Huiskamer
_Audrey
29-09-2023 om 11:33
Hebben jullie de verwarming al aan?
Even een kneuterig herfst-topic hoor
Ik heb het koud en overweeg de verwarming aan te zetten. Jullie ook?
Ninon
16-10-2023 om 13:36
Vanochtend was het hier 19 graden en nu 20,5. Gisteren mijn korte mouwen gewisseld voor lange mouwen, er ligt weer een dekentje op de bank en de poezebeesten komen weer vaker op schoot liggen
Treurniet
16-10-2023 om 15:00
Het was hier ook 18,5 vanmorgen. Ik heb mijn blouse verruild voor een trui.
Dolfje
16-10-2023 om 15:30
krulliebollie schreef op 16-10-2023 om 13:16:
het liefst zet ik de verwarming op 23 graden en loop ik in korte broek en T-shirt in huis maar dat vind ik dus echt niet verantwoord buiten dat het dan wel heel erg duur wordt. Ik heb dus de verwarming op 19 en een vest aan en als ik op de bank zit een dekentje.
Zo was het vroeger bij mijn oma ook altijd.
Hier is het nog steeds boven de 22 graden maar ik heb gisteravond wel een dekentje voor op de bank gepakt. En nu bij thuiskomst van werk mijn werkshirt uit en een sweater aan getrokken.
Moirmel
16-10-2023 om 15:33
Herfstappeltaart schreef op 16-10-2023 om 12:56:
[..]
Dat is vorige winter ook al 10x aan je uitgelegd hoor. Er zijn verschillende redenen voor: sommigen vinden het gewoon te warm boven de 19 graden (of trekken liever een warm vest aan) anderen doen het uit financiële overwegingen, weer anderen uit milieu-overwegingen. Voor mij gelden alledrie deze redenen.
En niet te vergeten het verschil van woning tot woning. Terwijl 19°C elders prima is, kan dit direct veranderen als je in je woning last hebt van tocht of koude straling van ramen of muren.
alhambra
16-10-2023 om 15:44
Ons huis is van 23 naar 21 gegaan dit weekend. Ben er blij mee. Eindelijk weer iets met lange mouwen aan in huis
Ysenda
16-10-2023 om 16:48
watertoren schreef op 15-10-2023 om 20:22:
Ik snap niet dat sommige mensen 19 graden in huis behaaglijk vinden. Ik ben zelf niet van de dikke truien of dekentjes op de bank maar bij moet het binnen wel met lichte kleding aan 21 graden zijn in de herfst of winter.
Dat is zelfs al aan de warme kant bij ons, 18 is wel de max, bij hogere temperaturen kunnen de vestjes weer uit en de t-shirts aan.
Bij 21 staat het zweet ons, zelfs als we niets doen, op de kop en in de bilnaad.
Maar de ene 21° is de andere niet, toch stook ik echt niet hoger dan 18° in de woonkamer. Ook niet toen zoon nog een kruipende dreumes was. (Lang, lang geleden)
Anne1234!
16-10-2023 om 16:53
Ik ben net thuis van werk en vind het niet zo heel erg aangenaam meer qua temperatuur in huis. Het is nog 20 graden maar het voelt koud aan. Ik heb even een trui en sloffen aangetrokken en de kaarsjes aangestoken en denk dat ik het zonder verwarming zo nog wel even uit hou maar het moet niet nog kouder worden, dan zet ik de verwarming toch maar een keer aan.
Mevrouw75
16-10-2023 om 17:14
alhambra schreef op 16-10-2023 om 15:44:
Ons huis is van 23 naar 21 gegaan dit weekend. Ben er blij mee. Eindelijk weer iets met lange mouwen aan in huis
Ik heb mijn thermohemd alweer aan
Nighttripper
16-10-2023 om 17:25
Zelf wacht ik er hier hier nog even mee. Ben bezig om bruin vet aan te kweken,wat alleen kan mbv koude (training). Nu 18 graden hier maar moet daarvoor naar 17.. 😏). Enerzijds om dan beter bestand te zijn tegen kou.Maar vooral ook ivm chronische klachten van m'n gezondheid.En met name om het immuniteitssysteem te versterken. Bruin vet lijkt daar nl een zeer positieve en directe invloed op te hebben .
https://www.vanderpigge.nl/gezondheid/bruin-vet-vet-goed/
Yumi
16-10-2023 om 17:27
Het is nu 21,5 het zal vanavond wel afkoelen maar mijn plaid ligt klaar. Van de zomer is het hier niet te doen van de hitte, omdat de zon de hele dag op de ramen staat... dat is nu echt een voordeel.
Moederkareltje
16-10-2023 om 21:15
Nighttripper schreef op 16-10-2023 om 17:25:
Zelf wacht ik er hier hier nog even mee. Ben bezig om bruin vet aan te kweken,wat alleen kan mbv koude (training). Nu 18 graden hier maar moet daarvoor naar 17.. 😏). Enerzijds om dan beter bestand te zijn tegen kou.Maar vooral ook ivm chronische klachten van m'n gezondheid.En met name om het immuniteitssysteem te versterken. Bruin vet lijkt daar nl een zeer positieve en directe invloed op te hebben .
https://www.vanderpigge.nl/gezondheid/bruin-vet-vet-goed/
Wat goed bezig. Ik vond dat koud douchen zo verschrikkelijk, was er na drie dagen al chagrijnig van, de rest kan ik me nog in vinden. Ik wil er ook weer mee beginnen. Dit bericht is een teken.
alhambra
16-10-2023 om 21:17
Mevrouw75 schreef op 16-10-2023 om 17:14:
[..]
Ik heb mijn thermohemd alweer aan
Wat een verschil. Ik heb het snel warm en ben dus niet heel blij met ons hypergeïsoleerde huis. We lopen altijd een muur van warme in als we binnen komen.
Het enige fijne is de lage gasrekening.
Ik draag volgens mij nu sinds april t-shirts dus ik was ze echt zat. Steeds maar hetzelfde aan..
Kizomba
16-10-2023 om 23:05
Nog niet. Wil het nog volhouden tot het aankomende weekend. Of langer. Maar ik heb ook nog een partner waar ik rekening mee moet houden en hij had het koud vandaag. Kelderde vandaag rap van 19,5 vanmorgen naar 16,5 rond een uur of 20.00. We hebben wel lekker oude dekbedden op de bank en hoodies aan. Nu wil ik nog thermosokken kopen.
Poezie
16-10-2023 om 23:12
Ben bang dat ik het niet vol ga houden om deze maand nog geen verwarming aan te doen.
Zaterdag wordt het overdag 7 graden
Netherfield
17-10-2023 om 08:35
Het is vandaag Zuidlaardermarkt. Dat is al 300 jaar op de derde dinsdag in oktober. In Groningen en Drenthe is ook al ongeveer zo lang de traditie dat je pas de dag na Zuidlaardermarkt de kachel voor het eerst weer aan doet. Bij mij sloeg gisteren de verwarming aan. Bijna gelukt dus.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.