Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
Julali
27-07-2021 om 12:52
RickDalton schreef op 27-07-2021 om 12:48:
[..]
Dat bedoel ik wel, wij nemen het risico. Moet wel zeggen dat we na al die jaren precies weten wanneer we het niet moeten doen en we sowieso niet zoveel sex meer hebben maar onze liefde op een andere manier laten blijken.
intimiteit is er genoeg alleen dat is niet sex georiënteerd
Ik vind het tricky voor iemand die absoluut geen kind wil. Maar jij denkt dus dat het je mannelijkheid aantast als je gesteriliseerd bent?
Julali
27-07-2021 om 12:53
RickDalton schreef op 27-07-2021 om 12:50:
[..]
43 jaar, kans is klein. (zie ook antwoord hierboven) mocht dat onverwacht wel zo zijn dan halen we het wel weg.
ingegroeide teennagels, blindedarm ontsteking of nierstenen of een abortus. ik zie het probleem niet
excuus, kan daarin keihard zijn maar dat is wat ik er van vindt
Voor jou is het niet belangrijk, maar voor je vrouw lijkt het me erg vervelend om te moeten ondergaan. Ik ben voor abortus, maar voorkom een zwangerschap liever, dan dat ik daartoe moet overgaan.
redbulletje
27-07-2021 om 12:58
RickDalton schreef op 27-07-2021 om 12:50:
[..]
43 jaar, kans is klein. (zie ook antwoord hierboven) mocht dat onverwacht wel zo zijn dan halen we het wel weg.
ingegroeide teennagels, blindedarm ontsteking of nierstenen of een abortus. ik zie het probleem niet
excuus, kan daarin keihard zijn maar dat is wat ik er van vindt
Gevaarlijk hoor. Je zal de eerste niet zijn waarvan de vrouw een hormonale verstandsverbijstering oploopt door een niet bedoelde zwangerschap en opeens toch geen abortus meer wil.
DanGun
27-07-2021 om 15:23
En dan wil jij het kind opeens wel houden en je vrouw niet. Of andersom. Zit je toch met een probleem.
Daarbij vind ik het echt achterlijk om te denken dat een abortus eenzelfde ingreep is als je ingegroeide teennagel laten behandelen. Enig idee hoe fysiek zwaar dat kan zijn? En ook mentaal kan het een ding worden.
En je maakt onnodige gebruik van zorg.
Al met al egoïstisch, onnadenkend en eerlijk gezegd behoorlijk aso.
SugaryPanther19
27-07-2021 om 15:27
DanGun schreef op 27-07-2021 om 15:23:
(..) om te denken dat een abortus eenzelfde ingreep is als je ingegroeide teennagel laten behandelen. Enig idee hoe fysiek zwaar dat kan zijn? En ook mentaal kan het een ding worden.
Met dit stukje ben ik het eens.
En nog belangrijker: jij hoeft die abortus niet te ondergaan. Je hebt wel de lusten maar niet de eventuele last.
redbulletje
27-07-2021 om 15:30
CharliesA schreef op 27-07-2021 om 15:27:
[..]
Met dit stukje ben ik het eens.
En nog belangrijker: jij hoeft die abortus niet te ondergaan. Je hebt wel de lusten maar niet de eventuele last.
De vrouw heeft natuurlijk ook nog haar eigen verantwoording de zwangerschap te voorkomen. Alleen als man ben je aan de hormonale grillen overgeleverd mocht het toch fout lopen. De vrouw heeft 't laatste woord
DanGun
27-07-2021 om 15:31
Mannen kunnen ook plotsklaps veranderen hoor wanneer ze horen dat hun vrouw zwanger is.
redbulletje
27-07-2021 om 15:36
DanGun schreef op 27-07-2021 om 15:31:
Mannen kunnen ook plotsklaps veranderen hoor wanneer ze horen dat hun vrouw zwanger is.
