Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
DanGun
24-07-2021 om 09:34
Iets heel anders: ik heb altijd geroepen dat ik mezelf niet als moeder zie. Daar sta ik nog altijd vierkant achter.
Een paar jaar geleden gebeurde dit; ik was twee keer achter elkaar niet ongesteld geweest en ook de derde keer bleef het weg. Paniek in tha house. Want hoewel eind 40 en al even bezig met de overgang (met bijbehorende verandere menstruatie) was zwangerschap niet uitgesloten. Dus predictor gehaald. (2 want ik wilde absoluut zekerheid 😂😂)
En waar ik altijd 100% overtuigd was dat ik het weg zou laten halen, was dat nu puntje bij paaltje kwam heel anders. Ik ging echt twijfelen. Bedenken hoe het zou zijn, hoe we dat praktisch zouden doen etc.
Gelukkig was ik niet zwanger, dus de beslissing werd voor me genomen. Maar het was best een rare gewaarwording.
coolpack2
24-07-2021 om 09:34
DanGun schreef op 24-07-2021 om 09:28:
Klinkt alsof dat best goed gaat CP, tussen jou en die kids. Fijn! Hoe oud zijn ze?
Tja, de liefde laat zich niet altijd sturen RB.
12 en 10. Ik vind het ook wel een leuke leeftijdsfase. Vooral dat prepuberen 😁
DanGun
24-07-2021 om 09:35
coolpack2 schreef op 24-07-2021 om 09:34:
[..]
12 en 10. Ik vind het ook wel een leuke leeftijdsfase. Vooral dat prepuberen 😁
Is inderdaad een leuke leeftijd!
redbulletje
24-07-2021 om 09:36
DanGun schreef op 24-07-2021 om 09:28:
Klinkt alsof dat best goed gaat CP, tussen jou en die kids. Fijn! Hoe oud zijn ze?
Tja, de liefde laat zich niet altijd sturen RB.
Liefde is iets biologisch en zo je op iemand valt kun je er ook weer op afknappen.
Vandaar dat ik single ben (heb ook geen behoefte meer aan 'n relatie want het fysieke deel ervan spreekt me ook niet erg aan)
coolpack2
24-07-2021 om 09:39
Snap ik wel, DanGun. Ik zou ook echt niet voor die keuze willen komen te staan. Mijn vriend wil er ook geen kinderen bij, dus misschien binnenkort eens een gesprekje over maatregelen aan zijn kant, ik meende op te vangen dat hij er wel voor open staat...
Ik zou best een goede moeder kunnen zijn, denk ik. Het zou me alleen veel te veel van mezelf kosten. Tijd, ruimte, maar ook mijn mezelf-zijn en alle zorgen. Dat vind ik een heel groot offer. En dat wereldje waar je in belandt lijkt me niks. Krijg er al snel allergische jeuk van. En ik heb er ook wel last van als mensen over niks anders kunnen praten (vooral in groepsverband).
DanGun
24-07-2021 om 10:08
precies daarom zie ik mezelf ook niet als moeder. Terwijl ik echt gek ben op kids. Die kleintjes in m’n les ❤️❤️❤️
Jeannie68
24-07-2021 om 10:24
aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 21:08:
Wat ik ook discutabel vind is dat tegenwoordig steeds meer alleenstaande vrouwen bijvoorbeeld op hun 38e via een donor een kind krijgen. Ik ben niet ouderwets ofzo dat je per se een relatie moet hebben om een kind op de wereld te zetten, maar ik krijg daar soms het gevoel bij dat een kind tegenwoordig iets is dat je kunt kopen. En dan vragen diezelfde vrouwen zich af: hoe moet het dan als kind later wil weten wie de vader is? Dan denk ik: dat weet je toch al voordat je besluit dat je alleen een kind op de wereld wil zetten?
En wat denk je van die dure IVF behandelingen? Als het op een natuurlijke manier niet lukt misschien is dat moeder natuur die tegen jou zeg, its not ment to be!
aardbei35
24-07-2021 om 11:06
Jeannie68 schreef op 24-07-2021 om 10:24:
[..]
