Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

Miss-Pippi schreef op 04-08-2021 om 14:11:

[..]

Kun je dat niet betalen, Rockstar? Een tussenwoning van 353.000 euro? Prima te betalen toch? Pauper

Ja nee ik werk niet hard genoeg hoor ik net dus ik mag niks verwachten.

Rockstar schreef op 04-08-2021 om 14:14:

[..]

Ja nee ik werk niet hard genoeg hoor ik niet dus ik mag niks verwachten.

hier heb je een container 

VB-31005949-1.jpg

Rockstar schreef op 04-08-2021 om 14:14:

[..]

Ja nee ik werk niet hard genoeg hoor ik niet dus ik mag niks verwachten.

Tover-Feetje schreef op 04-08-2021 om 14:16:

[..]

Zonder ramen ook, want wie heeft er ramen nodig?! Dat is alleen voor de happy few. Hij heeft wel wielen. Kun je ‘m af en toe verplaatsen naar een andere omgeving. 😅

Tover-Feetje schreef op 04-08-2021 om 14:16:

[..]

VB-31005949-1.jpg

Oh jottem wat ben ik nu dankbaar zoals ik als niet-hard-werkende-starter hoor te zijn. Ik ga een mooie plek onder een brug zoeken ervoor want wij niet-hard-werkende-starters mogen vast niet in de woonwijk voor de echt-hard-werkende-mensen met onze containers.

🤣

Miss-Pippi schreef op 04-08-2021 om 14:20:

[..]

Zonder ramen ook, want wie heeft er ramen nodig?! Dat is alleen voor de happy few. Hij heeft wel wielen. Kun je ‘m af en toe verplaatsen naar een andere omgeving. 😅

En z’n dak kan volledig open! Dat kan mijn rijtjeshuis niet hoor! Luxepaard 

Poezie schreef op 04-08-2021 om 13:16:

[..]

[..]

Hoezo? Jij haalt toch zelf die troep in huis, eigen keuze hoor dat geeft je geen recht op een groter huis.

Nou, idem wat betreft kinderen hoor. Die haal je ook zelf in huis terwijl dat helemaal niet hoeft natuurlijk. 

Julali schreef op 04-08-2021 om 14:04:

[..]

Als je allebei ft werkt is dat toch prima op te brengen?

Dat bedrag is op te brengen als je allebei minstens modaal verdient, ja. Maar veel cruciale beroepen - verpleegkundigen, buschauffeur, pedagogisch medewerkers, politie agenten komen daar niet aan met een fulltime werkweek, ook niet met z'n 2-en. 

Maar ik ken jou nu, Julali, en besef dat het totaal geen zin heeft de discussie aan te gaan. Leuk voor je dat je iedereen zoveel pagina's lang hebt mee weten te trekken.  

Poezie schreef op 04-08-2021 om 13:16:

[..]

[..]

Hoezo? Jij haalt toch zelf die troep in huis, eigen keuze hoor dat geeft je geen recht op een groter huis.

Gelukkig bepaal jij niet wie waar recht op heeft.

Handiger is om huizen te (ver)bouwen naar maximaal 2 slaapkamer appartement. Dan komen er veel minder mensen naar de stad te wonen, waar de woningnood het grootst is.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

04-08-2021 om 14:58

Julali schreef op 04-08-2021 om 14:04:

[..]

Als je allebei ft werkt is dat toch prima op te brengen?

Nee niet voor de gewone man is dat op te brengen. Jij leeft echt onder een steen. Maar: what goes around comes around. Julali. 

Mick87 schreef op 04-08-2021 om 13:36:

[..]

Jij hebt wss het geluk dat je in een goede tijd hebt kunnen kopen. Je doet nu net alsof je het allemaal door eigen toedoen hebt bereikt door vooral hard te werken. Maar hé, massa's mensen werken hard, misschien wel harder en meer dan jij doet. Maar die hebben de tijd niet mee en komen in deze achterlijke markt niet in aanmerking voor koop. Je doet net alsof jouw situatie vooral gevolg is van eigen keuzes en werken, maar dat is niet zo. En dan stel je dus dat je daardoor recht hebt op wooncomfort.

Je toon vind ik echt heel vervelend.

