Nieuws en actueel
LoveCats!
14-07-2021 om 10:27
Zondvloed trekt over het oosten van België en Limburg.
https://www.hln.be/nieuws/zondvloed-trekt-over-oosten-van-het-land-1-5-regen-van-wat-normaal-in-heel-jaar-valt-code-rood-voor-provincie-luik~abc01002d/
En het KNMI heeft dan inmiddels ook al code oranje afgekondigd. Gelukkig woon ik niet in Limburg. Heel veel sterkte aan iedereen die in de getroffen regio's woont. Het schijnt best wel heftig te kunnen gaan worden... Er zijn nu al overstromingen en het wordt nog veel erger.
https://twitter.com/NoodweerBenelux/status/1415222524363804672
LoveCats!
16-07-2021 om 15:04
Regendrup. schreef op 16-07-2021 om 14:53:
Verdomme.. dit komt wel heel kortbij. Ik hoorde net het luchtalarm.. zo heftig. Staat nu helemaal vast daar, ik hoop dat de mensen veilig weg kunnen komen.
Woww, heftig. Wat een ramp dit...
Regendrup.
16-07-2021 om 15:05
oh ik kan wel janken. Echt gewoon van machteloosheid. Straks kijken hoe we mensen kunnen gaan helpen
DistinctMarten43
16-07-2021 om 15:45
Gat in dijk vlak bij Belgische grens wordt groter, inwoners moeten gebied meteen verlaten
Een dijk langs het Julianakanaal bij het Nederlanse gehucht Voulwames is vrijdagmiddag doorgebroken. Het water heeft vooralsnog een gat geslagen van 1 bij 1 meter, maar dat is snel groter aan het worden, zegt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zuid-Limburg. Het Julianakanaal stroomt ten westen van de Maas en begint bij Maastricht en mondt bij Maasbracht weer in de Maas uit.
De veiligheidsregio roept mensen dringend op het gebied snel te verlaten. Het gaat om een stuk dijk bij Voulwames - de Belgische gemeente Rekem ligt aan de andere kant van de Maas. De mensen in de buurt krijgen de dringende oproep hun woningen zo snel mogelijk te verlaten. “Verlaat het gebied en zoek een veilig heenkomen”, zei de woordvoerder van de veiligheidsregio. De sirenes in het gebied gaan nu ook af. Het gebied zal onder water komen te staan. De uittocht is dan ook in volle gang, melden Nederlandse media. Auto’s kunnen het gebied niet meer in: ze worden tegengehouden. De politie en brandweer snellen te hulp om alles in goede banen te leiden.
Bron: Belang van Limburg
Regendrup.
16-07-2021 om 16:40
LoveCats! schreef op 16-07-2021 om 16:38:
Idioten. Geen goed woord voor over.
Net ook een man die geÏnterviewd werd door Telegraaf journalist. "Ja we hebben hier nog nooit wat meegemaakt dus we zijn wat verwend. Het valt allemaal wel mee, blablabla"... zegt de kerel die hoog en droog boven op de berg woont en de ramptoerist uithangt.
Haalt me echt het bloed onder de nagels dit soort mensen.
Rondstruiner
16-07-2021 om 16:49
LoveCats! schreef op 16-07-2021 om 16:38:
Misselijkmakend dit. Wat mankeert die mensen toch.
Rondstruiner
16-07-2021 om 16:49
Sophia_! schreef op 16-07-2021 om 09:45:
Het dorp waar mijn broer woont wordt nu geëvacueerd. Ik hoop zo hard dat het meevalt!
Wat naar, sterkte!
Julali
16-07-2021 om 16:52
Hoe kan het dat de situatie zo gevaarlijk is en dat er op hetzelfde moment ramptoeristen een patatje staan te eten? Voor hen is het toch even gevaarlijk?
Dat er journalisten komen vind ik goed, anders weet de rest van het land niet eens wat er aan de hand is. Zij zijn aan het werk, dat is iets anders dan ramptoerisme.
Rondstruiner
16-07-2021 om 17:03
Julali schreef op 16-07-2021 om 16:52:
Hoe kan het dat de situatie zo gevaarlijk is en dat er op hetzelfde moment ramptoeristen een patatje staan te eten? Voor hen is het toch even gevaarlijk?
Dat er journalisten komen vind ik goed, anders weet de rest van het land niet eens wat er aan de hand is. Zij zijn aan het werk, dat is iets anders dan ramptoerisme.
Ik denk omdat ze ongeveer weten wanneer de piek in de waterstand verwacht wordt, dus ze gaan nu bijvoorbeeld Venlo laten evacueren las ik, omdat daar later vanavond of vannacht de piek in de waterstand van de Maas wordt verwacht. Dus die idioten kunnen daar dan nog even lekker mensen in de weg lopen terwjl ze naar de rivier kijken, mensen die huis en haard moeten verlaten, echt dieptriest. Of waar het water weer gezakt is.
Ik denk dat er niemand is die vindt of zegt dat journalisten daar niet mogen komen?
GrippingKouprey73
16-07-2021 om 20:09
De dijken breken door: no shit weet je.
Ik wil echt niemand bang maken, maar ik leef hier al meer dan 55 jaar.
De dijken breken door....
shit!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.