Nieuws en actueel
Friezinnetje
01-08-2021 om 09:57
Woningtekort: Meer mensen in woningen
Er is momenteel een enorm woningtekort en de huizenmarkt is oververhit. Op de NOS-site lees ik in een artikel dat er nu het idee is, om meer mensen in een woning te proberen te krijgen. Er wonen nl steeds meer mensen alleen in een woning, waar makkelijk nog iemand bij kan.
https://nos.nl/artikel/2391941-idee-tegen-woningtekort-plaats-meer-mensen-in-bestaande-huizen
Nu woon ik ook alleen en zou er qua ruimte nog prima iemand bij kunnen, maar zou ik dat absoluut niet willen. Zou jij ruimte willen opgeven om iemand een plekje om te wonen te geven?
Peiling
Ruimte geven
Julali
05-08-2021 om 20:04
Miss-Pippi schreef op 05-08-2021 om 17:44:
Zelfs begin jaren ‘80 waren de vrouwen die werkten en de gezinnen waar beide ouders werkten nog ver in de minderheid (zie eerdere quotes).
Ik vind het erg denigrerend om te beweren dat vrouwen niet werkten. Ze hadden vaak geen betaalde baan (deels omdat dat niet mocht, of niet kon) maar ze werkten erg veel.
Als je alle uren bij elkaar optelt zijn vrouwen altijd, door alle eeuwen heen van 's ochtends vroeg tot' s avonds laat aan het werk geweest, zeven dagen per week.
Julali
05-08-2021 om 20:06
DanGun schreef op 05-08-2021 om 20:00:
Als ik in de zorg werkte was ik allang als zzp-er aan de slag gegaan.
Inderdaad. Ik snap niks van al die zorgmedewerkers die zich laten uitbuiten voor een hongerloontje, terwijl er een schreeuwend tekort is.
Je kunt prima voor veel meer aan de slag als zzp'er. Dat gebeurt al redelijk veel, dus waarom niet doen, zodat je meer kunt vragen?
Julali
05-08-2021 om 20:06
Domiet schreef op 05-08-2021 om 20:00:
[..]
Ah, het kwartje is gevallen. Dat was precies wat ik schreef
[..]
Eh nee... Jij had het over een heel gezin.
DownrightChinchilla41
05-08-2021 om 20:07
Julali schreef op 05-08-2021 om 20:06:
[..]
Inderdaad. Ik snap niks van al die zorgmedewerkers die zich laten uitbuiten voor een hongerloontje, terwijl er een schreeuwend tekort is.
Je kunt prima voor veel meer aan de slag als zzp'er. Dat gebeurt al redelijk veel, dus waarom niet doen, zodat je meer kunt vragen?
Ik wil wel hoor, maar loop tegen wat dingen aan wat me doet twijfelen.
Ik ben alleen geen partner met nog een inkomen, dus alle risico is ook voor mijzelf financieel gezien. Ik zoek iemand of iets wat mij zou kunnen begeleiden om als zzper te gaan beginnen.
DanGun
05-08-2021 om 20:07
Niet elk bedrijf is succesvol. Meestal heb je een (soms hele lange) aanloopperiode nodig. Zelfs Bill Gates was niet meteen de rijkste man ter wereld.
De man heeft een eigen zaak. De eerste jaren kwam Er net genoeg binnen om de hypotheek te betalen. Overige Vaste lasten, levensonderhoud en kleding betaalde ik grotendeels. Dat heeft echt een jaar of 5 geduurd.
Geloof me dat n eigen huis dan als een molensteen om je nek hangt.
Nu loopt het aardig maar het is nog steeds geen vetpot.
En iedereen maar denken ‘Eigen huis, eigen zaak, die hebben geld genoeg!’ 😂
DanGun
05-08-2021 om 20:08
Yolo schreef op 05-08-2021 om 20:07:
[..]
Ik wil wel hoor, maar loop tegen wat dingen aan wat me doet twijfelen.
Waar loop je tegenaan?
Kroketopbrood
05-08-2021 om 20:09
[..]
Ik ken er eentje die toen vergat haar BTW-kwartaalaangifte te doen. Kreeg ze een brief met dat ze 5000 euro moest betalen. Toen bleek achteraf dat je dan altijd die brief krijgt met dat bedrag zodat je alsnog je aangifte invult. En dit ontmoedigt werken als ZZP’er.
DownrightChinchilla41
05-08-2021 om 20:11
DanGun schreef op 05-08-2021 om 20:08:
[..]
Waar loop je tegenaan?
Ik ben bang voor de financiële kant, ik heb nu een vast contract en minimum salaris (echt minimum) ik moet daar wel aan komen of boven blijven anders heb ik een probleem. Zeker in het begin moet je toch genoeg cliënten weten te werven om aan een bepaald inkomen te komen. (ik kan het niet naast mijn huidige werk doen)
DownrightChinchilla41
05-08-2021 om 20:13
Kroketopbrood schreef op 05-08-2021 om 20:09:
[..]
Ik ken er eentje die toen vergat haar BTW-kwartaalaangifte te doen. Kreeg ze een brief met dat ze 5000 euro moest betalen. Toen bleek achteraf dat je dan altijd die brief krijgt met dat bedrag zodat je alsnog je aangifte invult. En dit ontmoedigt werken als ZZP’er.
Ook een dingetje ja de belastingdienst, geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Ik wil wel goed voorbereid te werk gaan als ik de keuze maak als zzper te beginnen.
Domiet
05-08-2021 om 20:14
[..]
Eh nee... Jij had het over een heel gezin.
*ploink*
DanGun
05-08-2021 om 20:15
Yolo schreef op 05-08-2021 om 20:11:
[..]
Ik ben bang voor de financiële kant, ik heb nu een vast contract en minimum salaris (echt minimum) ik moet daar wel aan komen of boven blijven anders heb ik een probleem. Zeker in het begin moet je toch genoeg cliënten weten te werven om aan een bepaald inkomen te komen. (ik kan het niet naast mijn huidige werk doen)
Ik snap je. Kan je als zzper bij je eigen werkgever terecht? En heb je weleens aan een interim bureau gedacht?
Kroketopbrood
05-08-2021 om 20:15
Yolo schreef op 05-08-2021 om 20:13:
[..]
Ook een dingetje ja de belastingdienst, geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Ik wil wel goed voorbereid te werk gaan als ik de keuze maak als zzper te beginnen.
Je kan de aangifte elk kwartaal door de vakbond laten doen. Maar dan moet je er wel lid van zijn. Of eigenlijk beginnen bij of je dat wel wil.
er.is.maar.1.Pino
05-08-2021 om 20:16
Yolo schreef op 05-08-2021 om 20:13:
[..]
De Kamer van Koophandel organiseert Startersdagen (althans, voor Corona) en op hun site kan je ook enorm veel informatie vinden. Dat is een goed startpunt Yolo. Succes met je verkenning!
DownrightChinchilla41
05-08-2021 om 20:19
er.is.maar.1.Pino schreef op 05-08-2021 om 20:16:
[..]
De Kamer van Koophandel organiseert Startersdagen (althans, voor Corona) en op hun site kan je ook enorm veel informatie vinden. Dat is een goed startpunt Yolo. Succes met je verkenning!
Bedankt, dat ga ik eens even nakijken. En sowieso meer info opvragen bij de kamer van koophandel, ben het zo zat om hard te werken voor dit salaris.
Ook bedankt voor de andere reacties!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.