Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hebben jullie de verwarming al aan?

Even een kneuterig herfst-topic hoor  

Ik heb het koud en overweeg de verwarming aan te zetten. Jullie ook?

Nee, al was het vanmorgen 18,5 graden in de kamer.

18,2 en dat is echt op de grens van comfortabel. Toch wil ik het volhouden tot 1 november. Ik vind het echt frustrerend dat ik 70 euro per maand meer kwijt ben dan anderhalf jaar geleden en we er minder voor terug krijgen. Kind loopt nog in korte broek en hemdje rond en klagen over de kou, maar daar trek ik me niets van aan. Zij kan het makkelijk oplossen

MMcGonagall schreef op 15-10-2023 om 15:55:

18,2 en dat is echt op de grens van comfortabel. Toch wil ik het volhouden tot 1 november. Ik vind het echt frustrerend dat ik 70 euro per maand meer kwijt ben dan anderhalf jaar geleden en we er minder voor terug krijgen. Kind loopt nog in korte broek en hemdje rond en klagen over de kou, maar daar trek ik me niets van aan. Zij kan het makkelijk oplossen

Ik hoop dat dit een grap is..
Je kunt je kind toch op z'n minst warmer aankleden!

Decibel88 schreef op 15-10-2023 om 16:00:

[..]

Nee geen grap. Kind is 18 dus dat mag ze lekker zelf oplossen.

Decibel88 schreef op 15-10-2023 om 16:00:

[..]

Kinderen kunnen echt prima zelf iets warmers pakken als ze het koud hebben hoof. Of ze moeten <2 zijn. 

Due-scimmie schreef op 15-10-2023 om 16:23:

[..]

Kinderen kunnen echt prima zelf iets warmers pakken als ze het koud hebben hoof. Of ze moeten <2 zijn.

Een ook dan kunnen ze prima aangeven dat ze het koud hebben. 

Hier een "puber" die zeurt dat het koud is.  Ze loopt nog in haar zomervariant van "het huispak" en legging en een longsleeve. Zolang er geen vest aangaat blijft de kachel uit. 

ik heb de kachel vanmorgen aangezet, was 17,5 graden in huis. Heb hem naar 19 graden gezet en het is nu 20,8 in huis. 

Het is nu omdat de zon op de schuifpui schijnt boven de 23 graden in de woonkamer. 

hier is het 19 graden in huis. Verwarming staat op max 18,5 dus hoeft nog niet aan. 

vanmorgen was het hier 17,5 en hebben voor het eerst de verwarming aangezet, op 18,5. Doordat we met zn drieën in een vrij kleine woonkamer wonen wordt het dan vanzelf 19/19,5. 

vandaag voor het eerst aangezet. Zelfs met zon op de woonkamer bleef het 17,5. Ik ben net ziek geweest dus had geen zin in kou lijden. Aangezet tot 19. 

Vanochtend was het 18,5. Voor de woonkamer houden we 19,5 aan, dus de thermostaat een draai gegeven .

Ik snap niet dat sommige mensen 19 graden in huis behaaglijk vinden. Ik ben zelf niet van de dikke truien of dekentjes op de bank maar bij moet het binnen wel met lichte kleding  aan 21 graden zijn in de herfst of winter. 

watertoren schreef op 15-10-2023 om 20:22:

Ik snap niet dat sommige mensen 19 graden in huis behaaglijk vinden. Ik ben zelf niet van de dikke truien of dekentjes op de bank maar bij moet het binnen wel met lichte kleding aan 21 graden zijn in de herfst of winter.

Ik zit eigenlijk nooit uren stil. Voor mij is 19 graden prettig.  Wanneer ik stil zit doe ik er een plaidje bij (maar ja,  ik slaap ook onder laken met klein dekentje.  Dekbed is me te warm). Ik heb nu bijvoorbeeld ook erg warme voeten.  Bijna elke avond sta ik wel poosje  met blote voeten  op tegelvloer in keuken,  afkoelen 

Mijn eega zit nu bijvoorbeeld in korte broek hier beneden.  19 graden.  Maar wel een vest aan. 

Man zet de verwarming pas aan als het onder de 17 graden wordt binnen. Hij betaalt dus hij bepaalt. Heb mezelf en kind vest aangedaan en maillot onder zijn broek. Als ik op de bank zit pak ik een dekentje. Het is zo prima te doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.