Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
DanGun
22-07-2021 om 20:34
kerst schreef op 22-07-2021 om 20:30:
Lekker zo'n strand vol met jengelende kinderen. Leuk het is kindervakantie.Hoop dat ze volgende week met vakantie gaan vooral diegene die de hele middag schreeuwde.
Dan ga je een paar 100 meter verderop liggen.
kay89
22-07-2021 om 20:43
Wat me het meest ergert bij kinderen is dat gekrijs. Ze mogen van mij best lol maken, en dat hoeft echt niet geluidloos, maar waarom altijd dat door merg en been gaande gekrijs?
redbulletje
22-07-2021 om 20:48
Dat gekrijs is inderdaad hemeltergend. Afgelopen weekend was er een kinderfeestje bij de buuf en het was nonstop gekrijs. Dat haalt het slechtste in me naar boven.
Godzijdank is het de oma en wonen die kutjong niet naast me!
Vrijevlinder
22-07-2021 om 21:47
DanGun schreef op 22-07-2021 om 13:43:
[..]
Infobericht: Laten we hier met respect naar elkaar reageren. Dergelijke berichten zullen wederom verwijderd worden.
Ik snap deze niet. Ben je hier moderator?
Aviendha
22-07-2021 om 21:57
Vrijevlinder schreef op 22-07-2021 om 21:47:
[..]
Ik snap deze niet. Ben je hier moderator?
Een moderator heeft het bericht van DanGun aangepast. Maar de manier waarop maakt de afzender idd niet helemaal duidelijk. Daar is al feedback over geweest.
BrightEchidna89
22-07-2021 om 23:17
DanGun schreef op 22-07-2021 om 13:55:
[..]
Was niet respectloos bedoelt hoor. Maar dat een kind heel goed doorheeft dat een stiefouder hem of haar liever kwijt dan rijk is. En dat dat voor het kind heel naar is en hij dus liever ook niet bij die stiefouder is.
Ach, het zoveelste bericht over de bijna magische krachten van een kind om een ouder in te schatten. Ik had er niet van opgekeken, dus spijtig dat je gewist werd.
coolpack2
22-07-2021 om 23:52
Valdemar schreef op 22-07-2021 om 23:17:
[..]
Ach, het zoveelste bericht over de bijna magische krachten van een kind om een ouder in te schatten. Ik had er niet van opgekeken, dus spijtig dat je gewist werd.
Haha, tuurlijk.
Heeft niks met magische krachten te maken, maar alles met onvermogen van (stief)ouders om zich volwassen te gedragen en volwassen keuzes te maken. Wat natuurlijk wel eens gebeurt, maar als je het feit dat een kind die sfeer of dat gedrag oppikt zo raar gaat beschrijven... Moh, laat ik dan maar zeggen dat ik dat ietwat bijzonder vind.
BrightEchidna89
23-07-2021 om 00:18
coolpack2 schreef op 22-07-2021 om 23:52:
[..]
Haha, tuurlijk.
Heeft niks met magische krachten te maken, maar alles met onvermogen van (stief)ouders om zich volwassen te gedragen en volwassen keuzes te maken. Wat natuurlijk wel eens gebeurt, maar als je het feit dat een kind die sfeer of dat gedrag oppikt zo raar gaat beschrijven... Moh, laat ik dan maar zeggen dat ik dat ietwat bijzonder vind.
Sorry, maar kinderen die oppikken wat ouders echt van hen denken, valt voor mij wel onder de omschrijving van "magische krachten". Voor mij een hoop bijgelovige nonsens.
Als je daarnaast nog eens een sneer wou maken naar mijn zogenaamd onvolwassen gedrag: dan kan ik enkel zeggen dat je geen besef hebt. Ben er daarnet nog eens twee gaan troosten omdat ze een nachtmerrie hadden, en ja twee, want petekind is hier ook voor een week. Zo erg is het hier dus, dat een petekind hier driemaal per jaar een week komt logeren.
Flikker op met je zelfingenomenheid.
-Wolkje
23-07-2021 om 00:44
redbulletje schreef op 22-07-2021 om 15:34:
[..]