Klopt, maar de vrouw heeft de eindbeslissing. Als zij niet wil en de man wel dan houdt 't op. Tis haar lichaam tenslotte.
SugaryPanther19
27-07-2021 om 15:38
redbulletje schreef op 27-07-2021 om 15:30:
[..]
De vrouw heeft natuurlijk ook nog haar eigen verantwoording de zwangerschap te voorkomen. Alleen als man ben je aan de hormonale grillen overgeleverd mocht het toch fout lopen. De vrouw heeft 't laatste woord
Misschien slikt ze wel stiekem de pil of heeft ze andere maatregelen genomen - en partner maar denken dat-ie russische roulette speelt.
Of misschien straks een tweeling of drieling op je 44e - daar gaan die heerlijke spaarcentjes.
Nou Rick, je krijgt hier wel op je donder!
RickDalton
27-07-2021 om 15:43
Julali schreef op 27-07-2021 om 12:52:
[..]
Ik vind het tricky voor iemand die absoluut geen kind wil. Maar jij denkt dus dat het je mannelijkheid aantast als je gesteriliseerd bent?
Ik niet, anderen.
Hier is het gewoon luiheid en laksheid om het niet te doen en omdat ons risico sowieso laag is.
Mannelijkheid boeit mij niet, net als auto's, voetbal of bier mij niet boeien (of sex)
DanGun
27-07-2021 om 15:46
CharliesA schreef op 27-07-2021 om 15:38:
[..]
Misschien slikt ze wel stiekem de pil of heeft ze andere maatregelen genomen - en partner maar denken dat-ie russische roulette speelt.
Of misschien straks een tweeling of drieling op je 44e - daar gaan die heerlijke spaarcentjes.
Nou dan ben je een lamzak hoor als je vrouw stiekem maatregelen moet nemen.
Om die spaarcentjes die verdwijnen moet ik wel weer lachen
RickDalton
27-07-2021 om 15:48
DanGun schreef op 27-07-2021 om 15:23:
En dan wil jij het kind opeens wel houden en je vrouw niet. Of andersom. Zit je toch met een probleem.
Daarbij vind ik het echt achterlijk om te denken dat een abortus eenzelfde ingreep is als je ingegroeide teennagel laten behandelen. Enig idee hoe fysiek zwaar dat kan zijn? En ook mentaal kan het een ding worden.
Al met al egoïstisch, onnadenkend en eerlijk gezegd behoorlijk aso.
Ik geloof direct dat het een zware behandeling is dat bestrijd ik zeker niet. ik wilde alleen maar even zeggen dat ik weinig tot geen waarde hecht aan het 'klompje cellen' in die zin vergelijk ik het met elke andere medische behandeling
RickDalton
27-07-2021 om 15:51
CharliesA schreef op 27-07-2021 om 15:38:
[..]
haha, prima dat ik op mijn donder krijg hoor. wellicht een zetje wat ik nodig heb om mij te laten bandelen, prima, daar zit ik ook voor op een forum om nieuwe inzichten te krijgen
drieling.. bbrrr the horror! heb afgelopen week gekampeerd en heb genoeg gezinnen gezien met 2 a 3 kids met een hoop stress en ellende. dat moet ik niet hebben!
SugaryPanther19
27-07-2021 om 16:05
RickDalton schreef op 27-07-2021 om 15:51:
[..]
haha, prima dat ik op mijn donder krijg hoor. wellicht een zetje wat ik nodig heb om mij te laten bandelen, prima, daar zit ik ook voor op een forum om nieuwe inzichten te krijgen
drieling.. bbrrr the horror! heb afgelopen week gekampeerd en heb genoeg gezinnen gezien met 2 a 3 kids met een hoop stress en ellende. dat moet ik niet hebben!
Tja Rick, zoiets komt natuurlijk niet zomaar in mijn hoofd op, ik sta bekend om mijn voorspellende inzichten ....
ik denk:
en dan met een luiertje eromheen
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.