Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
AcceptableReindeer64
25-07-2021 om 09:49
Valdemar schreef op 23-07-2021 om 18:26:
En voor de kindvrije personen: wat staat er bij jullie op de planning?
Zaterdag mijn tweede prik moderna gehaald en nog gewerkt. Tot het begon te gieten en te onweren, toen ben ik letterlijk naar huis gevlucht. 😨 Ik was totaal doorweekt en heb de post te drogen gelegd. Maandag maar even excuusstickers plakken en alsnog bezorgen.
Vannacht werd ik koortsig en kreeg ik een longaanval. Gelukkig voel ik me wat beter en ga dadelijk iets tekenen met mijn tekentablet.
Jeannie68
25-07-2021 om 11:23
aardbei35 schreef op 24-07-2021 om 11:06:
[..]
Eens maar de overheid faciliteert het en koketteert met de leus (en alle fiscale/financiële voordelen) dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is
Wauw is dat zo, ik dacht dat dit een peperduur traject was, ik hoor vaak dat ze dan maar zoveel behandelingen kunnen doen omdat dan het geld op is. Begrijp dit ook niet want we zijn overbevolkt op deze aarde.
AcidicShark11
25-07-2021 om 11:31
Jeannie68 schreef op 25-07-2021 om 11:23:
[..]
Wauw is dat zo, ik dacht dat dit een peperduur traject was, ik hoor vaak dat ze dan maar zoveel behandelingen kunnen doen omdat dan het geld op is. Begrijp dit ook niet want we zijn overbevolkt op deze aarde.
Ik geloof dat 3 behandelingen vergoed worden, wil je er meer moet je zelf betalen.
Hier ook veel leven in de (redelijk wilde) tuin. We hebben al jaren een mussenpaartje onder de dakpannen en ook de vlinderboom (struik kun je het niet meer noemen) zorgt voor veel beestjes. Egeltjes, allerlei vogels, vleermuizen, we hebben zelfs eens een sperwer met een gevangen prooi in de tuin gehad. Ik vind het gaaf.
coolpack2
25-07-2021 om 11:44
Heidi-Forumbeheer schreef op 24-07-2021 om 15:13:
[..]
Was allang gepasseerd, (o.a.?) ik had ervoor gekozen om het te laten rusten, zoals je had kunnen lezen. Beetje jammer vind ik dit. 'pagina's lang' is het hier al snel natuurlijk en zo extreem was het niet, al kan ik me voorstellen dat het eventjes irritatie kan opwekken. Hoewel ik ook wel degelijk een on topic discussie probeerde te voeren, want we kunnen heel hard roepen dat mensen met kinderen aannames doen, maar kunnen het zelf net zo goed. En nu zit ik dankzij deze meme alsnog te reageren op wat ik heb laten lopen omdat ík nu geïrriteerd raak. My bad, misschien, maar ik vind het jammer omdat er nu alsnog ingegrepen is op het zelfregelende vermogen van het forum.
coolpack2
25-07-2021 om 11:46
redbulletje schreef op 24-07-2021 om 14:59:
Bij mij zitten ook veel eekhoorntjes in de tuin. Erg leuk om ze van tak naar tak te zien springen en elkaar over boomstammen achterna zitten. In de winter hang ik altijd pinda's op in 'n struikje vlak bij het raam waar m'n bank staat, dan heb ik een extra leuk uitzicht als ze komen snoepen.
Lijkt me een heerlijk rustgevend uitzicht. Nou ja, zolang mijn hond ze niet in de smiezen krijgt, die wordt helemaal gek van die rare beestjes waar ze niet bij kan🤣
RavIvaR
25-07-2021 om 11:59
ik heb een paar dagen niet meegelezen hier dus haak nog even aan bij wat oudere berichten.
Recent voor het eerst een paar keer afgesproken met kennissen. Ze hebben nu voorgesteld, of eigenlijk medegedeeld, dat ze de volgende keer hun tiener ook meenemen. Terwijl wij die niet kennen, er een groot leeftijdsverschil is en wij hier geen behoefte aan hebben.
Wel lastig, want hun leken het heel vanzelfsprekend te vinden.
redbulletje
25-07-2021 om 12:01
RavIvaR schreef op 25-07-2021 om 11:59:
ik heb een paar dagen niet meegelezen hier dus haak nog even aan bij wat oudere berichten.
Recent voor het eerst een paar keer afgesproken met kennissen. Ze hebben nu voorgesteld, of eigenlijk medegedeeld, dat ze de volgende keer hun tiener ook meenemen. Terwijl wij die niet kennen, er een groot leeftijdsverschil is en wij hier geen behoefte aan hebben.
