Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

Julali schreef op 04-08-2021 om 09:28:

Ik weet niet zo goed waarom de reacties zo heftig zijn. De vraag of een single wel een heel huis nodig heeft lijkt me legitiem.

Heel fijn als het kan en ik gun het iedereen van harte, maar ik denk dat het realistischer is om op zoek te gaan naar alternatieven voor deze groep, die wel betaalbaar zijn.

containerwoning.jpg

(containerwoning)

Leuk zo'n containerwoning...als tuinhuisje of logeerkamer.
Ik zou daar toch wel enigszins claustrofobisch van worden als ik er permanent moest wonen.
Waar zit het sanitair, of moet je buiten een kampvuurtje maken en een putje graven?
Dat maakt het wel weer idyllisch 

Tickel schreef op 04-08-2021 om 07:23:

[..]

Maar dan hou je met z'n tweeën wel een huis "bezet" waar een familie met 4 kinderen ook in kan wonen. Vooropgesteld dat ze het kunnen betalen.

Ik vind dit onzin en ontzettend belerend (de poster tegen wie je dit zegt heeft overigens eenzelfde toon tegen/over alleenstaanden, daar niet van - dus in die zin snap ik de post wel).
Het is een keuze om vier kinderen op deze toch al zo overbevolkte wereld te zetten. Vooral nu we al jaren weten hoe het klimaat er aan toe is vind ik het zelfs een zeer egoïstische keuze. Het is niet zo dat je opeens zomaar ‘oeps’ vier kinderen hebt (tenzij een meerling). Als je dat doet terwijl je niet eens geschikte woonruimte hebt ben je al helemaal vreemd bezig.

Rondstruiner schreef op 04-08-2021 om 09:36:

[..]

Waar wil je dit precies neerzetten? In het aardbevingsgebied zeker, want daar is nog plek zat voor al die verwende alleenstaanden ?

Dit is een iets realistischer beeld:

Ik zag die bovenste wel zitten voor mijn zoon, maar dat blijkt niet realistisch?

Inck

Inck

04-08-2021 om 09:39

Ik wil helemaal niet in een container wonen. En als ze een jaartje meer tijd nemen kunnen ze op dezelfde plek een fatsoenlijk appartementencomplex neerzetten.

En dan vind ik het nog steeds wel raar dat ik als single met een bovenmodaal salaris in mijn omgeving zelf geen appartement kan kopen. Maar dat is de huizenmarkt waar we nu mee dealen. Ik hoop dat het binnen nu en een jaar of vijf instort.

Inck schreef op 04-08-2021 om 09:39:

Ik wil helemaal niet in een container wonen. En als ze een jaartje meer tijd nemen kunnen ze op dezelfde plek een fatsoenlijk appartementencomplex neerzetten.

En dan vind ik het nog steeds wel raar dat ik als single met een bovenmodaal salaris in mijn omgeving zelf geen appartement kan kopen. Maar dat is de huizenmarkt waar we nu mee dealen. Ik hoop dat het binnen nu en een jaar of vijf instort.

Maar eerst ff mijn appartement verkopen 

Ik weet niet zo goed waarom de reacties zo heftig zijn. De vraag of een single wel een heel huis nodig heeft lijkt me legitiem.

Heel fijn als het kan en ik gun het iedereen van harte, maar ik denk dat het realistischer is om op zoek te gaan naar alternatieven voor deze groep, die wel betaalbaar zijn.

containerwoning.jpg

(containerwoning)

Dit is waarschijnlijk een 'teenage retreat' in de achtertuin van pa en ma. Met royaal gebruik van de gezamenlijke tuin. Ook het koken en wassen zal waarschijnlijk plaatsvinden in Hotel Mama. 

Julali schreef op 04-08-2021 om 08:24:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Misschien eens beter lezen? Als je het kunt betalen, dan kun je wonen waar je maar wil. Dat geldt voor iedereen.

Het ging om mensen die het niet kunnen betalen. Ik schreef alleen dat je als single niet per se in een eensgezinswoning hoeft te wonen. Je hebt niet per se zoveel ruimte nodig als je alleen woont.

Het punt is nu net dat het niet normaal is dat mensen met een bovenmodaal inkomen niet eens een normale woning kunnen vinden of betalen. Dat zou niet normaal moeten zijn.
Dat staat los van het feit dat je in je eentje minder ruimte nodig hebt. Met z’n tweeën heb je net zo goed niet zoveel ruimte nodig en genoeg mensen met kinderen zouden ook in een huis kunnen wonen dat veel kleiner is. 
Ik vind jouw denkwijze en manier van reageren op z’n zachtst gezegd apart. 

redbulletje schreef op 04-08-2021 om 09:41:

[..]

