Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote borduurtopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sophia_!

Sophia_!

31-08-2021 om 23:29

Lollypopje schreef op 29-08-2021 om 09:22:

of ik had variagrated op wit moeten doen, maar wil je dat mooi doen moet je kruisje voor kruisje en daar ben ik echt te lui voor

Volgens mij doe ik altijd kruisje voor kruisje,  of wat bedoel je hiermee?

Lollypopje

Lollypopje

31-08-2021 om 23:38 Topicstarter

Sophia_! schreef op 31-08-2021 om 23:29:

[..]

Volgens mij doe ik altijd kruisje voor kruisje, of wat bedoel je hiermee?

Ik werk rij voor rij.
Ga ik eerst in een kleur ///// zo omhoog en daarna kruis ik ze \\\\\ .

Sophia_!

Sophia_!

31-08-2021 om 23:40

Lollypopje schreef op 31-08-2021 om 23:38:

[..]

Ik werk rij voor rij.
Ga ik eerst in een kleur ///// zo omhoog en daarna kruis ik ze \\\\\ .

Ohhh, dat ga ik ook eens uitproberen! Ik doe xxxxxxx 😅

Lollypopje schreef op 31-08-2021 om 21:11:

[..]

Kortere lengtes dus?

Best logisch eigenlijk hoe meer je hem door haalt, hoe groter het risico op pluizen.

Zwart pluist sowieso heel snel. Tenminste DMC 310 die ik heb pluist als enige kleur en de draad is ook vrij dun. Hoor dat wel vaker. 

Lollypopje schreef op 30-08-2021 om 17:50:

Ik heb deze besteld. Hoop dat het wat is

https://irisborduurt.nl/product/daylight-smart-clip-on-daglichtlamp-voor-borduren/

Ah ja, zulke lampen heb ik al wel eens vaker voorbij zien komen. Is voor mijn hoofd dan weer veel te fel, raak er overprikkeld van (mijn moeder had er één). 

Maar er staat hier sowieso nog maar één lamp in de woonkamer, een extra zou al veel schelen, denk ik. 

Ik werk meestal ook in rijen, tenzij het me beter uitkomt om even kruisje voor kruisje te doen. Meestal dan omdat ik op die manier kan vermijden opnieuw aan te hechten, want dat vind ik vervelend   
Rijen werkt net wat lekkerder door. 

Lollypopje

Lollypopje

01-09-2021 om 08:56 Topicstarter

_melon schreef op 01-09-2021 om 06:22:

[..]

Zwart pluist sowieso heel snel. Tenminste DMC 310 die ik heb pluist als enige kleur en de draad is ook vrij dun. Hoor dat wel vaker.

Ik heb weleens de tip gelezen dat je voor zwart daarom beter Anchor kunt gebruiken, pluist minder.

Maree schreef op 01-09-2021 om 08:52:

Ik werk meestal ook in rijen, tenzij het me beter uitkomt om even kruisje voor kruisje te doen. Meestal dan omdat ik op die manier kan vermijden opnieuw aan te hechten, want dat vind ik vervelend
Rijen werkt net wat lekkerder door.

Ja precies. Ik ben een luie borduurder, dus hou van efficientie


Lollypopje schreef op 01-09-2021 om 08:56:

[..]

Ik heb weleens de tip gelezen dat je voor zwart daarom beter Anchor kunt gebruiken, pluist minder.

[..]

Ja precies. Ik ben een luie borduurder, dus hou van efficientie


Ik vind juist van anchor weer dat het snel knoopt. Maar misschien werk ik soms ook te gehaast haha 

Lollypopje

Lollypopje

01-09-2021 om 11:01 Topicstarter

Mayosate schreef op 01-09-2021 om 10:53:

[..]

Ik vind juist van anchor weer dat het snel knoopt. Maar misschien werk ik soms ook te gehaast haha

Geen idee. Zelf geen ervaring met Anchor

Lollypopje

Lollypopje

01-09-2021 om 14:13 Topicstarter

ik knip de garen nu korter en werkt beter inderdaad. Ook gekozen voor een andere kleur. Een mooie aubergine (327), die past heel mooi bij de stof.

Wie van jullie borduurt ook op de bank? Daar zit ik het lekkerst😊
Nu ben ik ook aan het zoeken naar een daglichtlamp, maar kan niet echt iets vinden wat geschikt is. Of de lamp is om op tafel te zetten, of het is een staande lamp op de vloer (daar is naast de bank niet echt ruimte voor). Ik zou het ook fijn vinden de lamp weg te kunnen zetten als ik 'm niet gebruik. Heeft er iemand dé tip voor een fijne lamp?

Lollypopje schreef op 01-09-2021 om 14:13:

ik knip de garen nu korter en werkt beter inderdaad. Ook gekozen voor een andere kleur. Een mooie aubergine (327), die past heel mooi bij de stof.

Goed om te lezen!

Ik doe ook ////// en daarna \\\\\\.

Vraagje: Ik werk met 1 naald en 1 kleur tegelijkertijd, maar is het ook mogelijk om per kleur 1 draad te hebben zodat je meerdere kleuren tegelijkertijd kunt doen?

Of raakt alles zo in de knoop?

Lollypopje

Lollypopje

01-09-2021 om 15:14 Topicstarter

Gerbera schreef op 01-09-2021 om 14:45:

Wie van jullie borduurt ook op de bank? Daar zit ik het lekkerst😊
Nu ben ik ook aan het zoeken naar een daglichtlamp, maar kan niet echt iets vinden wat geschikt is. Of de lamp is om op tafel te zetten, of het is een staande lamp op de vloer (daar is naast de bank niet echt ruimte voor). Ik zou het ook fijn vinden de lamp weg te kunnen zetten als ik 'm niet gebruik. Heeft er iemand dé tip voor een fijne lamp?

Ik heb toevallig gisteren een lampje ontvangen van Irisborduurt. Die kun je vastklikken. Ik vind hem ideaal.

alhambra schreef op 01-09-2021 om 14:49:

[..]

Goed om te lezen!

Ik doe ook ////// en daarna \\\\\\.

Vraagje: Ik werk met 1 naald en 1 kleur tegelijkertijd, maar is het ook mogelijk om per kleur 1 draad te hebben zodat je meerdere kleuren tegelijkertijd kunt doen?

Of raakt alles zo in de knoop?

Ik denk dat dat gaat knopen ja. Zou het zelf ook wel chaotisch werken vinden trouwens, ik denk dat ik dan meer fouten zou maken. 

Sophia_!

Sophia_!

01-09-2021 om 16:42

Lollypopje schreef op 01-09-2021 om 15:14:

[..]

Ik heb toevallig gisteren een lampje ontvangen van Irisborduurt. Die kun je vastklikken. Ik vind hem ideaal.

Maar als je op de bank zit, heb je weinig aan zo'n lampje lijkt me toch? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.