Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ben ik de enige die dit vreemd vind?

ik heb van de week wat besteld via thuisbezorgd.

Ik werd vandaag gebeld door het restaurant met het verzoek om een positieve recensie achter te laten. Dit levert mij bij een volgende bestelling een voordeel op. 

Wat vinden jullie hier nou van? 


Nee, vind ik niet deugen. Je koopt dan iemand om.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

20-04-2024 om 17:26

Ew, dat is een vervelend telefoontje 

Van mij hadden ze 1 ster gehad inclusief de reden waarom: 
"Het eten was lekker, dat was 5 sterren waard! Gebeld worden met de vraag of ik een positieve recensie achter wil laten voor korting vond ik -4 sterren waard.
Dit tezamen brengt mij op 1 ster (en dus geen korting)"

Er zijn clickfarms voor dit soort misleidende recensies, daar hoef je niet aan bij te dragen natuurlijk

Cheap. Ze hadden je minimaal 25 euro besteltegoed moeten aanbieden. Ik zou nu zeker geen recensie schrijven en ze vragen om te stoppen met bellen.

Loezzie

Loezzie

20-04-2024 om 17:33 Topicstarter

rionyriony schreef op 20-04-2024 om 17:21:

Nee, vind ik niet deugen. Je koopt dan iemand om.

Het gaat me niet eens om het omkopen, maar meer het misbruik maken van mijn telefoonnummer. Die is daar niet voor bedoeld

Kan echt niet. Te belachelijk gewoon. Wat een rare gang van zaken. Dat zou ik ze aan de telefoon ook gelijk erg duidelijk verteld hebben.

Loezzie

Loezzie

20-04-2024 om 17:44 Topicstarter

HollyHobbie schreef op 20-04-2024 om 17:41:

Kan echt niet. Te belachelijk gewoon. Wat een rare gang van zaken. Dat zou ik ze aan de telefoon ook gelijk erg duidelijk verteld hebben.

Ik was aan het werk toen ze belden en was eigenlijk zo overrompeld dat ik niet eens adequaat kon reageren 

Brutaal is dat. 

Nee vind ik niet kunnen, dat dat zelfs mag.

Vind ik niet kunnen.

Nou wij waren niet bij het gesprek. Misschien was de intentie onderzoek doen naar wat de klanten op of aan merken, feedback vragen om te verbeteren. En toen jij bevoorbeeld zei 'top het was lekker, goede levering' dat ze vroegen wilt u dan een positieve recensie achter laten? Ze doen dat normaal via email geloof ik. Wel een beetje brutaal om het ook over de telefoon te doen maar misschien vroegen ze wel heel netjes stoor ik u mevrouw, bel ik gelegen, ik zou graag iets willen vragen over uw bestelling van onlangs zodat wij optimaal ons kunnen ontwikkelen. Wilt u ons daarbij helpen? Ik vind het dan allemaal wel meevallen. Waarschijnlijk drukt iedereen die mails gelijk in de prullenbak en proberen ze dit. 


Ik vind het ook een bijzonder verzoek. Maar snap ergens ook wel dat een (nieuw) bedrijf probeert om meer reviews te krijgen. Bij thuisbezorgd kijken mensen daar toch wel naar. Het zou er voor mij aan liggen hoe de boodschap gebracht word. 

Wij hebben hier een restaurant in de buurt dat vraagt of we via hun eigen site willen bestellen. Alleen hun website werkt helemaal niet fijn dus dat doe ik niet. Elke keer weer vragen ze dat. Dat vind ik ook irritant, verkoop dan niet via thuisbezorgd als je het kennelijk niet wil.

Ik zou me persoonlijk hier niet druk over maken. Ik zou echter geen review achterlaten. 

Ze kunnen maar proberen.
Bij jou werkt het niet, maar wie weet zijn er anderen die er minder een probleem mee hebben. Zeker als het eten wel lekker was.

Daarom vertrouw ik reviews dus altijd ook maar half. Iedereen - ook de halve familie van de baas - kan die dingen schrijven.

Loezzie

Loezzie

20-04-2024 om 19:46 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 20-04-2024 om 18:56:

Nou wij waren niet bij het gesprek. Misschien was de intentie onderzoek doen naar wat de klanten op of aan merken, feedback vragen om te verbeteren. En toen jij bevoorbeeld zei 'top het was lekker, goede levering' dat ze vroegen wilt u dan een positieve recensie achter laten? Ze doen dat normaal via email geloof ik. Wel een beetje brutaal om het ook over de telefoon te doen maar misschien vroegen ze wel heel netjes stoor ik u mevrouw, bel ik gelegen, ik zou graag iets willen vragen over uw bestelling van onlangs zodat wij optimaal ons kunnen ontwikkelen. Wilt u ons daarbij helpen? Ik vind het dan allemaal wel meevallen. Waarschijnlijk drukt iedereen die mails gelijk in de prullenbak en proberen ze dit.

Nee,  er werd gezegd. We scoren een 4,8 bij Thuisbezorgd en zouden graag hoog blijven staan. Als u een goede recensie schrijft dan zullen wij een volgende keer belonen met wat extra eten. We houden een lijst bij op basis van van de recensies 

dat doordrammen doen ze ook regelmatig bij internetbedrijven. Koop je er wat, en dan achteraf wel 3 herinneringen sturen of je ze een review wil geven. En maak dan kans op blablablabla (bij een leuk review) heb ik ook wel eens meegemaakt. En uiteraard heb ik dan al geen zin meer om überhaupt een review te schrijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.