Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-08-2021 om 14:17

Siobhan schreef op 01-08-2021 om 14:16:

[..]

Maar alles is toch gericht op perfect! Of je nu gezicht laat verbouwen met botox en fillers, lippen laat opspuiten, in de mooie auto rijden, foto's verbeteren met een filtertje. Perfectie is de norm geworden.

Ja idd de norm is perfectie

Rondstruiner schreef op 01-08-2021 om 13:35:

[..]

Stelletjes, of alleen? Want alleen lijkt me echt lastig. Familie van mij heeft ook jong gekocht, maar met financiële hulp, en een kluswoning, maar dan moet je wel handig zijn.

In hun uppie. Beter ook, want relaties gaan uit en dan moet je de ex uitkopen. 

inkwartiering van wildvreemden zal niet snel gebeuren. Volgens mij kun je eerder denken aan jonge stellen die in een deel van het ( eventueel verbouwde ) ouderlijk huis blijven wonen en in die periode sparen om elders te kunnen gaan wonen als de mogelijkheden beter worden. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-08-2021 om 14:22

Plane schreef op 01-08-2021 om 14:10:

Het valt mij in mijn omgeving wel op dat de starters op de woningmarkt het ook meteen allemaal zo perfect willen hebben. een tiptophuis, nieuwe meubels enz. Of is mijn beeld vertekent door de kringen waarin ik omga? Ik was blij met een kamer ergens met tweede/derde/enzhands spullen van familie en kringloopwinkels.

Ik denk wel dat dat ook met je omgeving samenhangt ja. In mijn omgeving (leeftijd zo rond de 25 - 35) zijn mensen al verschrikkelijk blij met een kamer ergens achteraf en komen spullen vooral van de kringloop en het grofvuil.

DanGun schreef op 01-08-2021 om 14:14:

[..]

O mijn god, voor m’n verdriet niet. Beetje tussen die zeik-bejaarden gaan zitten.

Hahaha pas maar op dat je een vrolijke bejaarde bent tegen die tijd 

Geronimo3 schreef op 01-08-2021 om 13:47:

[..]

Dat klopt, veel verhuizen naar Polen maar dat is alleen de glastuinbouw. Persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met de milieuregels maar even goed, als zij vertrekken vertrekt er ook een enorm veel kapitaal en werkgelegenheid uit Nederland. Voor Watertoren kan dat fijn zijn dat er dan minder buitenlanders zijn maar de werkeloosheid die er op volgt (want de tuinglasbouw bestaat niet alleen uit plukkers), de misgelopen belastingen plus onze positie op de wereldmarkt loopt ook gevaar. Vreemdelingenhaat is per definitie een proces van kort termijn denken en dan nog korter door de bocht gaan.

Het gaat niet (alleen) om vreemdelingen maar voornamelijk om overbevolking. Ons land is veel te klein om 20 miljoen mensen te huisvesten op een waardige manier. We zouden gebaat zijn bij 10 miljoen inwoners zoals omstreeks jaren 60. 

En trouwens als je als 25- 30 jarige eindelijk een huis kan bemachtigen dan begrijp ik best dat je iets moois wilt.  Het is tenslotte een volgende stap. Dan wil je misschien geen opknapper maar een mooi huis met leuke inrichting. 

redbulletje schreef op 01-08-2021 om 14:26:

[..]

Het gaat niet (alleen) om vreemdelingen maar voornamelijk om overbevolking. Ons land is veel te klein om 20 miljoen mensen te huisvesten op een waardige manier. We zouden gebaat zijn bij 10 miljoen inwoners zoals omstreeks jaren 60.

En dan zijn er gezinnen die heerlijk doorzwangeren met kind nr 10 op komst.

maar ja als de norm perfectie is, dan is het toch gewoon niet reëel om jong op jezelf te willen wonen? 

En huis delen, is de Nederlander daar niet gewoon te individualistisch voor? De tak van mijn familie waar veel mensen van uit het buitenland komen zijn veel zorgzame tov hun familie en delen ook veel meer met hun medemens. Als ik naar hun land wil komen zijn ze zelfs beledigd als ik een hotel boek ipv bij hen kom logeren. En het is er altijd zoete inval, iederen kan langskomen, uren of dagen blijven hangen enz  Het is denk ik ook cultureel bepaald, waardoor ik denk dat dat woningdelen hier nooit zo'n succes zal worden.

Geronimo3 schreef op 01-08-2021 om 13:54:

[..]

