Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
CharlieB
07-12-2021 om 18:06
MMcGonagall schreef op 06-12-2021 om 16:58:
Ik had ooit een hoge ronde wasmand met een plastic deksel. De wasmand heb ik al jaren niet meer, maar het deksel gebruik ik om schone was uit de machine naar het wasrekje te vervoeren. Het in je armen meedragen lijkt me een beetje vreemd. Ik ken ook niemand die dat doet.
Ik, heel soms. Als het bijv mijn sportwas is en mijn wasmand zit vol met andere was. En het is dan maar een klein beetje en een klein stukje (4 stappen)Â
Netherfield
07-12-2021 om 18:58
Ik heb een grote rechtopstaande wasmand waar de hele week was ingegooid wordt, met deksel. Daarachter staan twee wasmanden (in elkaar) die ik gebruik om was richting wasmachine, droger of droogmolen (in de zomer) te vervoeren. Ik ga echt niet met natte was in mijn armen lopen. En als een mand buiten staat en ik loop met een mand vieze was naar de machine die net klaar is, dan gooi ik de vieze was op de grond, doe de natte in de mand en vul dan de machine met de vieze.Â
Tot zover hoe ik de was doe. Ik haat strijken trouwens.Â
ProfitableMantis53
07-12-2021 om 21:36
Netherfield schreef op 07-12-2021 om 18:58:
Ik heb een grote rechtopstaande wasmand waar de hele week was ingegooid wordt, met deksel. Daarachter staan twee wasmanden (in elkaar) die ik gebruik om was richting wasmachine, droger of droogmolen (in de zomer) te vervoeren. Ik ga echt niet met natte was in mijn armen lopen. En als een mand buiten staat en ik loop met een mand vieze was naar de machine die net klaar is, dan gooi ik de vieze was op de grond, doe de natte in de mand en vul dan de machine met de vieze.
Tot zover hoe ik de was doe. Ik haat strijken trouwens.
Ik ben daar heel zeikerig in: een vaste mand voor vieze was en een vaste mand voor schone. Als ik schone was in dezelfde mand doe als waar net vieze was in heeft gezeten, dan heb ik het idee dat het weer vies is.Â
Dat is hetzelfde idee als schone was op de grond gooien of laten vallen: ook weer vies.
irmama
07-12-2021 om 22:05
Nera schreef op 07-12-2021 om 21:36:
[..]
Ik ben daar heel zeikerig in: een vaste mand voor vieze was en een vaste mand voor schone. Als ik schone was in dezelfde mand doe als waar net vieze was in heeft gezeten, dan heb ik het idee dat het weer vies is.
Dat is hetzelfde idee als schone was op de grond gooien of laten vallen: ook weer vies.
Naar mijn idee zijn dat ook andere wasmanden. Van die ovale of ronde met openingen. En voor de vieze met deksel oid.
Bakblik
08-12-2021 om 12:23
[..]
Ik ben daar heel zeikerig in: een vaste mand voor vieze was en een vaste mand voor schone. Als ik schone was in dezelfde mand doe als waar net vieze was in heeft gezeten, dan heb ik het idee dat het weer vies is.
Ik ben daar ook redelijk strikt in, manden voor vieze was, mand voor schone was. De 2 voor vieze was hebben/hadden een deksel. De mand voor schone was is een open korf.
Als ik de was uit de machine haal (staat in zo'n bak) heb ik een kier tussen trommel en mand. De sokken die in die kier vallen die hang ik gewoon op, die vind ik niet meteen vies.
Als het met ophangen misgaat en er valt iets op de trap dan gaat dat ook nog gewoon aan de lijn als het kleding is. Dat komt niet zo nauw.
Op de maandag draai ik vaak een 90 graden was waar ik ook de zeefdoek van de soep bij meedraai. Als die op de trap valt dan gaat hij opnieuw in de machine.
Was die van de lijnen, aan het balkon, valt moet vaak wel terug naar de wasmachine. Dat valt in het gras/een border en kan niet meer aan.
Netherfield
08-12-2021 om 19:07
Waarom de achterrem van een fiets aan de linkerkant zit en de voorrem aan de rechterkant van je stuur. De meeste mensen zijn rechts en knijpen dus harder in de voorrem, waardoor je over de kop kan vliegen.Â
Feles
08-12-2021 om 19:16
[..]
