Nieuws en actueel
Friezinnetje
01-08-2021 om 09:57
Woningtekort: Meer mensen in woningen
Er is momenteel een enorm woningtekort en de huizenmarkt is oververhit. Op de NOS-site lees ik in een artikel dat er nu het idee is, om meer mensen in een woning te proberen te krijgen. Er wonen nl steeds meer mensen alleen in een woning, waar makkelijk nog iemand bij kan.
https://nos.nl/artikel/2391941-idee-tegen-woningtekort-plaats-meer-mensen-in-bestaande-huizen
Nu woon ik ook alleen en zou er qua ruimte nog prima iemand bij kunnen, maar zou ik dat absoluut niet willen. Zou jij ruimte willen opgeven om iemand een plekje om te wonen te geven?
Peiling
Ruimte geven
krantenwijk
07-08-2021 om 21:16
DanGun schreef op 07-08-2021 om 21:12:
[..]
Bij de IND werken en dan dit soort misselijkmakende, racistische dingen roepen met je collega’s, daar kunnen ze zeker wel wat aan doen.
Mogen ze daar wel op kantoor werken? Ik ga solliciteren!
Tover-Feetje
07-08-2021 om 21:32
Geronimo3 schreef op 07-08-2021 om 21:01:
[..]
Uit je eigen post, gisteren om 19.00 uur: "
Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen.".Dus je was al blij dat je geen kinderen kon krijgen maar nu extra blij. Je hebt het dus wel degelijk gezegd en zo hard vallen over het woord "krijgen" is dan ook best vreemd.
Ik was trouwens degene die zei dat je niet moet doen alsof je in Libanon woont. Je kan Julali verwijten dat ze geen idee heeft wat er zich ook in Nederland afspeelt maar jij hebt blijkbaar ook geen idee hoe het leven is buiten onze landsgrenzen
De realiteit is dan miljarden mensen gebukt gaan onder honger, ziekte, oorlog, zware armoede, ontheemd zijn met geen enkele zicht op verbetering.
Het is echt niet erger voor Nederlanders om dakloos te zijn dan voor een Jemeniet, tenzij je denkt dat die beter kunnen tegen honger, oorlog, dakloosheid, geen zorg en toekijken hoe je eigen kind dood hongert. Dit was ook mijn kritiek hoe jij los ging over dit "kut" land, je hebt geen idee hoe buiten de realiteit je eigen klaagzang klinkt, Julali is blijkbaar niet de enige die niet verder kijkt dan haar eigen situatie.
Pardon....weet je wat realiteit is, dat jij mij een schrijven toedicht wat niet van mijn hand komt
Dus als jij het nodig vindt iemand aan te spreken zou het wel zo gepast zijn de juiste persoon hierop aan te spreken.
Smyle60 schreef op 06-08-2021 om 19:00:
[..]
Dat. Fokpremies afschaffen, alle kindertoeslagen afschaffen. We zitten tjokvol in dit landje dus het moet maar een keer klaar zijn met dat binnenhalen van kansloze gelukszoekers, stoppen met "gezinshereniging" waar het ze toch al om te doen is en vooral stoppen met het belonen van het nog voller proppen van ons kikkerlandje. Bovendien: welk weldenkend mens wil ueberhaupt nog in deze maatschappij een bulk kinderen schoppen? Er zijn geen huizen, geen banen, dat hele milieugezeik en de overall agressie, losgeslagen rotjong, ouders met de kop eeuwig in het zand, nee, leuke wereld, leuke maatschappij hoor.. Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen.
Geronimo3
07-08-2021 om 21:49
Tover-Feetje schreef op 07-08-2021 om 21:32:
[..]
Pardon....weet je wat realiteit is, dat jij mij een schrijven toedicht wat niet van mijn hand komt
Dus als jij het nodig vindt iemand aan te spreken zou het wel zo gepast zijn de juiste persoon hierop aan te spreken.
[..]
Oepsie! en meteen mijn diepste verontschuldigingen want dan is het een zeer ongepaste post. Het spijt me oprecht!
Geronimo3
07-08-2021 om 21:51
krantenwijk schreef op 07-08-2021 om 21:02:
[..]
Volgens mij is roepen dat de grenzen dicht moeten en dat migranten moeten vertrekken geen racisme.
Dan vraag ik me oprecht af wat jij wel racisme is want de boodschap lijkt me duidelijk op die afdeling.
DownrightSpoonbill69
07-08-2021 om 21:52
Geronimo3 schreef op 07-08-2021 om 21:51:
[..]
Niet alles is meteen racisme! Waarom vind jij het dan racistisch? Ik zou ook willen dat de grenzen dicht gingen en we eerst de puinhoop opruimen en iedereen woonruimte heeft. Dat heeft niks met racisme te maken hoor.
krantenwijk
07-08-2021 om 22:29
Nose schreef op 07-08-2021 om 21:52:
[..]
Niet alles is meteen racisme! Waarom vind jij het dan racistisch? Ik zou ook willen dat de grenzen dicht gingen en we eerst de puinhoop opruimen en iedereen woonruimte heeft. Dat heeft niks met racisme te maken hoor.
