Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Gewoontes waarvan je blij bent dat die zijn veranderd

ach, dat gezeur altijd over de verjaardagen. Dat zou ook wel mogen veranderen

Bakblik schreef op 29-10-2023 om 19:54:

Dat de gewoonte van iedereen maar begroeten met kussen sinds corona een flink stuk minder is geworden.

Dit vind ik ook heel fijn!

Het handen schudden heb ik ook afgeschaft, ze kunnen een bokshand krijgen. Toch nog iets positiefs overgehouden aan de coronapandemie 

wat ik vooral fijn vind is dat tegenwoordig de term 'introvert' meer geaccepteerd is, en dat ik niet zoals in mijn jeugd de saaie, rustige ben die liever diepzinnige gesprekken voert dan op de luidruchtige muziek staat los te gaan in de discotheek. Vroeger was je vreemd als je 'anders' was, nu is er meer ruimte om jezelf te mogen zijn. Op veel verschillende vlakken.

KillerQueen schreef op 29-10-2023 om 19:49:

Binnenshuis en in de auto roken. Tenminste, ik ken niemand (met kinderen) die dat nog doet.

Toen ik een kind was, moest ik na het eten de sigaretten voor mijn moeder, de shag voor mijn vader en een asbak pakken. En voor mezelf een bakje yoghurt of vla. Op een gegeven moment vroeg ik: "vinden jullie het niet vervelend als ik eet terwijl jullie roken?" Toen konden ze wachten tot ik klaar was met mijn toetje.
En ze rookten ook in de auto. Mijn vader kon zelfs een sjaggie draaien tijdens het rijden, dan 'stuurde' hij met zijn been. Ze deden dan wel een raampje open, zodat je het koud had én in de rook zat.

Doordat mijn ouders dit deden, en ik het zó vies vond, ben ik zelf nooit gaan roken, zelfs geen hijsje geprobeerd.

Zo herkenbaar. Zelfs voor 10 minuten in de trein moesten we nog in een rook coupe gaan zitten. Stel je voor dat mijn moeder even niet kon roken. Gelukkig steeds minder rokers in onze omgeving en als er een niet roker bij is gaat iedereen automatisch al buiten staan. Zelf ook nooit begonnen, want ik vond het zo vies. 

Doemijdieglazenbol

Doemijdieglazenbol

29-10-2023 om 21:13 Topicstarter

roken was een van de dingen die ik in mijn pooltje had. snap ik hoor en terecht ook!

RaggedGull77

RaggedGull77

29-10-2023 om 21:48

Eerlijk gezegd vind ik die high five maar niks.
Handen schudden vind ik ook niet geweldig, ik was blij dat ik er tijdens de pandemie vanaf was.
Nee, dan toch liever een kus en/of een knuffel. Jammer dat de meeste vrouwen niet zo knuffelbaar zijn. Misschien moet ik toch maar een kat in huis nemen.

KipFritesAppelmoes schreef op 29-10-2023 om 21:48:

Eerlijk gezegd vind ik die high five maar niks.
Handen schudden vind ik ook niet geweldig, ik was blij dat ik er tijdens de pandemie vanaf was.
Nee, dan toch liever een kus en/of een knuffel. Jammer dat de meeste vrouwen niet zo knuffelbaar zijn. Misschien moet ik toch maar een kat in huis nemen.

Ja zeg, vervelende vrouwen die niet willen knuffelen.

Ik zou een kater nemen, want in mijn ervaring zijn poezen ook nogal kieskeurig over bij wie ze op schoot willen. 

ik vind het high-fiven ook niks. Doe je bij een onbekende toch ook niet? 

RaggedGull77

RaggedGull77

29-10-2023 om 22:08

Peaches schreef op 29-10-2023 om 21:58:

[..]

Ja zeg, vervelende vrouwen die niet willen knuffelen.

Ik zou nog het meest behoefte hebben aan een knuffelvriendin waarmee je een hele knuffelsessie kan houden, zoals met een knuffeltherapeute.

Je eten in een diep bord en daarna de vla erin. Vond ik vroeger zó goor, je vla smaakte naar aardappelen  met jus.

lientje69 schreef op 30-10-2023 om 04:49:

Je eten in een diep bord en daarna de vla erin. Vond ik vroeger zó goor, je vla smaakte naar aardappelen met jus.

Oja, dat deden ze bij de ouders van een vriendje destijds. Ik kreeg echt een cultuurschok. Mismatched diepe borden. Zondagmiddag warm eten. Ronde 1: soep. Ronde twee: aardappelen, vlees, groente. In hetzelfde bord! Het vlees had geen opscheplepel, dat viste iedereen met de vork uit de vette jus. Ronde 3: vla in hetzelfde bord. Ik kreeg het pak vla doorgeschoven en aangezien ik toch al voor vreemd was versleten omdat ik een glas water had, besloot ik dat leeg te drinken en daar de vla in te schenken 

KipFritesAppelmoes schreef op 29-10-2023 om 22:08:

[..]

Ik zou nog het meest behoefte hebben aan een knuffelvriendin waarmee je een hele knuffelsessie kan houden, zoals met een knuffeltherapeute.

Prima, zoek er eentje, maar blijf lekker uit de buurt van willekeurige dames, die hoeven niet aan jouw knuffelbehoefte te voldoen. Zo komt het nu wel over, alsof je die ene bent die net te lang vasthoudt bij het begroeten. 🤢 

KillerQueen schreef op 29-10-2023 om 19:49:

Binnenshuis en in de auto roken. Tenminste, ik ken niemand (met kinderen) die dat nog doet.

Toen ik een kind was, moest ik na het eten de sigaretten voor mijn moeder, de shag voor mijn vader en een asbak pakken. En voor mezelf een bakje yoghurt of vla. Op een gegeven moment vroeg ik: "vinden jullie het niet vervelend als ik eet terwijl jullie roken?" Toen konden ze wachten tot ik klaar was met mijn toetje.
En ze rookten ook in de auto. Mijn vader kon zelfs een sjaggie draaien tijdens het rijden, dan 'stuurde' hij met zijn been. Ze deden dan wel een raampje open, zodat je het koud had én in de rook zat.

Doordat mijn ouders dit deden, en ik het zó vies vond, ben ik zelf nooit gaan roken, zelfs geen hijsje geprobeerd.

Oja, precies dit! Sturen met de benen en een sjekkie rollen! Ik werd altijd wagenziek (gek hè) en dan namen ze alvast een plastic zak mee. En deden het raampje open. Maar niet roken kwam niet in ze op. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

30-10-2023 om 06:36

mijn oom en tante hebben hun dag nog ingedeeld in drinkmomenten. Na het ontbijt even wachten en dan is het koffietijd. En ook na het avondeten moet er een kop koffie in. Rond vier uur drink je juist thee.

Ik drink de hele dag door gewoon waar ik zin in heb, heel fijn.

Dat ik niet meer naar school hoef. Ik droom daar nog steeds over: ineens ontdekt men dat ik mijn examen nog niet heb gedaan en dat moet ik alsnog doen. 

De paniek voelt dan heel reëel maar in werkelijkheid heb ik het papiertje behaald van alles waar ik aan begonnen ben dus het slaat nergens op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.