Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
zwaankip
29-10-2021 om 20:57
Vrijevlinder schreef op 26-10-2021 om 13:04:
[..]
Omdat mensen denken dat ze hun hond te alle tijde onder controle hebben, wat niet zo is. Je kan je hond nog zo goed onder controle hebben, maar er kan altijd iets gebeuren dat dat niet zo is. Ik ken mensen die op deze manier hun hond zijn kwijtgeraakt.
Mijn tante is ongeveer 30j geleden in haar gezicht gebeten door een heel grote Deense dog-hond waarvan het baasje zei: "Mijn hond is de liefste, nog nooit heeft hij iemand aangevallen".
1 Minuut later werd mijn tante uit het niets door die hond vol in het gezicht gebeten. Bijna de hele linkerkant van haar gezicht was wegÂ
Ze heeft 8 operaties ondergaan om haar gezicht enigszins te laten herstellen.....helaas blijft ze verminkt en staren mensen haar nog steeds na wanneer ze buiten komt.Â
zwaankip
29-10-2021 om 21:05
Wat ik niet begrijp en ook onlogisch vind:
Kattenvoedsel uit zakjes.
Op die verpakkingen staat:Â
- met lamsvlees
- met rundsvlees
- met konijn
enz.Â
Ik heb echt nog nooit een kat gezien die een lam/ een rund/ een konijn verorbert.Â
Lollypopje
29-10-2021 om 21:11
zwaankip schreef op 29-10-2021 om 21:05:
Wat ik niet begrijp en ook onlogisch vind:
Kattenvoedsel uit zakjes.
Op die verpakkingen staat:
- met lamsvlees
- met rundsvlees
- met konijn
enz.
Ik heb echt nog nooit een kat gezien die een lam/ een rund/ een konijn verorbert.
Gat in de markt kattenvoer met
- musje
- Koolmeesje
- Veldmuis
Verkoopt vast goed
DownrightChinchilla41
29-10-2021 om 21:19
Lollypopje schreef op 29-10-2021 om 21:11:
[..]
- musje
- Koolmeesje
- Veldmuis
Verkoopt vast goed
Dan moeten er nog meer vogeltjes sneuvelen, liever niet. Er worden er al genoeg buiten (en in mij tuin ) vermoord, ze eten ze nog niet eens op.Â
Ik hou van musjes en vogels in de tuin, en het is echt niet leuk als je een vogel van de schutting afgetrokken ziet worden.Â
Lollypopje
29-10-2021 om 21:21
Yolo schreef op 29-10-2021 om 21:19:
[..]
Dan moeten er nog meer vogeltjes sneuvelen, liever niet. Er worden er al genoeg buiten (en in mij tuin ) vermoord, ze eten ze nog niet eens op.
Ik hou van musjes en vogels in de tuin, en het is echt niet leuk als je een vogel van de schutting afgetrokken ziet worden.
En daarmee beantwoord je meteen de vraag waarom er dieren in het kattenvoer zit dat ze niet van nature eten.
Het natuurlijke voedsel vinden mensen zielig
zwaankip
29-10-2021 om 21:22
Lollypopje schreef op 29-10-2021 om 21:11:
[..]
- musje
- Koolmeesje
- Veldmuis
Verkoopt vast goed
DownrightChinchilla41
29-10-2021 om 21:26
Lollypopje schreef op 29-10-2021 om 21:21:
[..]
En daarmee beantwoord je meteen de vraag waarom er dieren in het kattenvoer zit dat ze niet van nature eten.
Het natuurlijke voedsel vinden mensen zielig
Ik vind het ook zielig dat die dieren vermoord worden, alleen die worden niet specifiek voor het kattenvoer gedood daar wordt alleen slachtafval voor gebruikt.Â
Daarbij zijn runderen varkens en kippen er in overvloed terwijl musjes en andere vogeltjes het nog al zwaar hebben tegenwoordig, ook door de kat en nieuwbouwhuizen en tegeltuinen waar niet genesteld kan worden of geen eten te vinden is. Dus eigenlijk gaat die vergelijking niet op.Â
Lollypopje
29-10-2021 om 21:31
Yolo schreef op 29-10-2021 om 21:26:
[..]
Ik vind het ook zielig dat die dieren vermoord worden, alleen die worden niet specifiek voor het kattenvoer gedood daar wordt alleen slachtafval voor gebruikt.
Daarbij zijn runderen varkens en kippen er in overvloed terwijl musjes en andere vogeltjes het nog al zwaar hebben tegenwoordig, ook door de kat en nieuwbouwhuizen en tegeltuinen waar niet genesteld kan worden of geen eten te vinden is. Dus eigenlijk gaat die vergelijking niet op.
Ze zouden musjes en muisjes kunnen fokken voor dat doel 💡
En van mij hoeft het ook niet hoor. Maar het valt me altijd op dat er bij veel mensen een onderscheid in zieligheid is als het gaat om dieren.Â
DownrightChinchilla41
29-10-2021 om 21:37
Lollypopje schreef op 29-10-2021 om 21:31:
[..]
Ze zouden musjes en muisjes kunnen fokken voor dat doel 💡
En van mij hoeft het ook niet hoor. Maar het valt me altijd op dat er bij veel mensen een onderscheid in zieligheid is als het gaat om dieren.