Tuurlijk is dat geen racisme. Die post van Minuk ging duidelijk over mensen die door middel van doorprocederen of “ineens” voldoen aan eisen voor andere verblijfsvergunningen opeens wel hier mogen blijven. Natuurlijk worden mensen daar boos om. Dat heeft niks te maken met hun afkomst.
krantenwijk
07-08-2021 om 22:43
Ander topic (van mijzelf): grote leegstand door hoge huren. En de oplossing voor woningnood is dan samenwonen? De overheid moet eens de bron van de problemen aanpakken ipv met dit soort symptoombestrijding komen!
Tover-Feetje
07-08-2021 om 22:53
Geronimo3 schreef op 07-08-2021 om 21:49:
[..]
Oepsie! en meteen mijn diepste verontschuldigingen want dan is het een zeer ongepaste post. Het spijt me oprecht!
Dankjewel, zand erover
Justagirly
07-08-2021 om 22:59
krantenwijk schreef op 07-08-2021 om 22:43:
Ander topic (van mijzelf): grote leegstand door hoge huren. En de oplossing voor woningnood is dan samenwonen? De overheid moet eens de bron van de problemen aanpakken ipv met dit soort symptoombestrijding komen!
Eens!
DownrightSpoonbill69
07-08-2021 om 23:05
Justagirly schreef op 07-08-2021 om 22:59:
[..]
Eens!
Omg samenwonen??
Geronimo3
08-08-2021 om 01:36
Nose schreef op 07-08-2021 om 21:52:
[..]
Als je bij de IND werkt hoor je niet dat soort sympathieën aan te hangen, je hoort namelijk neutraal te zijn. Neutraliteit is nodig om objectief te kunnen beoordelen of iemand in aanmerking komt voor asiel of niet. Misschien denk jij dat ze ook zingen over Amerikanen, Canadezen en Australiërs maar ik weet zeker van niet.
krantenwijk
08-08-2021 om 09:25
Geronimo3 schreef op 08-08-2021 om 01:36:
[..]
Als je bij de IND werkt hoor je niet dat soort sympathieën aan te hangen, je hoort namelijk neutraal te zijn. Neutraliteit is nodig om objectief te kunnen beoordelen of iemand in aanmerking komt voor asiel of niet. Misschien denk jij dat ze ook zingen over Amerikanen, Canadezen en Australiërs maar ik weet zeker van niet.
Ik werk zelf als ambtenaar bij een andere overheidsorganisatie. We mogen zelf weten wat we doen en wat we denken, zolang we maar bij de feitelijke werkzaamheden zonder vooroordelen werken. Waarom zou een IND medewerker niet vrij mogen zijn in welke sympathieën die aanhangt? Het is daar toch geen dictatuur?
Los daarvan vind ik dat de IND en de medewerkers altijd heel erg onder een vergrootglas liggen. Zoals met dat artikel in de Volkskrant dat ze thuis betaald zouden zitten te Netflixen want er kan geen werk toebedeeld worden. Eh, dat gebeurt op mijn overheidswerkvloer ook. Voor zover je kan spreken van een werkvloer want we zitten allemaal met onze laptops thuis.
Justagirly
08-08-2021 om 09:52
Nose schreef op 07-08-2021 om 23:05:
[..]
Omg samenwonen??
Nee, dat de overheid de bron van de problemen aan moet pakken.
Forumster
08-08-2021 om 10:02
het is altijd wel makkelijk afschuiven op de overheid.
Als alleenwonende single zou ik wel behoefte hebben aan passende woning maar niet weggestopt willen worden op 30m2. Ik houd enorm van wat extra ruimten voor bv hobbies. Zodat je je schilder spullen, fitness spullen, fotografie spullen gewoon een eigen plek kan geven en kan laten liggen ipv op moeten ruimen omdat je anders niet kan koken. Ik gebruik elke ruimte in mijn eensgezinswoning maar de huiskamer had kleiner gekund. Gewoon een hoekje om te relaxen. Moet zeggen heb het nu wel mooi met een grote boekenkast, planten en een sofa naar het hoeft niet.
Justagirly
08-08-2021 om 10:15
Forumster schreef op 08-08-2021 om 10:02:
het is altijd wel makkelijk afschuiven op de overheid.
Als alleenwonende single zou ik wel behoefte hebben aan passende woning maar niet weggestopt willen worden op 30m2. Ik houd enorm van wat extra ruimten voor bv hobbies. Zodat je je schilder spullen, fitness spullen, fotografie spullen gewoon een eigen plek kan geven en kan laten liggen ipv op moeten ruimen omdat je anders niet kan koken. Ik gebruik elke ruimte in mijn eensgezinswoning maar de huiskamer had kleiner gekund. Gewoon een hoekje om te relaxen. Moet zeggen heb het nu wel mooi met een grote boekenkast, planten en een sofa naar het hoeft niet.
Wie zou het anders moeten doen dan? Zoals het nu gaat, gaat het dus niet goed, dus het wordt tijd dat de overheid ingrijpt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.