Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Badkamer droog maken na douchen.

Peiling

Badkamer droog maken na douchen ?
156 stemmen
32%
22%
46%

Ja, eerst met de trekker en daarna met de handdoek. Een keer per week even inspuiten met schoonmaakazijn na het douchen.

Het droogmaken van de badkamer na het douchen is echt nog nooit bij me opgekomen. Ik lees dat mensen het doen tegen schimmel, daar hebben wij gelukkig (bijna) geen last van. We hebben een goede afzuiger en het raam staat altijd op een kiertje.

Weet geen interessant én to-the-point antwoord want de situatie wijkt af. Hoewel mijn energieniveau op het moment van verlaten van de badkamer laag is laat ik die min of meer opgeruimd achter of, als dat teveel weerzin oproept, zie ik het bij het volgende badkamerbezoek en doe het dan, geheel of gedeeltelijk.

Ik doe het altijd, het scheelt zoveel aan kalkaanslag. Wij doen het allemaal hier in huis. Zelfs mijn vriend ziet er de voordelen van in. Ik moest het vroeger thuis ook al doen. 1 minuut werk is het, ik doe de muren en grond met een trekker en de dan nog even met de handdoek.

Zoals Dolfje. Mijn man is een droogneuroot dus hij mag lekker laatst.  Soms bedenkt hij dat hij eerst wil en dan fladder ik voor de vorm met de Franse slag een wisser langs stukjes muur en dan is hij weer genezen van het gekke idee dat hij eerst mag douchen. 

Nee nooit, zou wel beter zijn maar zit echt niet in mijn systeem

Hier ook niet. Ik heb altijd gedacht dat ik bijna de enige mens ben die het niet doet, maar dat valt gelukkig enorm mee als ik hier zo lees. 

Ik droog alleen de kraan af en trek de vloer droog met een trekker. Er is afzuiging en een raam in de badkamer en we hebben een waterontharder. 

Hoewel wij ons (vrij grote) raam altijd op de kiepstand hebben staan en na het douchen altijd de badkamerdeur open laten en vaak ook de ventilatie aanzetten, staat er toch wat schimmel op het plafond. Ik trek de douche (wanden en de glazen deuren) droog, maar de kraan laat ik voor wat het is. Laatst kwam ik erachter dat man met "de douche droogtrekken" alleen de glazen deuren bedoelt. Dat verklaart misschien de kalkaanslag op de tegels, aangezien hij vaak pas laat doucht (dus na mij). 

Ik maak de douchecabine, de vloer en de tegels droog. De kraan heb ik nooit gedaan, nooit aan gedacht

_Audrey schreef op 21-07-2024 om 22:47:

Nee, ik maak niks droog. We hebben hier vrij zacht water en goede ventilatie, ik heb nooit last van kalkaanslag gelukkig.

Welke regio is dat? Zuid?

Sassenach schreef op 21-07-2024 om 23:31:

Ja, wij nemen alles af. Dat scheelt schimmel en mij enorm veel poetswerk.

Precies dit. Maar ik hou niet van douchen, mede daardoor.

Zeker. Ik gebruik gewoon mijn douchehanddoek voor het droogmaken van de kraan en de wanden. De badkamer is 11 jaar oud en oogt hierdoor als nieuw. Eén keer in de maand gebruik ik voor de puntjes op de i wat antikal en verder ziet alles er nog picobello uit.

Nee, echt zonde van mijn tijd. 

MidasWolf

MidasWolf

22-07-2024 om 08:38 Topicstarter

Anne1234! schreef op 22-07-2024 om 00:00:

Het droogmaken van de badkamer na het douchen is echt nog nooit bij me opgekomen. Ik lees dat mensen het doen tegen schimmel, daar hebben wij gelukkig (bijna) geen last van. We hebben een goede afzuiger en het raam staat altijd op een kiertje.

En dat heb ik niet in mijn huurhuis nu, ik kan de badkamer wel luchten via de slaapkamer. Die zit en op de begane grond en aan de straatkant dus als ik wegga doe ik dat raam meestal dicht.

Daarom douche ik meestal, als ik weet dat het raam even open kan staan. Bij voorkeur in de avond. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.