Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Badkamer droog maken na douchen.

Maak je de badkamer droog na gebruik bijvoorbeeld douchen. De tweede optie “ja” enkel invullen als je bijvoorbeeld alleen de kraan en of douchedeur droogmaakt en de rest zoals tegels en vloer enz niet. 

Ik droog alles wat nat geworden is na het douchen af, ook omdat mijn badkamer geen directe toegang heeft tot een raam.

Via het slaapkamerraam kan ik de badkamer nog best goed luchten. Daarnaast helpt het mechanische afzuig systeem ook mee. 

Peiling

Badkamer droog maken na douchen ?
156 stemmen
32%
22%
46%

Nee, ik doe dat nooit. Zet wel het raam open na het douchen.

Ik zorg altijd dat ik voor man onder de douche spring en hij maakt dan van de douche de wanden, kraan en deur en douchebak droog 
Maar niet de hele vloer of de rest van de muren. Dat droogt wel.

Ondanks dat er een groot raam in onze badkamer zit en we afzuiging hebben, scheelt het schimmel als ik alles droog maakt. Dus helemaal ja.

Man en ik maken na het douchen de douchedeur en kraan droog, onze puberzonen “ vergeten” het altijd.

wij maken de kraan droog. Gecombineerd met het zachte water hebben wij dus geen last van kalkaanslag 

we hebben een inloopdouche.  Vloer en wanden worden door rest gezin droog gemaakt, vloer ivm evt gladheid.  Ik ben degene die vaak verzaakt.  Overigens staat het grote raam altijd open en kleine raampje bijna altijd.  Verder ook mechanische afzuiging.  Waterontharder hier,  dus kalkaanslag kennen we niet meer

Wand en vloer met een wisser, wasbak met doekje en daarna het raam open.

Ik heb nee, niets, ingevuld omdat ik een hekel heb aan dwangmatige drogers, maar stiekem maak ik wel de douchekraan droog. Ik verlang dat dan weer niet van huisgenoten dus daarom is die nee toch geloofwaardig.
Mijn vriend (lat) wil wel dat ik met een trekkertje de douchewand afneem. Dat doe ik, maar ik vind het eigenlijk stom.

Van huis uit moest ik altijd kranen droog maken. In mijn eigen huis deed ik het ook maar ik was de enige ik kreeg gezinsleden niet zo ver. Nu doe ik het ook niet meer. 

Nee doe ik niet. Ik voel er zelfs een beetje weerstand tegen. Ik droog liever mezelf af.  

Nee, ik maak niks droog. We hebben hier vrij zacht water en goede ventilatie, ik heb nooit last van kalkaanslag gelukkig. 

Ja wel. Hoewel ik er een hekel aan heb. Badkamer met alleen mechanische ventilatie en het voorkomt zo schimmel. Van kalkaanslag hebben we gelukkig geen last.

Hier maken we alleen de vloer droog na het douchen ivm mijn rolstoel. Als ik door water rij ik allemaal vieze sporen achter op de vloer dus die makem we goed droog. De rest droogt wel en wordt 1x in de week schoongemaakt door de hulp. En als ik tussendoor toch sporen heb gemaakt haal ik die even snel weg met zo’n vloerwisser die water kan spuiten. 

Nee.
Grote badkamer, veel verluchting en ik sterf niet van wat kalkaanslag in mijn douche.

Ja, wij nemen alles af. Dat scheelt schimmel en mij enorm veel poetswerk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.