Als je me volgt op het forum dan zou je weten dat ik heel allround forum en me niet tot één of twee onderwerpen beperk. En dat ik me verre hou van al die kirrende babywolktopics! Forummen is voor mij juist interessant op onderwerpen waar uiteenlopende meningen bij elkaar komen. Dat zal dus eerder op een topic zijn waar iemand twijfelt over al dan niet een (zoveelste) kind nemen, dan op topics waar ze met elkaar in katzwijm liggen over hun gemaakte keus. Zou je dit ook zeggen tegen mensen die op relaties posten terwijl ze zelf geen relatie hebben trouwens? Dat doe ik namelijk ook en velen met mij
Bedankt voor je antwoord! Natuurlijk kan iedereen op babytijd (of relatietopics of noem nog eens wat) posten als ie er zelf geen heeft. Dat bedoel ik ook niet, dat zou wel raar zijn als ik dat vond. Maar ik had vooral het idee dat jij nogal een flinke hekel aan kinderen hebt en juist blij bent dat je er niet mee te maken hebt. Dus vandaar dat het me dan wat gek leek je toch op die pijler te begeven en je er zo mee bezig te houden, maar op zich, zoals je uitlegt, als je het evengoed interessante discussies vindt snap ik het wat beter. Heb je misschien te weinig gelezen.
DanGun
23-07-2021 om 06:20
Valdemar schreef op 22-07-2021 om 23:17:
[..]
Er stond niks anders dan dat het gevoel waarschijnlijk wederzijds was, maar dan zonder bovenstaande erbij.
Overigens is er niks magisch aan hoor, jij voelt toch wanneer iemand je zat is?
AcceptableReindeer64
23-07-2021 om 07:28
redbulletje schreef op 22-07-2021 om 20:48:
Dat gekrijs is inderdaad hemeltergend. Afgelopen weekend was er een kinderfeestje bij de buuf en het was nonstop gekrijs. Dat haalt het slechtste in me naar boven.
Mijn buurvrouw geeft kinderfeestjes en muziekles aan kinderen. Blokfluit-les moet altijd onder (avond)etenstijd.... na 6 weken les klinkt het nog altijd even vals...
Die feestjes zijn vaak op woensdagmiddag (mijn roostervrije dag) en op zaterdag (maar dan werk ik altijd). Op woensdagmiddag gaat er dan altijd harde muziek aan hier, het liefst iets als Nightwish of Tennger Cavalry.
DanGun
23-07-2021 om 07:29
Valdemar schreef op 23-07-2021 om 00:18:
[..]
Sorry, maar kinderen die oppikken wat ouders echt van hen denken, valt voor mij wel onder de omschrijving van "magische krachten". Voor mij een hoop bijgelovige nonsens.
Als je daarnaast nog eens een sneer wou maken naar mijn zogenaamd onvolwassen gedrag:
Flikker op met je zelfingenomenheid.
Nee er moet echt magie aan te pas komen om erachter te komen hoe jij in het leven staat 😂
Vrijevlinder
23-07-2021 om 07:36
Tamsyn schreef op 23-07-2021 om 07:28:
[..]
Mijn buurvrouw geeft kinderfeestjes en muziekles aan kinderen. Blokfluit-les moet altijd onder (avond)etenstijd.... na 6 weken les klinkt het nog altijd even vals...
Die feestjes zijn vaak op woensdagmiddag (mijn roostervrije dag) en op zaterdag (maar dan werk ik altijd). Op woensdagmiddag gaat er dan altijd harde muziek aan hier, het liefst iets als Nightwish of Tennger Cavalry.
Geeft kinderfeestjes, als in: regelt dit voor anderen en ze komen bij haar thuis? Daar zou ik niet blij van worden. Kan je niet op donderdags of vrijdags vrij nemen?
Vrijevlinder
23-07-2021 om 07:36
Aviendha schreef op 22-07-2021 om 21:57:
[..]
Een moderator heeft het bericht van DanGun aangepast. Maar de manier waarop maakt de afzender idd niet helemaal duidelijk. Daar is al feedback over geweest.
Oh, zo. Duidelijk.
AcceptableReindeer64
23-07-2021 om 07:43
@VrijeVlinder
Als in: Ze heeft er een hok/tuinhuis voor laten bouwen in de voortuin. We hebben met enkele buren bezwaar gemaakt, maar de gemeente vond het allemaal geweldig, dus nu staat er een hok in de voortuin waar zij die feestjes in geeft, gelukkig niet wekelijks, maar toch...
Ook een paar keer een high tea, maar dat beviel de klanten niet zo, want zij ging er bij zitten.
Ik zit er inderdaad aan te denken of ik mijn roostervrije dag naar de vrijdag kan verhuizen, alleen zijn we zwaar onderbezet op dit moment...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.