Wat heb je daarop geantwoord dan? Ik zou dat gelijk hebben afgeketst.
RavIvaR
25-07-2021 om 12:03
En dan nog een reactie op een ouder bericht.
Ik ken zeker wel ouders die aan mij aangeven dat als ze nu de keuze opnieuw zouden moeten maken, met de kennis van nu, dat ze dan niet opnieuw voor kinderen zouden kiezen. (Wat niet betekend dat ze niet heel blij met hun kinderen zijn!)
Hier rust zeker wel een taboe op, ik weet dan ook dat deze ouders dit wel tegen mij zeggen, maar niet tegen andere ouders of anderen die contact hebben met hun kinderen.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 12:05
AeonofWinter schreef op 25-07-2021 om 11:31:
[..]
Ik geloof dat 3 behandelingen vergoed worden, wil je er meer moet je zelf betalen.
Hier ook veel leven in de (redelijk wilde) tuin. We hebben al jaren een mussenpaartje onder de dakpannen en ook de vlinderboom (struik kun je het niet meer noemen) zorgt voor veel beestjes. Egeltjes, allerlei vogels, vleermuizen, we hebben zelfs eens een sperwer met een gevangen prooi in de tuin gehad. Ik vind het gaaf.
Wat leuk! Egeltjes zijn ook schattig!
Ik kijk wel uit op een groot stuk openbaar groen, met onder meer spechten, boomkruipertjes, koolmezen - vleermuizen. In het park zie je ook veel vleermuizen, die vliegen op zo'n leuke manier.
Vanuit de trein zie ik altijd veel roofvogels - ook mooi. Vorig jaar in Limburg op vakantie twee heel grote buizerds (?) die heel hoog in de lucht cirkelden op de thermiek. Prachtig!
RavIvaR
25-07-2021 om 12:05
redbulletje schreef op 25-07-2021 om 12:01:
[..]
Wat heb je daarop geantwoord dan? Ik zou dat gelijk hebben afgeketst.
Ik was eerlijk gezegd nogal overdonderd. Daarna begonnen over dat het niet zo praktisch was.
Verkeerde keuze, want voor praktische problemen zijn ook praktische oplossingen.
AcidicShark11
25-07-2021 om 12:56
RavIvaR schreef op 25-07-2021 om 11:59:
Tieners kunnen prima een paar uur alleen thuis blijven. Denk dat de meeste tieners dat zelfs prefereren boven een saai gebeuren bij onbekende vrienden van pap en mama (saai voor de tiener dan he?)
redbulletje
25-07-2021 om 13:02
RavIvaR schreef op 25-07-2021 om 12:05:
[..]
Ik was eerlijk gezegd nogal overdonderd. Daarna begonnen over dat het niet zo praktisch was.
Verkeerde keuze, want voor praktische problemen zijn ook praktische oplossingen.
Ik zou er dan bij het maken van de definitieve afspraak over hebben dat je dan wel naar hen komt en/of dat jullie ook op een terrasje kunnen afspreken. Als reden geef je dan gewoon aan dat je het gevoel hebt niet vrijuit te kunnen praten als ze hun kind meenemen en dat ze dat moeten respecteren.
De tiener is vast ook veel blijer als ie gewoon thuis achter een schermpje kan hangen ipv verveeld op jullie lip te moeten zitten met z'n telefoon.
redbulletje
25-07-2021 om 13:03
Of misschien zijn ze gierig en denken zo een goedkoop middagje te hebben als de puber ook op jullie kosten mee kan eten en drinken.
RickDalton
25-07-2021 om 13:33
redbulletje schreef op 25-07-2021 om 13:03:
Of misschien zijn ze gierig en denken zo een goedkoop middagje te hebben als de puber ook op jullie kosten mee kan eten en drinken.
Herkenbaar, wij nodigden ons dan weer terug uit (komen altijd aan het eind van een middag) om de kosten weer “terug te verdienen”
recent nog gedaan bij schoonzus, blijven jullie eten? Wat zullen we doen? En dan geef ik direct aan dat ik wel zin heb in spareribs van de spareribsexpresss.😊
SugaryPanther19
25-07-2021 om 13:42
Misschien groeit die puber wel zo hard, dat ze de kosten bijna niet meer kunnen betalen voor al dat eten
Lastige situatie hoor, als ik niet overdonderd ben, probeer ik me er meestal met een grapje uit te redden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.