Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Belasting aangifte over 2023


Ha, ik krijg toch een goede 800 euro terug. Lekker verdiend met die 15 minuten invullen 

Schommelstoel schreef op 15-03-2024 om 11:46:

Ha, ik krijg toch een goede 800 euro terug. Lekker verdiend met die 15 minuten invullen

Opluchting. 

Euphoria schreef op 15-03-2024 om 11:39:

[..]

Kind is eind 2023 12 geworden.


We hadden wel nu die brief van belastingdienst met mededeling dat we geen recht meer hebben.

Wat marvelous zegt klopt. In die brief zit een fout (ze hebben mensen een jaar te vroeg een brief gestuurd). 

Zie ook: 

https://www.taxlive.nl/nl/documenten/nieuws/onjuiste-informatie-over-inkomensafhankelijke-combinatiekorting/

Hier kregen we ook geld terug, wel meer dan verwacht. We hebben extra afgelost op de hypotheek eind 2021&2022, dus de hypotheekrente aftrek zou lager zijn. Toch krijgen we bijna 1000 euro meer terug, dus dat is een meevaller. 

MarvelousM schreef op 15-03-2024 om 10:46:

In 2025 komt die hele regeling te vervallen, zie ik net.

Nou, alleen als je kind daarna geboren wordt. Als je er nu recht op hebt, hou je dat tot je kind 12 is.

Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 09:22:

Als het goed is, kunnen 10 mensen dit artikel gratis lezen.

Een grote verandering is dat je de hypotheekrenteaftrek en het eigenwoningforfait zijn veranderd. Je kunt dit nu beter opvoeren bij de partner met het laagste inkomen.

https://fd.nl/samenleving/1509384/tips-voor-de-belastingaangifte?gift=3SLXC

De verdeling tussen fiscaal partners wordt nu op meest gunstigste verdeling gezet door aangifteprogramma. Zelf even checken door wat heen en weer te schuiven. 

Neweve schreef op 15-03-2024 om 11:49:

[..]

Wat marvelous zegt klopt. In die brief zit een fout (ze hebben mensen een jaar te vroeg een brief gestuurd).

Zie ook:

https://www.taxlive.nl/nl/documenten/nieuws/onjuiste-informatie-over-inkomensafhankelijke-combinatiekorting/

Neweve schreef op 15-03-2024 om 11:49:

[..]

Wat marvelous zegt klopt. In die brief zit een fout (ze hebben mensen een jaar te vroeg een brief gestuurd).

Zie ook:

https://www.taxlive.nl/nl/documenten/nieuws/onjuiste-informatie-over-inkomensafhankelijke-combinatiekorting/

Jeetje, waarom sturen ze überhaupt zo'n brief? En dan ook nog naar de verkeerde ouders. Geldverspilling weer.

MidasWolf

MidasWolf

15-03-2024 om 12:53 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 15-03-2024 om 02:37:

jammer dat je moet bijbetalen Midas.

hier €7000 terug. Blij mee, het is een lekker bedrag.

Dat is (helaas) niet anders.Ik heb verder geen aftrekbare kosten wat ik zo weet zoals ov reiskosten vergoeding, schenkingen aan het goede doel, groen beleggen, hypotheek rente aftrek enz.

MidasWolf schreef op 15-03-2024 om 12:53:

[..]

Dat is (helaas) niet anders.Ik heb verder geen aftrekbare kosten wat ik zo weet zoals ov reiskosten vergoeding, schenkingen aan het goede doel, groen beleggen, hypotheek rente aftrek enz.

Net als in mijn geval. Ik heb kennelijk altijd net genoeg  verdiend om buiten elke regeling te vallen. Ik vind daar eigenlijk niets van; het is de normale toestand.

grootste deel ingevuld, heb nog 2 dingetjes die ik even moet overleggen. Maar ws iets van 1100 euro terug

Mama-Inge schreef op 15-03-2024 om 03:17:

Hier nog geen idee
Wou inloggen met digid maar was mijn code kwijt
Zit nu te wachten op een code om de boel weer op te starten

Hoe dat? Ik gebruik mijn digid bijna wekelijks Gebruik je hem zo weinig?

MissBobby schreef op 15-03-2024 om 08:11:

bij mij ook laatste kind ouder dan 12. Scheelt bij mij 2000 minder teruggave. De brief erover kwam eergisteren, dus toen had ik m’n aangifte al gedaan. Ik vind dat wel echt slecht. Bedoel, hoeveel jaar is al bekend per wanneer je aangifte kunt doen?

Oeh… Ik heb daar niets over gekregen, jongste dochter werd in okt 12…

Edit: ik heb geen arbeidsinkomen dus kreeg het sowieso al niet. 

SuzyQFive schreef op 15-03-2024 om 22:42:

[..]

Hoe dat? Ik gebruik mijn digid bijna wekelijks Gebruik je hem zo weinig?

Ja

SuzyQFive schreef op 15-03-2024 om 22:42:

[..]

Hoe dat? Ik gebruik mijn digid bijna wekelijks Gebruik je hem zo weinig?

Waar gebruik jij hem zo vaak voor? Ik gebruik hem ook heel weinig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.