Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 21:25:

09-07-2021 om 18:26

Ik zie alleen maar een lege post 😂

DanGun schreef op 23-07-2021 om 21:26:

[..]

Ik zie alleen maar een lege post 😂

Klopt, het is enkel een verwijzing. Ik wilde niet mijn introductie helemaal kopiëren. Maar samenvattend: de laatste keer dat ik checkte was ik toch echt bewust kindvrij. Dus ik ben wel benieuwd waarom wat ik geschreven heb blijkbaar iets anders doet vermoeden door Valdemar. Ik heb ook een relatie met iemand met kinderen, maar heb daarbij de keuze gemaakt niet te willen samenwonen. Om met Harrie Jekkers te spreken: "Ik vind kinderen leuk en wil dat ook graag zo houden" (nou valt daar bij mij in veel gevallen wel wat op af te dingen, maar ik vind de kinderen van mijn vriend zeker leuk).

O whahhahaha. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-07-2021 om 21:50

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 21:34:

[..]

Klopt, het is enkel een verwijzing. Ik wilde niet mijn introductie helemaal kopiëren. Maar samenvattend: de laatste keer dat ik checkte was ik toch echt bewust kindvrij. Dus ik ben wel benieuwd waarom wat ik geschreven heb blijkbaar iets anders doet vermoeden door Valdemar. Ik heb ook een relatie met iemand met kinderen, maar heb daarbij de keuze gemaakt niet te willen samenwonen. Om met Harrie Jekkers te spreken: "Ik vind kinderen leuk en wil dat ook graag zo houden" (nou valt daar bij mij in veel gevallen wel wat op af te dingen, maar ik vind de kinderen van mijn vriend zeker leuk).

Sorry, aanname mijner zijde, ging ervan uit dat je ouder was. 
Daarnaast ben je compleet vrij om te reageren als kindvrije, dus zie het probleem niet. 

Nou het is natuurlijk nogal raar dat alleen mensen zonder kids op je post zouden mogen antwoorden. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-07-2021 om 22:01

DanGun schreef op 23-07-2021 om 21:52:

Nou het is natuurlijk nogal raar dat alleen mensen zonder kids op je post zouden mogen antwoorden.

Second, ik moest net even de topictitel herlezen. 

Valdemar schreef op 23-07-2021 om 22:01:

[..]

Jij hebt zelf geen kinderen toch? Wat doe je dan op het topic over irritante discussies met zoon? 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-07-2021 om 22:09

DanGun schreef op 23-07-2021 om 22:04:

[..]

Jij hebt zelf geen kinderen toch? Wat doe je dan op het topic over irritante discussies met zoon?

Stuur me een pb en dan houden we het hier on-topic. 

Zeker ga ik jou niet pb-en. 

Valdemar schreef op 23-07-2021 om 21:50:

[..]

Sorry, aanname mijner zijde, ging ervan uit dat je ouder was.
Daarnaast ben je compleet vrij om te reageren als kindvrije, dus zie het probleem niet.

Ik noem het nergens een probleem, ik zeg dat ik niet begrijp waarom mijn reacties jou blijkbaar tot die foutieve aanname brengen. Je betichtte me van vooringenomenheid (en volgens mij ook nog eens omdat je meende dat ik een ouder was met kritiek op jou), maar ik vind het persoonlijk merkwaardig dat je op basis van mijn posts waar je het duidelijk niet mee eens bent aanneemt dat ik een ouder ben. Ik heb bij mijn weten nergens die indruk gewekt en ouders dus hier meeschrijven zijn in de minderheid ten opzichte van de kindvrijen. Een van de dingen die ik hier heb genoemd is nou juist dat er allerlei soorten kindvrijen zijn, Ik vind het nogal bijzonder als er dan zelfs onder kindvrijen nog van dit soort aannames leven. Ik hoop dat ik hier ook gewoon kan blijven meediscussiëren zonder mezelf te moeten gaan verdedigen voor mijn kennelijk minder hardcore kindvrij-zijn. En nogmaals, lees bijvoorbeeld het boek van Liesbeth Smit is, dan zul je ontdekken dat het allemaal niet zo zwart-wit is.

Valdemar schreef op 23-07-2021 om 22:01:

[..]

Het is een thema, geen ballotage.

Wel grappig dat kindvrijen altijd zo hard roepen dat mensen met kids zo bevooroordeeld zijn. 

AcidicShark11

AcidicShark11

23-07-2021 om 23:09

Oh? Doe ik dat? Ik geloof toch echt van niet.

DanGun schreef op 23-07-2021 om 23:04:

Wel grappig dat kindvrijen altijd zo hard roepen dat mensen met kids zo bevooroordeeld zijn.

Grappig: mijn vinger schampte de like,-knop, wat ik weer ongedaan wilde maken omdat ik het net iets te generaliserend vond voor een like, maar toen werden het twéé likes 🧐😄

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.