Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 17:35
RickDalton schreef op 25-07-2021 om 16:41:
[..]
Wij stoppen inderdaad 20/23 jaar eerder met werken, dat sowieso en dat kan ook want geld wat we niet hebben uitgegeven aan kinderen hebben we lekker geïnvesteerd in aandelen met een leuk rendement om op onze 44/47 te stoppen met werken.
De rest mag doorwerken tot de 69ste🥰
Jihaa !
AcidicShark11
26-07-2021 om 09:34
Ik/wij doe(n) het echt helemaal verkeerd. Geen koters en nog steeds paupers.
AcidicShark11
26-07-2021 om 09:36
Julali schreef op 25-07-2021 om 17:09:
[..]
Leuk dat jullie daar zo mee bezig zijn! Schrijf anders mee in het FIRE topic, daar zul je zien dat bezig zijn met financiële onafhankelijkheid en investeren in aandelen niet is voorbehouden aan kindvrijen, maar veel meer mensen trekt.
Oh, jij weer.
Vrijevlinder
26-07-2021 om 20:00
Wat zijn er ontzettend egoistische mense op de wereld, zeg. Hier een topic over een vrouw die een kind wil, is niet zo heel jong meer, man is overspannen en wil op dit moment geen kind. Meerdere reacties dat ze het maar gewoon moet doen, die man trekt wel bij, meestal komt het goed.
Aviendha
26-07-2021 om 20:03
Vrijevlinder schreef op 26-07-2021 om 20:00:
Wat zijn er ontzettend egoistische mense op de wereld, zeg. Hier een topic over een vrouw die een kind wil, is niet zo heel jong meer, man is overspannen en wil op dit moment geen kind. Meerdere reacties dat ze het maar gewoon moet doen, die man trekt wel bij, meestal komt het goed.
En ze hebben al een kind van net 1. Ik ben ook echt verbaasd over "overspannen zijn is jammer maar gaat wel weer over".
Vrijevlinder
26-07-2021 om 20:09
Aviendha schreef op 26-07-2021 om 20:03:
[..]
En ze hebben al een kind van net 1. Ik ben ook echt verbaasd over "overspannen zijn is jammer maar gaat wel weer over".
Klopt, ik zit me er boos over te maken. Waar ik het respect voor andermans mening gebleven? Schijnbaar is een man een zaaddonor voor sommige vrouwen.
redbulletje
26-07-2021 om 20:11
Als ze 'niet zo jong' meer zijn kan de man zichzelf natuurlijk onklaar laten maken. Veel mannen zijn zo gemakzuchtig dat ze dat niet meteen doen zodra ze geen kind (meer) willen.
RickDalton
26-07-2021 om 20:37
redbulletje schreef op 26-07-2021 om 20:11:
Als ze 'niet zo jong' meer zijn kan de man zichzelf natuurlijk onklaar laten maken. Veel mannen zijn zo gemakzuchtig dat ze dat niet meteen doen zodra ze geen kind (meer) willen.
Dat komt omdat veel mannen dit zien als 'aantasting van hun mannelijkheid' (god knows why?) blijkbaar is het niet meer kunnen verwekken van een kind een probleem.
gemakzuchtigheid heeft echter wel een hoge prijs. moet toegeven dat ik dat zelf ook ben maar ik ben 'the god of playing Russian roulette'
RickDalton
26-07-2021 om 20:50
AeonofWinter schreef op 26-07-2021 om 09:34:
Ik/wij doe(n) het echt helemaal verkeerd. Geen koters en nog steeds paupers.
Ik ken jullie uitgavenpatroon uiteraard niet maar wij hebben het geld wat we dus niet aan de kids hebben uitgegeven (gemiddeld gezin toch een paar honderd euro per maand en over een periode van 18 jaar is het 105.000 euro (!) in een indexfonds gestopt en in het aflossen van de hypotheek.
een andere optie is natuurlijk het verbrassen en een lavish lifestyle gaan leven, vaak uit eten, dure kleding, etc,etc maar dat was niet ons ding.
nu kunnen we lekker doen wat we willen en zijn we nog lekker jong (43 en 46) en hebben we genoeg middelen om nu al te stoppen met werken omdat het geld voor ons werkt.
AcceptableReindeer64
27-07-2021 om 08:03
Vrijevlinder schreef op 26-07-2021 om 20:00:
en diezelfde vrouw post dan over een jaar dat haar man een burnout heeft, en in een dronken bui het meubilair aan puin heeft geslagen en zij met twee kleine kinderen bij opa en oma zit.. wat vreemd dat die overspannenheid niet bij getrokken is..
Julali
27-07-2021 om 08:35
RickDalton schreef op 26-07-2021 om 20:37:
[..]
gemakzuchtigheid heeft echter wel een hoge prijs. moet toegeven dat ik dat zelf ook ben maar ik ben 'the god of playing Russian roulette'
Je bedoelt toch hopelijk niet dat je niet gesteriliseerd bent?
Jeannie68
27-07-2021 om 10:31
RickDalton schreef op 26-07-2021 om 20:37:
[..]
Dat komt omdat veel mannen dit zien als 'aantasting van hun mannelijkheid' (god knows why?) blijkbaar is het niet meer kunnen verwekken van een kind een probleem.
ik neem aan dat jouw vrouw dan nog kans heeft om zwanger te raken?
Miraval
27-07-2021 om 10:38
Tamsyn schreef op 27-07-2021 om 08:03:
[..]
en diezelfde vrouw post dan over een jaar dat haar man een burnout heeft, en in een dronken bui het meubilair aan puin heeft geslagen en zij met twee kleine kinderen bij opa en oma zit.. wat vreemd dat die overspannenheid niet bij getrokken is..
Nou inderdaad! Ik heb met verbazing sommige reactie gelezen in dat topic. Ach... hij is overspannen daar komt hij wel even overheen. Druk gewoon je kinderwens door en als het alsnog misloopt heb je in ieder geval 2 kinderen? De wereld op zijn kop. Naar mijn weten neem je zo'n beslissing nog altijd samen en wanneer 1 van de 2 niet wil dan houdt het op. Er is geen middenweg. En bestaat geen parttime kind. Nog maar niet te praten over de druk die dit bij die man gaat leggen. Of denken die vrouwen ach hij is de vader dat betekent niet zoveel als moeder zijn? Egoïstisch ten top.
RickDalton
27-07-2021 om 12:48
Julali schreef op 27-07-2021 om 08:35:
[..]
Je bedoelt toch hopelijk niet dat je niet gesteriliseerd bent?
Dat bedoel ik wel, wij nemen het risico. Moet wel zeggen dat we na al die jaren precies weten wanneer we het niet moeten doen en we sowieso niet zoveel sex meer hebben maar onze liefde op een andere manier laten blijken.
intimiteit is er genoeg alleen dat is niet sex georiënteerd
RickDalton
27-07-2021 om 12:50
Jeannie68 schreef op 27-07-2021 om 10:31:
[..]
ik neem aan dat jouw vrouw dan nog kans heeft om zwanger te raken?
43 jaar, kans is klein. (zie ook antwoord hierboven) mocht dat onverwacht wel zo zijn dan halen we het wel weg.
ingegroeide teennagels, blindedarm ontsteking of nierstenen of een abortus. ik zie het probleem niet
excuus, kan daarin keihard zijn maar dat is wat ik er van vindt
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.