Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Gebruikte spullen retourneren

Peiling

Bestel jij wel eens iets om het 1 of 2 keer te gebruiken en daarna terug te sturen?
146 stemmen
0%
3%
97%

Hoewel ik hier vaker over heb gehoord verbaasd het me toch. Wat zonde van de spullen die daardoor niet meer verkocht kunnen worden.
Ik heb weleens schoenen en een jurkje teruggebracht/gestuurd omdat deze binnen een dag (jurkje) en binnen een week (schoenzolen) al kapot waren terwijl ik er niets geks mee deed, niet was blijven hangen oid. Maar bewust iets kopen om een keer te dragen en dan terug te sturen vind ik ver gaan.

Nee, nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Ik vind het eigenlijk best asociaal om te doen.

Ik ben sowieso te lui om te retourneren, dus nee.

rionyriony schreef op 06-04-2022 om 11:19:

[..]

Ja dat is zo maar dan staar ik me blind op het feit dat áls ik het toevallig goed bestel, ik niet die moeite meer hoef te doen van het aanmelden van de retour, het inpakken en die hele tocht naar het servicepunt. Dus daarom doe ik het soms toch maar niet vaak succesvol.

Dat vind ik niet veel moeite. Ik plak de retoursticker en gooi 'm in de auto. Als ik om boodschappen ga dan geef ik 'm af bij 't pakketpunt. 

Nee, ik heb zelfs wel eens een dure miskoop gehouden hoewel ik het volgens de policy van het bedrijf nog terug mocht sturen, omdat ik vond dat ik het 'gedragen' had ipv alleen maar passen.

Ik hoorde toevallig een keer van iemand in mijn omgeving die wel vaak kleding droeg en dan terugstuurde. Hoogopgeleid, goeie baan, goed salaris, dus niet uit armoe of zo. Diegene ben ik toch anders gaan bekijken.

redbulletje schreef op 06-04-2022 om 11:44:

[..]

Dat vind ik niet veel moeite. Ik plak de retoursticker en gooi 'm in de auto. Als ik om boodschappen ga dan geef ik 'm af bij 't pakketpunt.

Op de een of andere manier kijk ik daar tegenop. Er staat ook nog altijd een lampje dat binnen anderhalve week terug moet. Goedkope effectlamp van maar een paar tientjes.

Lampen hebben nooit gebruikssporen dus die kan gewoon terug, maar nog steeds niet gedaan.

Nee, niet gedaan. Ik weet wel dat sommigen het wel doen voor feestjes of uitgaan. Als ik iets koop dan vind ik het echt mooi en leuk staan en dan heb ik geen reden om het terug te sturen. Want wat maakt het mij nu uit dat ik 2 of meer keer hetzelfde draag op een feestje. En ik heb gewoon niet zo'n gemakkelijk figuur en smaak dat ik zoveel keus heb.

Zusterclivia schreef op 06-04-2022 om 12:34:

Nee, niet gedaan. Ik weet wel dat sommigen het wel doen voor feestjes of uitgaan. Als ik iets koop dan vind ik het echt mooi en leuk staan en dan heb ik geen reden om het terug te sturen. Want wat maakt het mij nu uit dat ik 2 of meer keer hetzelfde draag op een feestje. En ik heb gewoon niet zo'n gemakkelijk figuur en smaak dat ik zoveel keus heb.

Mijn mond valt echt open van het feit dat mensen ook echt andere mensen kennen die dat doen. Dat komt dus blijkbaar vaker voor dan ik dacht. Het is gewoon een vorm van diefstal vind ik. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

06-04-2022 om 15:30

Nog nooit gedaan.
Zelfs de sim-kaart-knipper heb ik 1x gebruikt maar toch niet "durven" retourneren.
Vorige had het kennelijk wel gedaan, want de resten van een simkaart zaten er nog in...

Dochter heeft een webshop met sexartikelen en verkoopt óók via bol.com Als er (pré-coronatijd) een hardcore feestje ergens was, zag ze omzet van bv latex kleding omhoog schieten en dag(en) erna de retourzendingen ... vaak duidelijk te zien dat het gebruikt was. Soms in discussie met klant, want er worden wel slechte recensies geplaatst op website en/of bol.com en dat is dan weer niet zo goed voor je omzet. 
Verschrikkelijk, die mentaliteit en dan ook nog niet snappen dat dat soort klanten ondernemers te kijk zetten

Chiquita schreef op 06-04-2022 om 16:43:


Verschrikkelijk, die mentaliteit en dan ook nog niet snappen dat dat soort klanten ondernemers te kijk zetten

Ik vrees dat zulke klanten dat juist maar al te goed snappen. Ze snappen dat ze macht hebben, dat ze winkels kapot kunnen maken met reviews. En ze misbruiken die macht om gebruikte en gedragen spullen terug te sturen. Wat in feite net zoiets is als uit een restaurant weglopen zonder te betalen, onder dreiging van slechte reviews.

De reviews zijn een prachtig tegenmiddel tegen 'schijtaandeklant'-winkeliers, en helaas geeft het ook macht aan de 'schijtaandeondernemer'-klant.

nog nooit gedaan en ik ken ook niemand die dat gedaan heeft. Idd een soort van diefstal, waarbij je de ondernemer te kakken zet

Herfstappeltaart schreef op 06-04-2022 om 15:18:

[..]

Mijn mond valt echt open van het feit dat mensen ook echt andere mensen kennen die dat doen. Dat komt dus blijkbaar vaker voor dan ik dacht. Het is gewoon een vorm van diefstal vind ik.

Tja, ik vind het ook asociaal, maar je komt wel eens met mensen in aanraking die je niet zelf kiest en dan komt je wel eens achter dit soort dingen. Zo zijn er wel meer onderwerpen waarvan je denkt; dit had ik niet willen weten.

Chiquita schreef op 06-04-2022 om 16:43:

Dochter heeft een webshop met sexartikelen en verkoopt óók via bol.com Als er (pré-coronatijd) een hardcore feestje ergens was, zag ze omzet van bv latex kleding omhoog schieten en dag(en) erna de retourzendingen ... vaak duidelijk te zien dat het gebruikt was. Soms in discussie met klant, want er worden wel slechte recensies geplaatst op website en/of bol.com en dat is dan weer niet zo goed voor je omzet.
Verschrikkelijk, die mentaliteit en dan ook nog niet snappen dat dat soort klanten ondernemers te kijk zetten

Nou vind ik een winkel met seksartikelen eigenlijk een winkel die niet aan retourzendingen moet doen. Ik vind het maar een vies idee.

watertoren schreef op 06-04-2022 om 18:12:

[..]

Nou vind ik een winkel met seksartikelen eigenlijk een winkel die niet aan retourzendingen moet doen. Ik vind het maar een vies idee.

sommige artikelen mogen idd niet geretourneerd worden, maar ik heb begrepen van dochter dat bv latex jurkjes en broeken onder retourgarantie vallen (cf bol.com richtlijnen). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.