Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 23:36:

[..]

Grappig: mijn vinger schampte de like,-knop, wat ik weer ongedaan wilde maken omdat ik het net iets te generaliserend vond voor een like, maar toen werden het twéé likes 🧐😄

Ik was net zo blij met m’n likes 

DanGun schreef op 23-07-2021 om 23:39:

[..]

Ik was net zo blij met m’n likes

Dan laat ik die tweede deze keer staan (ik kwam er bij elders uitproberen achter dat ik wél weer van twee naar één kan... Gemeld in bug-topic.

En ik maar denken dat het hier vriendelijker toe zou gaan. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-07-2021 om 07:50

Dit topic wordt nu al een paar pagina's gedomineerd door gesneer tussen 2-3 personen. Het levert me nog maar weinig leesplezier op. En voor mij is er ook niets interessants meer om op te reageren. Jammer.

De vraag die als laatste werd gesteld: wat ga je als kindvrije dit weekend doen? Iemand iets leuks daarover? Of over iets anders?

Ik ken nauwelijks mensen met kinderen, dus ben het zo gewend mijn weekend in te delen zoals ik dat wil. Zonder dat er iets in het gedrang komt door het Nederlandse al maanden van te voren de agenda vol plannen of kinderactiviteiten van anderen. Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat ervaren.

Ik ga trainen. En het dakterras tegen- en storm proof maken. En lezen want twee nieuwe boeken gekocht. En een kadootje zoeken voor een meisje van 7. Die is morgen jarig en dat geef ik dan maandag. 
Ik plan m’n dagen ook in zoals ik dat wil. Dat is inderdaad een enorm voordeel van geen kids hebben. Heb nu heel weinig mensen met kleintjes in m’n omgeving maar ook toen m’n nichtjes en neefjes nog klein waren ging ik niet naar al die verjaardagen hoor. 

redbulletje

redbulletje

24-07-2021 om 08:25 Topicstarter

Ik ga wandelen en duik daarna in m'n tuin in 't zwembad en de rest van de dag lekker relaxen, wat tv kijken en forummen

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-07-2021 om 08:27

redbulletje schreef op 24-07-2021 om 08:25:

Ik ga wandelen en duik daarna in m'n tuin in 't zwembad en de rest van de dag lekker relaxen, wat tv kijken en forummen

Jaaaa, jij hebt een zwembad he - wow! Echt leuk!

redbulletje

redbulletje

24-07-2021 om 08:33 Topicstarter

Een opgepimpte Intex (met bamboe er omheen en een swim-up tiki bar) mijn eigen tropisch zwemparadijsje 

Ik ben sinds 2 jaar ook aan 't winterzwemmen dus hij blijft fulltime staan. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-07-2021 om 08:47

redbulletje schreef op 24-07-2021 om 08:33:

Een opgepimpte Intex (met bamboe er omheen en een swim-up tiki bar) mijn eigen tropisch zwemparadijsje

Ik ben sinds 2 jaar ook aan 't winterzwemmen dus hij blijft fulltime staan.

Dat is leuk gemaakt! Gaaf!

Ik woon nu in de stad, maar denk wel eens eraan hoe het zou zijn om te verhuizen naar een dorp, een huis met tuin. Om heerlijk te lezen in de tuin. Dat kan nu niet waar ik woon. Vraag me af hoe ik dat zou vinden in de praktijk. Bij een vriendin vind ik dat heerlijk, die woont in een kleine stad. Maar in een dorpje zou ik het misschien te eenzaam vinden, of misschien toch wel heel fijn. Geen idee. Zou het wel een enorme stap vinden om te verhuizen. Omdat je niet weet hoe het in de praktijk bevalt. Denk er ook wel eens aan om eerst een b & b uit te proberen in zo'n dorp waar ik misschien wel wil wonen, of iets soortgelijks. Om te kijken hoe dat in het echt voelt.

CharliesA schreef op 24-07-2021 om 07:50:

Dit topic wordt nu al een paar pagina's gedomineerd door gesneer tussen 2-3 personen. Het levert me nog maar weinig leesplezier op. En voor mij is er ook niets interessants meer om op te reageren. Jammer.

De vraag die als laatste werd gesteld: wat ga je als kindvrije dit weekend doen? Iemand iets leuks daarover? Of over iets anders?

Ik ken nauwelijks mensen met kinderen, dus ben het zo gewend mijn weekend in te delen zoals ik dat wil. Zonder dat er iets in het gedrang komt door het Nederlandse al maanden van te voren de agenda vol plannen of kinderactiviteiten van anderen. Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat ervaren.

Mee eens, precies mijn gedachte. 

Vanmiddag ga ik naar een verjaardagsfeestje, heerlijk buiten. En verder helemaal niets. Nou ja, wat huishoudelijke klussen. En morgen een dag voor onszelf. Zo heb ik de weekenden het liefst. 

Ik ga straks naar de verjaardag van mijn neefje, hij wordt drie. Ik heb een waterbaan gekocht, beetje jammer dat het weer nou net minder wordt, maar dat zal een jochie van die leeftijd hopelijk niet heel veel uitmaken. Nu nog hopen dat ik niet weer hetzelfde cadeau heb als opa 'van de andere kant', haha.

