Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

Zo’n feestje dat is maar een paar uurtjes dus te doen. Maar blokfluit….. manmanman 

redbulletje

redbulletje

23-07-2021 om 09:02 Topicstarter

Tamsyn schreef op 23-07-2021 om 07:28:

[..]

Mijn buurvrouw geeft kinderfeestjes en muziekles aan kinderen. Blokfluit-les moet altijd onder (avond)etenstijd.... na 6 weken les klinkt het nog altijd even vals...
Die feestjes zijn vaak op woensdagmiddag (mijn roostervrije dag) en op zaterdag (maar dan werk ik altijd). Op woensdagmiddag gaat er dan altijd harde muziek aan hier, het liefst iets als Nightwish of Tennger Cavalry.

Ohjee das nóg erger! Gelukkig is mijn buuf de oma dus het is niet wekelijks een krijsconcert gelukkig. 

Valdemar schreef op 23-07-2021 om 00:18:

[..]

Sorry, maar kinderen die oppikken wat ouders echt van hen denken, valt voor mij wel onder de omschrijving van "magische krachten". Voor mij een hoop bijgelovige nonsens.

Als je daarnaast nog eens een sneer wou maken naar mijn zogenaamd onvolwassen gedrag: dan kan ik enkel zeggen dat je geen besef hebt. Ben er daarnet nog eens twee gaan troosten omdat ze een nachtmerrie hadden, en ja twee, want petekind is hier ook voor een week. Zo erg is het hier dus, dat een petekind hier driemaal per jaar een week komt logeren.

Flikker op met je zelfingenomenheid.

Nee hoor, ik wilde geen sneer maken. Dat volwassen mensen zich soms onvolwassen gedragen is voor mij een feit. Ik verbaas me wel over jouw situatie als ik lees hoe je over kinderen denkt. Dan roep je het m.i. ook wel over jezelf af. En dat kinderen daar wel eens wat van oppikken, daar ben ik wel van overtuigd. Dat jij dat als niet realistisch beschouwt, vind ik zorgelijk. Dat mag ik zeggen, al wordt het met een wellus-nietus onderhand wat off-topic, dus ik wilde zelf in ieder geval graag stoppen met deze discussie. Ik wens jou ook een fijne, zonnige dag hè 

Pluma schreef op 22-07-2021 om 14:39:

[..]

Mee eens, dat je vooral als vrouw nog steeds als een beetje minderwaardig wordt gezien als je (om wat voor reden dan ook) geen kinderen hebt vind ik ook heel storend nog steeds.

En als je IVF gaat doen om een kind te krijgen dan heb je in het algemeen wel beter over de keuze nagedacht dan: "Het leek ons wel leuk en toen was ik ook al zwanger". Hetzelfde geldt voor een donor, draagmoeder, etc. De vraag is dan voor iedereen, hoe ver wil je gaan? En ik kan me voorstellen dat voor bewust kindvrijen het onbegrijpelijk is dat je zo veel moeite wilt doen voor een kind.

Ja herkenbaar. De norm is dat elke vrouw een kind wil. Maatschappelijk gezien wordt het nog steeds niet echt aanvaard dat er ook mensen zijn die niks met kinderen hebben en niet de behoefte voelen zich voort te planten. Kinderen vind ik ook vaak hard krijsen en je moet er 24/7 mee bezig zijn. Wat nou tijd voor jezelf? Dat lijkt me heel zwaar. Dat zie ik om me heen bij mensen die kinderen hebben en ik denkt dat meer kindvrijen mede daardoor denken: mij niet gezien om aan een kind te beginnen.

redbulletje schreef op 22-07-2021 om 15:11:

[..]

Ik was al assertief láng voor ik 'n diagnose kreeg.

Moet je haar gewoon om de oren gooien dat over het algemeen juist ouders van jonge kinderen zich vaak achter hun drukke gezinsleven verschuilen als iemand anders hulp van hen vraagt.

Ja, misschien wel maar dat maakt me dan denk ik niet populair. Niet dat het me daar per se om te doen is maar bedoel meer in maatschappelijke zin. Alsof je het gedrag van mensen met kinderen niet mag bekritiseren maar alleen maar rekening met hen moet houden want ja, zij hebben (jonge) kinderen...

redbulletje

redbulletje

23-07-2021 om 14:45 Topicstarter

aardbei35 schreef op 23-07-2021 om 14:43:

[..]