Nah, je wil wel vrienden of familie in je tuinhuisje maar zou je ook vreemden in je tuinhuisje laten wonen? Je insinuatie dat jij een helper bent en ik niet puur op basis van 1 onderwerp is niet netjes. Ik geef wel toe dat ik allergisch ben voor mensen die zich op de borst kloppen door zich zelf een gever te noemen maar dat dan wel beperken tot vrienden en familie.

Zoals je in m’n eerste bericht had kunnen lezen doe ik dat niet alleen voor familie en vrienden van m’n kinderen. Zodra m’n kinderen (nu 15, 17 en 18 jaar dus dat duurt niet bijster lang meer) de deur uit gaan stel ik die ruimte beschikbaar voor economisch daklozen of studenten, dakloze jongeren wellicht. 

De werkkamer die we hebben (en mijn partner en ik dus vanuit werken) zou ik indien nodig wel beschikbaar stellen voor familie en vrienden. 

Ik zei nergens dat jij geen helper bent, ik geef aan dat ik van de school ben gezamenlijk problemen op te lossen en ik help waar kan. Kun jij je door in je wiek geschoten voelen maar dat zegt meer over jou. Ik schaam me niet voor m’n hulpvaardigheid. 

Sleaford schreef op 01-08-2021 om 14:31:

[..]

Zoals je in m’n eerste bericht had kunnen lezen doe ik dat niet alleen voor familie en vrienden van m’n kinderen. Zodra m’n kinderen (nu 15, 17 en 18 jaar dus dat duurt niet bijster lang meer) de deur uit gaan stel ik die ruimte beschikbaar voor economisch daklozen of studenten, dakloze jongeren wellicht.

De werkkamer die we hebben (en mijn partner en ik dus vanuit werken) zou ik indien nodig wel beschikbaar stellen voor familie en vrienden.

Ik zei nergens dat jij geen helper bent, ik geef aan dat ik van de school ben gezamenlijk problemen op te lossen en ik help waar kan. Kun jij je door in je wiek geschoten voelen maar dat zegt meer over jou. Ik schaam me niet voor m’n hulpvaardigheid.

Dat duurt nog wel een jaartje of 10 minimaal in deze tijd. Je kinderen doen er verstandig aan thuis te blijven wonen tot ze een koophuis kunnen bemachtigen. Dus dan zijn ze minimaal half in de 20 voor 't zover is. 

Siobhan schreef op 01-08-2021 om 14:27:

En trouwens als je als 25- 30 jarige eindelijk een huis kan bemachtigen dan begrijp ik best dat je iets moois wilt. Het is tenslotte een volgende stap. Dan wil je misschien geen opknapper maar een mooi huis met leuke inrichting.

Het is inderdaad een stap. Dat mooie huis met die leuke inrichting is de stap die daarna komt. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-08-2021 om 14:35

Vinden de mensen hier ik dit topic dat het ook een reden is dat er veel asielzoekers zijn? Mijn mening hierin is dat dit uit de hand loopt. Natuurlijk hebben deze deze mensen ook een woning nodig maar hier in onze gemeente gaan ze voor qua huisvesting. Dat voelt niet eerlijk naar mijn idee. 

Siobhan schreef op 01-08-2021 om 14:27:

En trouwens als je als 25- 30 jarige eindelijk een huis kan bemachtigen dan begrijp ik best dat je iets moois wilt. Het is tenslotte een volgende stap. Dan wil je misschien geen opknapper maar een mooi huis met leuke inrichting.

Bovendien heb je als werkende jongere tegen die tijd al zoveel gespaard dat het er gemakkelijk af kan. 

Wilgenkatje- schreef op 01-08-2021 om 14:23:

[..]

Hahaha pas maar op dat je een vrolijke bejaarde bent tegen die tijd

Dat kunnen we niet hebben 😂

Maar als ik een beetje op m’n oma, vader én moeder kijk, dan krijg je mij niet zo makkelijk tussen de oudjes. 
Mijn oma (toen 89) ‘Ik ga niet naar een bejaardenhuis. Zeker tussen al die ouwetjes gaan zitten’

Mijn pa (toen begin 80) bij de verhuizing naar de seniorenflat ‘Maar er wonen toch wel gewoon gezinnen daar in de buurt?’ 

Mijn moeder (toen begin 90) toen ze naar het verzorgingshuis moest (want ze kon echt niet meer voor zichzelf zorgen) ‘Je denkt toch zeker niet dat ik met die ouwe wijven ga koffie drinken?’ 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.