Verder ga ik me - in meerdere opzichten  - voorbereiden op een week op vakantie met mijn vriend en zijn twee kinderen. Eerste keer, maar mijn hond gaat ook mee én ik ga met mijn eigen auto, dus er zijn escapes. Maar goed, die kinderen liggen waarschijnlijk de halve vakantie in het zwembad en daarnaast klikt het best prima tussen hen en mij, dus ik heb er wel vertrouwen in. Verder hou ik het weekend even rustig, ook om mijn lijf nog wat herstelmogelijkheid te geven die het kennelijk nodig heeft van de tweede vaccinatie. Hopelijk nog wel even mijn raamhorren installeren.

Een verdacht kindgericht weekend dus 🤪 Mede daarom dat ik toch even duidelijk wilde hebben dat ik wel degelijk kindvrij ben. Kinderen van een partner zijn natuurlijk wel vrij bepalend, zoals kinderen dat nu eenmaal zijn. Daarom zoek ik ook echt naar een balans. Ik ben bijvoorbeeld niet het hele weekend daar als de kinderen er zijn, maar ga dan in het algemeen pas zaterdagnamiddag die kant op. Dat werkt goed. En tja, vrijheid om zelf te doen en te laten wat ik wil, ik vind het ook met een LAT-relatie wel eens wat zoeken, zeker nu mijn sociale leven weer wat op gang komt terwijl ik doordeweeks weinig energie heb. Maar verder vind ik de vrijheid van het kindvrij zijn heel prettig en let ik er ook wel op dat ik niet alsnog indirect te veel beperkt wordt door kinderen van anderen. 
Ik schreef het wellicht eerder al, maar in m'n vriendengroepje ben ik straks nog de enige zonder (er is iemand zwanger) en daarmee zie ik nu al wel verschuiving in de gespreksonderwerpen. Dat wordt ook wel weer even zoeken, maar ik neem aan dat ze er ook wel begrip voor zullen hebben dat ik soms even iets laat passeren.

redbulletje

redbulletje

24-07-2021 om 09:23 Topicstarter

Daarom zou ik dus nooit een partner met kinderen willen. En er sowieso niet mee op vakantie gaan terwijl hij de kinderen heeft! Kun je niet met hem samen op vakantie een andere periode waarin de moeder voor de kinderen zorgt? 

redbulletje

redbulletje

24-07-2021 om 09:26 Topicstarter

CharliesA schreef op 24-07-2021 om 08:47:

[..]

Dat is leuk gemaakt! Gaaf!

Ik woon nu in de stad, maar denk wel eens eraan hoe het zou zijn om te verhuizen naar een dorp, een huis met tuin. Om heerlijk te lezen in de tuin. Dat kan nu niet waar ik woon. Vraag me af hoe ik dat zou vinden in de praktijk. Bij een vriendin vind ik dat heerlijk, die woont in een kleine stad. Maar in een dorpje zou ik het misschien te eenzaam vinden, of misschien toch wel heel fijn. Geen idee. Zou het wel een enorme stap vinden om te verhuizen. Omdat je niet weet hoe het in de praktijk bevalt. Denk er ook wel eens aan om eerst een b & b uit te proberen in zo'n dorp waar ik misschien wel wil wonen, of iets soortgelijks. Om te kijken hoe dat in het echt voelt.

Ik ben in 'n dorp opgegroeid en vind steden juist overprikkelend druk. Wat wel zo is is dat je vanuit een gemiddeld NL dorp snel bij een stad(je) bent. En thuis kun je je auto gewoon op de oprit parkeren, dus ook veel minder problematisch dan in de gemiddelde stad waar je een parkeervergunning moet hebben en nog 3 straten moet lopen. 

Je kunt 't idd 'ns proberen in 'n B&B te gaan in een dorp voor een indruk, tis natuurlijk sowieso fijn om er even uit te zijn. 

Klinkt alsof dat best goed gaat CP, tussen jou en die kids. Fijn! Hoe oud zijn ze?
Tja, de liefde laat zich niet altijd sturen RB.

redbulletje schreef op 24-07-2021 om 09:23:

Daarom zou ik dus nooit een partner met kinderen willen. En er sowieso niet mee op vakantie gaan terwijl hij de kinderen heeft! Kun je niet met hem samen op vakantie een andere periode waarin de moeder voor de kinderen zorgt?

Ik snap dat jij dat niet wilt en meer met jou, maar ik vind het wél leuk om ook af en toe kinderen om me heen te hebben. Ik wil vooral geen moeder zijn en ook absoluut niet een degelijke rol vervullen voor andere kinderen - daarom dus ook niet samenwonen, want dan ontkom je m.i. niet aan een stuk mee-opvoeden - maar een soort maatje zijn lijkt me wel leuk. Ik sla alleen zaken als luiers verschonen enzo graag over, maar dat ligt bij de kinderen van mijn vriend ook al ver in het verleden.

Apart nog samen op vakantie, langer dan een midweek of weekend, is voor mijn vriend zo lang de kinderen thuis wonen lastig, vooral qua verlofdagen. Dat hoort er nou eenmaal bij en ik ga zelf ook zeker los van hem op vakantie. Dat vind ik prettig. Ik heb nadrukkelijk ook mijn eigen leven, dat is hoe ik ermee omga. Maar het blijft wel eens wat zoeken. Al is dat wat mij betreft niet alleen het geval met een partner met kinderen, al versterkt dat gegeven het wel enigszins.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.