Sorry hoor maar dit is natuurlijk ook bs. 
Ook als je in een zgn ‘goede tijd’ je huis hebt gekocht kun je er kneiterhard voor gewerkt hebben. En vergeet niet dat ook al lagen de huizenprijzen lager, de salarissen óók lager waren. (En de rente soms idioot hoog)

De Man heeft zijn eerste huis alleen gekocht, voor ongeveer een ton in guldens (nu tussen de €45000 / €50000) Dat lijkt supergoedkoop nu maar geen dubbel glas, een toen al stokoude badkamer en keuken en geen geld om het op te knappen. Zijn hele salaris ging op aan vaste lasten en eten / kleding. Uitgaan etc was er vaak niet bij. Overwerken wel. 
Dat we het samen hebben opgeknapt en goed verkocht? Ja. Maar daarvoor heb ik verdomd veel in geïnvesteerd. Tweede Hypotheek wel op m’n salaris maar huis niet mede op mijn naam ivm idioot hoge overdrachtsbelasting toen. Dat was mijn risico dat weet ik, maar ik heb het wel genomen.
We hadden ook tot lengte van dagen in dat huisje kunnen blijven en dat was ook niet goed geweest want dan hielden we zogenaamd een huis voor ander bezet. 

DanGun schreef op 04-08-2021 om 15:02:

[..]

Ook als je in een zgn ‘goede tijd’ je huis hebt gekocht kun je er kneiterhard voor gewerkt hebben. En vergeet niet dat ook al lagen de huizenprijzen lager, de salarissen óók lager waren. (En de rente soms idioot hoog)

De Man heeft zijn eerste huis alleen gekocht, voor ongeveer een ton in guldens (nu tussen de €45000 / €50000) Dat lijkt supergoedkoop nu maar geen dubbel glas, een toen al stokoude badkamer en keuken en geen geld om het op te knappen. Zijn hele salaris ging op aan vaste lasten en eten / kleding. Uitgaan etc was er vaak niet bij. Overwerken wel.
Dat we het samen hebben opgeknapt en goed verkocht? Ja. Maar daarvoor heb ik verdomd veel in geïnvesteerd. Tweede Hypotheek wel op m’n salaris maar huis niet mede op mijn naam ivm idioot hoge overdrachtsbelasting toen. Dat was mijn risico dat weet ik, maar ik heb het wel genomen.
We hadden ook tot lengte van dagen in dat huisje kunnen blijven en dat was ook niet goed geweest want dan hielden we zogenaamd een huis voor ander bezet.

De salarissen waren niet 2x zo laag als de huizenprijzen. Jouw man kon gewoon een huis alleen kopen. De man van vandaag kan dat niet.

Ik begrijp niet waarom mensen het normaal vinden dat Jan Modaal geen huis kan kopen. Jan Modaal, die is volgens mij al een jaar of 45 hè? Wat moeten de jongere starters als Jan Modaal al geen huis kan kopen?

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

04-08-2021 om 15:13

DanGun schreef op 04-08-2021 om 15:02:

[..]

Er is toch niemand die zegt dat jullie niet keihard gewerkt hebben? Slechts dat kansen en omstandigheden naast hard werken ook een flinke rol spelen. De wereld is complexer dan hard werken = een fijn huis > geen fijn huis = niet hard gewerkt. That's all.

Rockstar schreef op 04-08-2021 om 15:05:

[..]

De salarissen waren niet 2x zo laag als de huizenprijzen. Jouw man kon gewoon een huis alleen kopen. De man van vandaag kan dat niet.

Ik begrijp niet waarom mensen het normaal vinden dat Jan Modaal geen huis kan kopen. Jan Modaal, die is volgens mij al een jaar of 45 hè? Wat moeten de jongere starters als Jan Modaal al geen huis kan kopen?

Ja en die modaalverdieners zijn vaak de zgn cruciale beroepen waar heel veel tekort en behoefte aan is. Die hebben we hard nodig, maar echt aantrekkelijk wordt het niet als je met een dergelijk salaris al geen eigen woning kan krijgen. Wat dat betreft (en op vele andere punten) vind ik het dan ook schandalig dat de overheid niet eerder heeft ingegrepen. Zl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.