Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Zondvloed trekt over het oosten van België en Limburg.

LoveCats!

LoveCats!

16-07-2021 om 10:00 Topicstarter

Sophia_! schreef op 16-07-2021 om 09:51:

[..]

Echt een nachtmerrie inderdaad, ik heb er nu helemaal de zenuwen over.

Ik hoop dat je broer veilig blijft. Heel begrijpelijk dat je in de zenuwen zit. Sterkte met deze vreselijke situatie! 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

16-07-2021 om 10:28

Hier mogen sommigen naar huis! Het ergste is iig niet gebeurd goddank. Maaseik en Heppeneert wachten nog bang af. Sterkte!!!

Hier in Nederland mogen mensen in Maastricht weer naar huis, stroomopwaarts wordt er juist weer ontruimd. Wel lijkt het erop dat de voorspelde hoogtestanden van gisteren net niet worden gehaald. 

Ik vind het vreselijk, ons mooie Valkenburg .. . Je zou maar je restaurant overeind gehouden hebben tijdens corona en in het eerst volgende hoofdseizoen wordt alles weggespoeld. Niet te bevatten. Ook niet de mensen wiens huizen compleet zijn ondergelopen. Belgie en Duitsland, als ik daar de filmpjes van zie... wat een angst moeten die mensen hebben (gehad). Bij ons is alleen het bovenste gedeelte van de gemeente ontruimt. Zowel ons nieuwe als ons oude huis is gelukkig gespaard gebleven. Familie is ook niet direct betrokken maar mijn hart breekt echt als ik de beelden zie. 

LoveCats!

LoveCats!

16-07-2021 om 11:12 Topicstarter

Er zijn nu 108 doden door de ramp. 

LoveCats!

LoveCats!

16-07-2021 om 12:28 Topicstarter

De dodentol is opgelopen naar 126.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

16-07-2021 om 12:58

'Alleen' (erg genoeg hoog) nog kritiek in Maaseik hier en vooral Heppeneert. De dijk wordt nu verstevigd met van die enorme bouwzakken met zand in. Het water sijpelt door en de dijk kan breken.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-07-2021 om 13:16

LoveCats! schreef op 16-07-2021 om 12:28:

De dodentol is opgelopen naar 126.

Het aantal gaat wel erg snel omhoog 

dijkdoorbraak in Meerssen...

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-07-2021 om 14:09

Ik zie net beelden van Erftstadt in Duitsland echt heel erg! Zoveel noodoproepen maar ze kunnen niet bij die mensen komen.. 

Sophia_!

Sophia_!

16-07-2021 om 14:10

Vanwege de dijkdoorbraak gaat er een luchtalarm af. ,,Inwoners van Bunde, Voulwames, Brommelen en Geulle (beneden) moeten zo snel mogelijk ramen en deuren sluiten en naar een veilige verdieping gaan in huis. Er is geen tijd meer om de woning te verlaten. Dit gebied komt onder water te staan. Dit is ook de reden dat de sirenes momenteel afgaan", meldt Veiligheidsregio.

Ze kunnen niet eens meer veilig weggaan daar 😲

LoveCats!

LoveCats!

16-07-2021 om 14:12 Topicstarter

Hopelijk komt het goed daar. Opnieuw een vreselijke gebeurtenis. 

LoveCats!

LoveCats!

16-07-2021 om 14:50 Topicstarter

En in België doet de premier van België, en nog een paar invloedrijke personen, een persco om 16:00 over de extreme watersnood volgens HLN.

Verdomme.. dit komt wel heel kortbij. Ik hoorde net het luchtalarm..  zo heftig. Staat nu helemaal vast daar, ik hoop dat de mensen veilig weg kunnen komen.

Sophia_! schreef op 16-07-2021 om 14:10:

Vanwege de dijkdoorbraak gaat er een luchtalarm af. ,,Inwoners van Bunde, Voulwames, Brommelen en Geulle (beneden) moeten zo snel mogelijk ramen en deuren sluiten en naar een veilige verdieping gaan in huis. Er is geen tijd meer om de woning te verlaten. Dit gebied komt onder water te staan. Dit is ook de reden dat de sirenes momenteel afgaan", meldt Veiligheidsregio.

Ze kunnen niet eens meer veilig weggaan daar 😲

Er wordt wel geëvacueerd maar de straten staan nu echt helemaal vast met verkeer.. ik hoop zo dat iedereen goed wegkomt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.