Dit is waarschijnlijk een 'teenage retreat' in de achtertuin van pa en ma. Met royaal gebruik van de gezamenlijke tuin. Ook het koken en wassen zal waarschijnlijk plaatsvinden in Hotel Mama.

O, er zit geen keuken en sanitair in?

Ben wel benieuwd waar je dan wordt geacht te koken en douchen e.d..

Miss-Pippi schreef op 04-08-2021 om 09:42:

[..]

Het punt is nu net dat het niet normaal is dat mensen met een bovenmodaal inkomen niet eens een normale woning kunnen vinden of betalen. Dat zou niet normaal moeten zijn.
Dat staat los van het feit dat je in je eentje minder ruimte nodig hebt. Met z’n tweeën heb je net zo goed niet zoveel ruimte nodig en genoeg mensen met kinderen zouden ook in een huis kunnen wonen dat veel kleiner is.
Ik vind jouw denkwijze en manier van reageren op z’n zachtst gezegd apart.

Ik vind het dan weer apart om te stellen dat 1 persoon evenveel ruimte nodig heeft als 2, 4 of 6 personen. 

containerwoning.jpg

(containerwoning)

Nou ik wil nog steeds niet in een container hoor. 

Feit is dat er vooral vooral voor het hogere segment gebouwd wordt. Alternatieven voor deze groep die ook nog betaalbaar zijn  zijn er niet of nauwelijks. Dat heeft niks met veeleisend zijn te maken. Maar met een verziekte woningmarkt en een maatschappij die vooral steeds meer voor de rijkeren wordt. Het is om te janken gewoon. Doorgeslagen kapitalisme, alles draait om geld. 

Nu heb ik de mazzel om al een woning te hebben. Ik heb een prima sociale huurwoning. Als ik nu woningzoekende zou zijn had ik een groot probleem. Ik ben zorgmedewerkers en zit al vrij hoog op de trede qua salaris. Ik verdien best goed, zit boven de modale grens. In mijn beroepsgroep is er een schreeuwend tekort aan mensen. In de Corona crisis werden we cruciaal genoemd. 

Maar ondertussen kan je met mijn beroep amper tot niet aan een fatsoenlijke woning komen. Nee, ook amper aan een flatje.

Dat jij dan hier verkondigt dat mensen met minder genoegen moeten nemen, raakt me best wel eerlijk gezegd. Het komt op mij over als : als je genoeg geld hebt dan mag je eisen hebben en kan je lekker wonen. Minder bedeelden moeten genoegen nemen met minder, desnoods een container.  Echt kapitalistisch VVD-gedachtengoed als je het mij vraagt. Nederland wordt steeds meer een land van de rijken. Dan kan je Een fatsoenlijke woning betalen en heb je je pensioen voor elkaar, dan kan je de studie van je kinderen bekostigen en zadel je ze niet op met een studieschulden. Minder te besteden ? (Zelfs een modaal inkomen is niet Meer genoeg tegenwoordig) Dan kan je achterlijk duur gaan huren en zadel je je kinderen op met een studieschuld.  Waardoor zij op hun beurt ook al met een achterstand beginnen op de huizenmarkt.

Ik maak me grote zorgen om deze ontwikkelingen .

Julali schreef op 04-08-2021 om 09:44:

[..]

Ik vind het dan weer apart om te stellen dat 1 persoon evenveel ruimte nodig heeft als 2, 4 of 6 personen.

Dat is niet aan jou. 

redbulletje schreef op 04-08-2021 om 09:41:

[..]

Ja je ziet de buitenkeuken en hangmat in de weerspiegeling van het glas. Of er een douche in zit kan ik niet beoordelen maar dit lijkt me echt een recreatiewoning of wat jij noemt “teenage retreat”. Toegegeven, op een zonnige dag met veel bomen en lounge-meubels ziet het er relaxed uit 😎 Maar hier ga je echt niet serieus in wonen. Zeker niet in ons land en met ons weer.

Poezie schreef op 04-08-2021 om 09:43:

[..]

O, er zit geen keuken en sanitair in?

Ben wel benieuwd waar je dan wordt geacht te koken en douchen e.d.

Boston-Micro-Apartment.jpg

Dat lijkt totaal niet op de gezellige container loungeplek van de foto natuurlijk. En wat zonde die schaarse ruimte gebruiken voor een fiets te stallen. 

redbulletje schreef op 04-08-2021 om 09:54:

Dat lijkt totaal niet op de gezellige container loungeplek van de foto natuurlijk. En wat zonde die schaarse ruimte gebruiken voor een fiets te stallen.

En lekker koken naast je bed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.