Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Gebruikte spullen retourneren

Peiling

Bestel jij wel eens iets om het 1 of 2 keer te gebruiken en daarna terug te sturen?
146 stemmen
0%
3%
97%

Ysenda schreef op 11-04-2022 om 09:35:

[..]

Dat 'jammer maar het is niet anders' daar krijg ik de kriebels van, want het kan wel anders en het MOET ook anders gewoon omdat we op deze manier de wereld om zeep helpen. Nog niet voor onze generatie maar wel voor die van onze kinderen en kleinkinderen.

In sommige gevallen kan het niet anders ivm veiligheid, denk aan levensmiddelen of medicijnen, maar bij kleding kan het wel. Dan maar hogere prijzen en zeker geen gratis retour meer en ook geen heel lange retour periodes. 1 week is voldoende om een kledingstuk te passen en retour te zenden.

Dan kopen we allemaal maar 2 of 3 blousjes minder per jaar. Of beter koop gewoon eens een heel jaar of meer niets. En daarna alleen als iets helemaal afgedragen is en dan vervangen.

Tja, het is niet mijn schuld dat als ik iets retour zend dat het dan vernietigd wordt. En minder kopen ga ik echt niet doen en alles tot op de draad toe afdragen ook niet. Me mooi kleden enzo is mijn hobby. 

watertoren schreef op 11-04-2022 om 09:52:

[..]

Tja, het is niet mijn schuld dat als ik iets retour zend dat het dan vernietigd wordt. En minder kopen ga ik echt niet doen en alles tot op de draad toe afdragen ook niet. Me mooi kleden enzo is mijn hobby.

Je hoeft niet eens minder te kopen, als je selectief bent waar je iets koopt. 

Lollypopje schreef op 11-04-2022 om 09:53:

[..]

Je hoeft niet eens minder te kopen, als je selectief bent waar je iets koopt.

Ja, dat doe ik ook. Het grootste gedeelte van mijn kleding komt van een boetiek hier. Ik krijg een mail als ze weer nieuwe dingen hebben. Ze hebben daar kleding met maar 2 maten 38 bijvoorbeeld zodat je niet zoals bij een H& M mensen tegen komt met hetzelfde kledingstuk.

watertoren schreef op 11-04-2022 om 10:02:

[..]

Ja, dat doe ik ook. Het grootste gedeelte van mijn kleding komt van een boetiek hier. Ik krijg een mail als ze weer nieuwe dingen hebben. Ze hebben daar kleding met maar 2 maten 38 bijvoorbeeld zodat je niet zoals bij een H& M mensen tegen komt met hetzelfde kledingstuk.

Dat is dus een mooi voorbeeld van hoe het wel anders kan. Die kleding komt namelijk niet op die afvalberg als retourzending

Bij Zalando doen ze toch helemaal niet aan vernietigen van kleding die retour is gestuurd? Ik heb wel eens wat ontvangen wat duidelijk al eens was gepast. Of een eerder uitverkocht artikel wat dan toch opeens nog op voorraad komt terwijl het oude collectie is.

Gewoon gratis retouren verbieden, dan gaan mensen wel wat beter nadenken voor ze iets bestellen.

Sunny_ schreef op 11-04-2022 om 10:23:

Bij Zalando doen ze toch helemaal niet aan vernietigen van kleding die retour is gestuurd? Ik heb wel eens wat ontvangen wat duidelijk al eens was gepast. Of een eerder uitverkocht artikel wat dan toch opeens nog op voorraad komt terwijl het oude collectie is.

Als ik zou merken dat iets al was gepast dan zou ik het zeker retour zenden. 

Rondstruiner schreef op 11-04-2022 om 10:25:

Gewoon gratis retouren verbieden, dan gaan mensen wel wat beter nadenken voor ze iets bestellen.

Ik ben bang dat ze dan te weinig verkopen. Ik bestel zelf ook nergens waar ik de retourzending moet betalen. 

watertoren schreef op 11-04-2022 om 10:29:

[..]

Ik ben bang dat ze dan te weinig verkopen. Ik bestel zelf ook nergens waar ik de retourzending moet betalen.

Als er een verbod komt heb je geen keus meer. Misschien komen er dan weer meer fysieke winkels. Mensen moeten gewoon voor alles eens de werkelijke prijs gaan betalen.

Rondstruiner schreef op 11-04-2022 om 10:25:

Gewoon gratis retouren verbieden, dan gaan mensen wel wat beter nadenken voor ze iets bestellen.

Denk dat dat veel zou schelen. 

Maar dan moet het echt een landelijk iets zijn, dat voor alle bedrijven geldt. Er zal geen bedrijf zijn die er zelf mee start, want dan gaat de klant wel naar de concurrent. Zo erg is het ook (zou ik zelf denk ik ook doen, als ik een alternatief had waar je geen retourgeld hoeft te betalen, hoe erg dat aan het eind van het verhaal ook is). 

watertoren schreef op 11-04-2022 om 10:27:

[..]

Als ik zou merken dat iets al was gepast dan zou ik het zeker retour zenden.

Hoezo? In een winkel koop je toch ook spullen die al eens gepast zijn? 

Gepast is ook iets héél anders, dan gebruikt zijn. 

Regendrup. schreef op 11-04-2022 om 10:37:

[..]

Hoezo? In een winkel koop je toch ook spullen die al eens gepast zijn?

Gepast is ook iets héél anders, dan gebruikt zijn.

Nou dit. Iets met make-up vlekken koop ik niet maar als je een zweempje parfum ruikt of een haartje is dat toch niet erg. 

Rondstruiner schreef op 11-04-2022 om 10:37:

[..]

Als er een verbod komt heb je geen keus meer. Misschien komen er dan weer meer fysieke winkels. Mensen moeten gewoon voor alles eens de werkelijke prijs gaan betalen.

Dan heb ik nog de keus om niet online te bestellen en ik ga echt niet betalen voor een retourzending.

watertoren schreef op 11-04-2022 om 10:40:

[..]

Dan heb ik nog de keus om niet online te bestellen en ik ga echt niet betalen voor een retourzending.

Dan niet, even goede vrienden toch? 

Regendrup. schreef op 11-04-2022 om 10:37:

[..]

Hoezo? In een winkel koop je toch ook spullen die al eens gepast zijn?

Gepast is ook iets héél anders, dan gebruikt zijn.

Als je het merkt dan is het al niet goed dus in een winkel zou ik het ook terug hangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.