Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
13-12-2023 om 21:41
kerstbeer schreef op 13-12-2023 om 21:23:
[..]
Rusland starte een oorlog door binnen te vallen in 2014. Dan is het niet zo raar dat een land zich verder gaat voorbereiden op een oorlog die nog verdergaat. Als een ander land mijn land binnen zou vallen, dan zou ik mij ook voorbereiden op oorlog. Lijkt mij logisch.
Als Rusland dit allemaal terug gaat willen geven (met de grote nadruk op 'als'), dan was er ook geen reden om het in de eerste plaats te proberen te veroveren.
Klets toch niet zo. De voorbereidingen waren onder de Minsk akkoorden verpakt. Dat waren valse vredesbesprekingen die als enig doel hadden om een rookgordijn voor een oorlog te vormen. Als je dan toch nog de Russen verwijt hun afspraken niet na te komen dan zit je overduidelijk niet in de materie. Oekraïne had flagrante schendingen van dat verdrag en het heeft 8 jaar geduurd voor dat Putin actie ondernam.
Rusland gaat de gebieden die het via het gedirigeerde referendum heeft toegevoegd niet meer terug geven. Het overige gebied wat Rusland nu heeft veroverd geven ze wel terug.
Gebruikersnaaminvullen
13-12-2023 om 22:00
LMEK schreef op 13-12-2023 om 21:41:
[..]
Klets toch niet zo. De voorbereidingen waren onder de Minsk akkoorden verpakt. Dat waren valse vredesbesprekingen die als enig doel hadden om een rookgordijn voor een oorlog te vormen. Als je dan toch nog de Russen verwijt hun afspraken niet na te komen dan zit je overduidelijk niet in de materie. Oekraïne had flagrante schendingen van dat verdrag en het heeft 8 jaar geduurd voor dat Putin actie ondernam.
Rusland gaat de gebieden die het via het gedirigeerde referendum heeft toegevoegd niet meer terug geven. Het overige gebied wat Rusland nu heeft veroverd geven ze wel terug.
En die oblasten in de Minsk akkoorden, horen die bij Oekraïne of bij Rusland?
LMEK
13-12-2023 om 22:05
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-12-2023 om 22:00:
[..]
En die oblasten in de Minsk akkoorden, horen die bij Oekraïne of bij Rusland?
Rusland.
Lavendelpannekoek
13-12-2023 om 22:21
kerstbeer schreef op 13-12-2023 om 21:21:
[..]
Welke veteranen? Er zijn niet veel veteranen meer over van WO II.
Van de veteranen die er nog over zijn, zijn er maar weinigen die nu vinden dat Nederland niet bevrijd had moeten worden overigens.
WO II is een nog relatief recent voorbeeld van hoe een Europees land een invasie begon en de laatste waarin ons land is binnengevallen, dus niet zo raar als ik zo mensen daarmee een spiegel voorhoud overigens.
Heel goed dat je 'm erbij haalt, vind ik ook. Mijn punt was dan ook dat, zoals je zegt dat er weinig veteranen over zijn, er in Nederland weinig mensen over zijn die weten wat oorlog écht is. Weinig mensen die dat bloedvergiet hebben meegemaakt, ik net zo goed, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik schrik echter wel van oorlogsgeest die hier in Nederland heerst, wapens en meer wapens en nog meer geld geven we aan Oekraïne, opdat ze doorvechten. Maar waar houdt dat op? We willen Poetin niks geven, want de geschiedenis vertelt ons dat het niet helpt. We gaan dus net zo lang door met steunen totdat er niks overblijft? Niks van de Oekraïeners en niks van de Russen?a
Daarnaast vind ik het zo apart dat er in het Israël conflict een meer gematigde mening hangt op dit forum, terwijl de sterke praat in deze discussie fel aanwezig is. Waar ligt dat aan? Poetin is een tiran, maar die Russen hebben toch niks misdaan?
Ik vind dit dan ook een betere titel voor dit topic:
Waar stopt Poetin
Moirmel
13-12-2023 om 22:27
Lavendelpannekoek schreef op 13-12-2023 om 22:21:
[..]