En wat denk je van die dure IVF behandelingen? Als het op een natuurlijke manier niet lukt misschien is dat moeder natuur die tegen jou zeg, its not ment to be!
Eens maar de overheid faciliteert het en koketteert met de leus (en alle fiscale/financiële voordelen) dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is
SugaryPanther19
24-07-2021 om 12:54
redbulletje schreef op 24-07-2021 om 09:26:
[..]
Ik ben in 'n dorp opgegroeid en vind steden juist overprikkelend druk. Wat wel zo is is dat je vanuit een gemiddeld NL dorp snel bij een stad(je) bent. En thuis kun je je auto gewoon op de oprit parkeren, dus ook veel minder problematisch dan in de gemiddelde stad waar je een parkeervergunning moet hebben en nog 3 straten moet lopen.
Je kunt 't idd 'ns proberen in 'n B&B te gaan in een dorp voor een indruk, tis natuurlijk sowieso fijn om er even uit te zijn.
Het voordeel aan kindvrij zijn is in ieder geval dat ik gewoon kan verhuizen, zonder gedoe over schoolgaande kinderen e.d.
Ik heb wel moeite met grote veranderingen, en woon nu heel goed, behalve dan dat er geen buitenruimte is. Als ik hier weg ga, dan kan ik nooit meer terug naar deze stad - tenzij ik de loterij win
Ik ga hier nog wel eens een topic over openen, ben nu ook nog voor werk aan deze stad gebonden, maar wie weet in de toekomst.
Een tante van mij woonde echt prachtig in de provincie - met een heel grote tuin, en daar kwamen gewoon de eekhoorntjes uit het bos in.
Dat lijkt me heerlijk, dat je lekker kookt voor jezelf, en dan zo in de tuin zitten om alles op te eten, daarna een boekje lezen. Vogeltjes horen fluiten, en allerlei diertjes die je kunt zien. Zwembadje, cocktails.
redbulletje
24-07-2021 om 14:59
Bij mij zitten ook veel eekhoorntjes in de tuin. Erg leuk om ze van tak naar tak te zien springen en elkaar over boomstammen achterna zitten. In de winter hang ik altijd pinda's op in 'n struikje vlak bij het raam waar m'n bank staat, dan heb ik een extra leuk uitzicht als ze komen snoepen.
Heidi-Forumbeheer
24-07-2021 om 15:13
CharliesA schreef op 24-07-2021 om 07:50:
Dit topic wordt nu al een paar pagina's gedomineerd door gesneer tussen 2-3 personen. Het levert me nog maar weinig leesplezier op. En voor mij is er ook niets interessants meer om op te reageren. Jammer.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 07:36
redbulletje schreef op 24-07-2021 om 14:59:
Bij mij zitten ook veel eekhoorntjes in de tuin. Erg leuk om ze van tak naar tak te zien springen en elkaar over boomstammen achterna zitten. In de winter hang ik altijd pinda's op in 'n struikje vlak bij het raam waar m'n bank staat, dan heb ik een extra leuk uitzicht als ze komen snoepen.
Superschattig! En wat leuk dat je pinda's voor ze ophangt.
Ik zag een tijdje terug een foto van eekhoorns die een nestje tegen een raam hadden gebouwd, die kon de kleintjes vanaf de geboorte groot zien worden
Vandaag dag 2 van mijn kindvrije weekend 😊 Gisteren erg moe, en weinig zin om wat te doen. Nu al veel beter. Lekker chill wat klusjes doen en misschien nog een heel stuk wandelen. En yoga.
DanGun
25-07-2021 om 09:05
Jeannie68 schreef op 24-07-2021 om 10:24:
[..]
Bijna iedereen maakt op zijn / haar manier wel gebruik van een overheidsregeling voor een specifieke doelgroep. Huursubsidie, hypotheekrente aftrek, kinderbijslag, uitkering, zorgtoeslag, zorg die boven het eigen risico uitkomt en noem maar op. Zelfs het vlees op je bord komt van een zwaar gesubsidieerde sector.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.