreef op 04-09-2021 om 20:52:

De lamp heeft één nadeel, als ik de hele avond borduur moet ik hem daarna al weer opladen. Maargoed, dat kan ook liggen aan hoe lang ik borduur

Maar dan gaat hij dus in een uurtje of 3 al leeg? Dan issie vast heel fel

Mede dankzij dit topic zit ik in een positieve flow wat mijn borduurproject betreft. Ik heb goede hoop dat ik hem dit jaar wél voor Kerst afkrijg!

Lollypopje

Lollypopje

04-09-2021 om 22:33 Topicstarter

iets langer. Om 5 heb ik al geen direct zonlicht meer in de kamer en dan vind ik bij wit op wit, wat extra licht wel prettig. En meestal staat hij op zijn felst.

Wat lekker trouwens dat je weer helemasl in de flow zit. Mij wilden het  door mijn long covid laatst weer een paar weken niet lukken. Miste de focus en mijn hoofd werd te snel moe, maar nu zit ik weer in de fase dat het juist ontspand

ik heb weer een bestelling gedaan op Iris borduurt. Ze had zulke leuke tassen op haar Instagram story gezet. Kon het echt niet laten! Vooral omdat ik soms m’n werk mee neem en eigenlijk geen handige tas heb (lees: een curver bak haha en dat is best vervelend sjouwen 😂)

dus ben helemaal happy, ben benieuwd wanneer de tas volgende week binnen komt. 
En er zit zelfs een rits in! Oké.. ik ben nu officieel echt suf dat ik blij word van een rits 😂

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.