Ja, misschien wel maar dat maakt me dan denk ik niet populair. Niet dat het me daar per se om te doen is maar bedoel meer in maatschappelijke zin. Alsof je het gedrag van mensen met kinderen niet mag bekritiseren maar alleen maar rekening met hen moet houden want ja, zij hebben (jonge) kinderen...

Ik zou ook geen behoefte hebben populair te zijn bij een gezin met jonge kinderen. Dat zijn contacten die alleen maar negatieve energie opleveren. 

Ik heb een collega die sinds een paar weken weer vader is geworden. Nu trek ik die man al heel slecht omdat ie vanaf dag 1 zat op te scheppen dat hij (50) een relatie heeft met een vrouw van 25. En dat met zo’n zelfvoldane geile kop 🤢🤮
Maar enniwee, naast dat de baby te pas en te onpas voor de camera komt tijdens het overleg, appt hij regelmatig dat ie later inlogt omdat hij slecht heeft geslapen. 
En dat laatste vind ik zo slap. Ten eerste is hij niet degene die het zware werk heeft gedaan, maar zijn vrouw. Ten 2e is meneer niet de enige die slecht slaapt. Ik maak regelmatig nachten van max 4 uurtjes en ben ook gewoon op tijd. Daarbij, ik werk al zo’n 25 jaar als leidinggevende en ik kan de jonge moeders die zomaar later begonnen vanwege een slechte nacht op 1 hand tellen. Slapjanus die man. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-07-2021 om 18:26

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 10:18:

[..]
 Dat mag ik zeggen, al wordt het met een wellus-nietus onderhand wat off-topic, dus ik wilde zelf in ieder geval graag stoppen met deze discussie. Ik wens jou ook een fijne, zonnige dag hè

Laten we besluiten het oneens te zijn. 
Ook voor jou alvast een prettig weekend. 

En voor de kindvrije personen: wat staat er bij jullie op de planning?

Ik ervaar het gelukkig niet dat ik als minderwaardig word gezien omdat ik geen kinderen wil/heb. Maar misschien omdat het me ook helemaal niet boeit wat een ander van me denkt.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

23-07-2021 om 20:36

aardbei35 schreef op 23-07-2021 om 14:43:

[..]

@ aardbei, je zei eerder ook dat je geen kinderen als logé durfde te weren, door het noemen van je diagnose. Omdat je dan bang bent dat anderen gaan roepen dat je je verschuilt achter je diagnose. Ik hoop dat ik je woorden goed samenvat.

Ik zou dit toch wel duidelijk benoemen, en als mensen een of andere rare opmerking maken in de trant van verschuilen achter diagnose, dan zou ik toch wel even mijn wenkbrauwen optrekken, een stilte laten vallen en zeggen dat dit gewoon de feiten zijn en dat je door je diagnose jezelf in acht moet nemen. Net als iemand die allergisch voor wespen is niet bij een jammakerij mag gaan zitten. Zoiets.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

23-07-2021 om 20:38

Valdemar schreef op 23-07-2021 om 18:26:

[..]

Heerlijk genieten van de rust. Sinds gisteren zijn de buurtkrijsjes weg. Zalig. Wat een verschil. Dan merk ik pas hoeveel lawaai ik normaal elke dag om me heen heb.

Ik heb bijna ptss door die onopgevoede ettertjes. Normaal vind ik kinderen hartstikke leuk, ik hoef ze alleen niet zelf te hebben, maar deze.....

Tamsyn schreef op 23-07-2021 om 07:43:

@VrijeVlinder
Als in: Ze heeft er een hok/tuinhuis voor laten bouwen in de voortuin. We hebben met enkele buren bezwaar gemaakt, maar de gemeente vond het allemaal geweldig, dus nu staat er een hok in de voortuin waar zij die feestjes in geeft, gelukkig niet wekelijks, maar toch...
Ook een paar keer een high tea, maar dat beviel de klanten niet zo, want zij ging er bij zitten.
Ik zit er inderdaad aan te denken of ik mijn roostervrije dag naar de vrijdag kan verhuizen, alleen zijn we zwaar onderbezet op dit moment...

Dit is horror. 

Die high tea, ze is klaarblijkelijk slecht in aanvoelen wat gewenst is en voelt zich vast heel belangrijk. 

Valdemar schreef op 23-07-2021 om 18:26:

[..]

?

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 21:20:

[..]

?

Jaaaaa daar mag ik wel op antwoorden maar jij  niet. Lekker puh.  

09-07-2021 om 18:26

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.