Dan zijn wij dat ook . Hier twee manden voor vies (ook met deksel) en een soort krat/bak voor schoon.
Netherfield
08-12-2021 om 19:28
Vraag ik me toch af hoe de vieze was van de waskorf waar je het de hele week in verzamelt, naar de wasmachine komt.Â
ProfitableMantis53
08-12-2021 om 19:52
Netherfield schreef op 08-12-2021 om 19:28:
Vraag ik me toch af hoe de vieze was van de waskorf waar je het de hele week in verzamelt, naar de wasmachine komt.
Vieze was zit hier in een lage wasmand, die zet ik voor de wasmachine om het in te laden. Ooit had ik wel een hoge mand, maar die kun je ook in zijn geheel bij de machine zetten natuurlijk.
Mlah!
08-12-2021 om 20:10
Fleece schreef op 06-12-2021 om 16:39:
Lekker dan . Dan moet je met je armen vol NAT wasgoed naar een andere ruimte lopen???
Zou bij gebrek aan ruimte een big shopper nemen
Wat gebeuren er voor vreselijke dingen als je met een arm vol nat wasgoed ergens heen loopt?Â
Sommigen hier zijn in mijn ogen nogal smetvrezerig. Een sok opnieuw was omdat hij op de grond valt? Heb je niks beters te doen?
MindlessCamel53
08-12-2021 om 20:19
Netherfield schreef op 08-12-2021 om 19:28:
Vraag ik me toch af hoe de vieze was van de waskorf waar je het de hele week in verzamelt, naar de wasmachine komt.
Oh dat is niet zo moeilijk. De waskorf staat naast de wasmachine.Â
ProfitableMantis53
08-12-2021 om 20:25
Mlah! schreef op 08-12-2021 om 20:10:
[..]
Wat gebeuren er voor vreselijke dingen als je met een arm vol nat wasgoed ergens heen loopt?
Sommigen hier zijn in mijn ogen nogal smetvrezerig. Een sok opnieuw was omdat hij op de grond valt? Heb je niks beters te doen?
Een sok dan weer niet perse. Maar met ondergoed heb ik wel moeite. Het ligt ook heel erg aan waar het valt natuurlijk.
En het klopt dat ik smetvrees neigingen heb. Maar het is niet extreem, ik hou het nog aardig onder controle.
En op je vraag wat er vreselijk is om wasgoed in je armen te dragen, het is vooral heel onhandig. Als de trommel vol zit met heel veel kleine dingen als sokken en ondergoed, dan krijg je dat gewoon niet allemaal tegelijk mee.
Bakblik
09-12-2021 om 09:26
Dat ik (sinds de invoering van het nieuwe afvalophaalsysteem) de hele week uitkijk op een mini vuilnisbelt, terwijl het doel van het nieuwe systeem betere afvalscheiding en minder zwerfvuil zou moeten zijn.
Bij de flat tegenover zijn 2 ondergrondse bakken geplaatst 1 voor restafval en 1 voor gft, ook staat er een paal waar de zakken met pmd aangehangen kunnen worden. Zojuist is pmd opghaald en is het redelijk netjes, naast de restcontainer liggen wat latten die niet door het gat passen.
De zakken voor pmd worden de hele week aan die paal gehangen (met een beetje pech hangt de eerst er over 10 minuten al). De hele week zijn er ook katten die de zakken stuk maken en dan waait alles door de hele straat.
Fanatiek melden bij de gemeente van die smeerboel heeft tot nu toe weinig effect.
Fleece
09-12-2021 om 10:02
Mlah! schreef op 08-12-2021 om 20:10:
[..]
Wat gebeuren er voor vreselijke dingen als je met een arm vol nat wasgoed ergens heen loopt?Â
Ik weet niet hoe jij dat doet? Maar mijn wasmachine zit altijd flink vol. Dus ik weet zeker dat kleren die ik aan heb daar ook nat van worden.
Of ik zou heen en weer moeten lopen met iedere keer een paar dingen. Zonde van de tijd.Â
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.