Bij mij echt niet hoor, ik hou van alle diersoorten. Maar ik heb dan liever dat een kat dieren in het voer krijgt die al voor mensen gedood worden dan dat ze vogeltjes doden voor de lol. Ze eten ze niet eens op, dus voor niks vermoord. Ik vind het anders als een wilde kat een vogel vangt en op eet dan is die vogel niet voor niks dood gegaan.Â
Lollypopje
29-10-2021 om 21:41
Ik snap je helemaal. Ik zeg altijd ik discrimineer geen dieren, ik eet alles
Wel met mate overigens. Met mijn long covid wat meer gaan eten, omdat het de makkelijkste manier was mijn eiwitten te verhogen. Maar zelfs dan geen grote hoeveelheden en daarvoor misschien 2x per week. Maar dan kan ik ook net zo goed genieten van kip als van een mals stukje konijn. En dat laatste vinden sommige mensen al heel zielig.
DownrightChinchilla41
29-10-2021 om 21:52
Lollypopje schreef op 29-10-2021 om 21:41:
Ik snap je helemaal. Ik zeg altijd ik discrimineer geen dieren, ik eet alles
Wel met mate overigens. Met mijn long covid wat meer gaan eten, omdat het de makkelijkste manier was mijn eiwitten te verhogen. Maar zelfs dan geen grote hoeveelheden en daarvoor misschien 2x per week. Maar dan kan ik ook net zo goed genieten van kip als van een mals stukje konijn. En dat laatste vinden sommige mensen al heel zielig.q
Wat rot dat je nog klachten ervaart, ik hoop dat je snel weer op je oude niveau bent. Voor eiwitten zijn eieren ook een goede aanvulling, eieren zijn eiwitrijk en krachtvoer (letterlijk voor vogels wat toepasselijk ook he haha ) sporters eten ook altijd veel eieren en banaan weet ik uit eigen ervaring Ik heb altijd op hoog niveau gesport en at veel eieren, nu nog steeds dagelijks een gekookt ei op brood. Als ik het een dag oversla dan heb ik minder energie, raar maar echt waar.
Ik kan ook genieten van een lekker stuk vlees hoor, maar ik vind het gewoon sneu als er een diertje voor niks dood gemaakt wordt en niet opgegeten wordt.Â
gezellig
29-10-2021 om 21:56
ik snap zo’n aftelrondje bij het stoplicht van voetgangers of fietsers niet. Als ie nou gelijkmatig zou aflopen… maar nee: loopt terug, staat stil, gaat ineens heel snel terug, toch weer stil.Â
rionyriony
29-10-2021 om 21:59
zwaankip schreef op 29-10-2021 om 20:57:
[..]
Mijn tante is ongeveer 30j geleden in haar gezicht gebeten door een heel grote Deense dog-hond waarvan het baasje zei: "Mijn hond is de liefste, nog nooit heeft hij iemand aangevallen".
1 Minuut later werd mijn tante uit het niets door die hond vol in het gezicht gebeten. Bijna de hele linkerkant van haar gezicht was weg
Ze heeft 8 operaties ondergaan om haar gezicht enigszins te laten herstellen.....helaas blijft ze verminkt en staren mensen haar nog steeds na wanneer ze buiten komt.
Duitse Doggen (zo heten ze eigenlijk) zijn lieve rustige zeer betrouwbare dieren. Hoewel ze afstammen van vechthonden net zoals de pitbull, worden agressieve eigenschappen tegenwoordig als een ernstige karakterfout gezien en als deze kenmerken zich voordoen wordt er niet mee verder gefokt.
Daar heeft je tante natuurlijk geen boodschap aan. Er wordt van een eigenaar verwacht dat hij zijn dier hoe dan ook, zelfs als hij psychisch niet in orde is, onder controle kan houden.
Lollypopje
29-10-2021 om 22:12
Yolo schreef op 29-10-2021 om 21:52:
[..]
Wat rot dat je nog klachten ervaart, ik hoop dat je snel weer op je oude niveau bent. Voor eiwitten zijn eieren ook een goede aanvulling, eieren zijn eiwitrijk en krachtvoer (letterlijk voor vogels wat toepasselijk ook he haha ) sporters eten ook altijd veel eieren en banaan.
Ik kan ook genieten van een lekker stuk vlees hoor, maar ik vind het gewoon sneu als er een diertje voor niks dood gemaakt wordt en niet opgegeten wordt.
Ik eet ook zeker eieren, maar let toch ook wel op mijn verzadigde vetten. Dus ik wissel het allemaal een beetje af
Als ik hersteld ben verwacht ik wel weer meer flexivegetarinistisch te gaan eten
Lollypopje
29-10-2021 om 22:14
gezellig schreef op 29-10-2021 om 21:56:
ik snap zo’n aftelrondje bij het stoplicht van voetgangers of fietsers niet. Als ie nou gelijkmatig zou aflopen… maar nee: loopt terug, staat stil, gaat ineens heel snel terug, toch weer stil.
Dat begrijp ik ook niet.
Hier in mijn dorp loopt het redelijk gelijkmatig. Soms even iets minder snel, maar nooit dat hij weer terugloopt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.