...
Daarnaast vind ik het zo apart dat er in het Israël conflict een meer gematigde mening hangt op dit forum, terwijl de sterke praat in deze discussie fel aanwezig is. Waar ligt dat aan? Poetin is een tiran, maar die Russen hebben toch niks misdaan?
Hoeveel Russische burgerslachtoffers tel je reeds in dit conflict?
Daarnaast is de opinie over Israël meer verdeeld omdat dit een splijtzwam vormt in het westen (waarbij vooral de VS en enkele Europese landen erg pro Israël zijn en anderen meer gematigd), en we natuurlijk ook niet kunnen maken om Hamas militaire steun te verlenen.
Lavendelpannekoek
13-12-2023 om 22:33
Moirmel schreef op 13-12-2023 om 22:27:
[..]
Hoeveel Russische burgerslachtoffers tel je reeds in dit conflict?
Daarnaast is de opinie over Israël meer verdeeld omdat dit een splijtzwam vormt in het westen (waarbij vooral de VS en enkele Europese landen erg pro Israël zijn en anderen meer gematigd), en we natuurlijk ook niet kunnen maken om Hamas militaire steun te verlenen.
Elke Rus die daar vastzit en niet weg kan.
Dus Russen mogen strenger aangepakt worden, omdat de politiek niet Ruslandgezind is? Is dat nou je argument?
Gebruikersnaaminvullen
13-12-2023 om 22:38
Lavendelpannekoek schreef op 13-12-2023 om 22:21:
[..]
Heel goed dat je 'm erbij haalt, vind ik ook. Mijn punt was dan ook dat, zoals je zegt dat er weinig veteranen over zijn, er in Nederland weinig mensen over zijn die weten wat oorlog écht is. Weinig mensen die dat bloedvergiet hebben meegemaakt, ik net zo goed, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik schrik echter wel van oorlogsgeest die hier in Nederland heerst, wapens en meer wapens en nog meer geld geven we aan Oekraïne, opdat ze doorvechten. Maar waar houdt dat op? We willen Poetin niks geven, want de geschiedenis vertelt ons dat het niet helpt. We gaan dus net zo lang door met steunen totdat er niks overblijft? Niks van de Oekraïeners en niks van de Russen?a
Die Russen werken in opdracht van Poetin en hebben genoeg misdaan. Neem het bloedbad van Boetsja. Waarom ik vind dat leveringen aan Oekraïne door moeten gaan is vanwege de inval en bezetting. Poetin is al vanaf 2014 bezit met deze delen van Oekraïne in te lijven bij Rusland. Er zijn in 1991 afspraken gemaakt, verdragen ondertekend en na een referendum waarbij in alle regio's/oblasten de meerderheid was voor onafhankelijkheid van Oekraïne was dit wat het volk wilde. Dat Poetin dit niet wil is van ondergeschikt belang.
kerstbeer
13-12-2023 om 22:40
LMEK schreef op 13-12-2023 om 21:41:
[..]
Klets toch niet zo.
Begin je weer op die toer? Dacht even dat we een normale conversatie hadden, maar dat lijkt met jou niet te lukken helaas.
Overigens weet je niet wat Putin in de toekomst gaat doen, dus als een feit neerzetten dat hij welke gebieden dan ook gaat teruggeven, vind ik waarzeggerij.
Gebruikersnaaminvullen
13-12-2023 om 22:41
Lavendelpannekoek schreef op 13-12-2023 om 22:33:
[..]
Elke Rus die daar vastzit en niet weg kan.
Dus Russen mogen strenger aangepakt worden, omdat de politiek niet Ruslandgezind is? Is dat nou je argument?
Hoeveel burgerslachtoffers zijn Russisch?
Lavendelpannekoek
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-12-2023 om 22:38:
[..]
Die Russen werken in opdracht van Poetin en hebben genoeg misdaan. Neem het bloedbad van Boetsja. Waarom ik vind dat leveringen aan Oekraïne door moeten gaan is vanwege de inval en bezetting. Poetin is al vanaf 2014 bezit met deze delen van Oekraïne in te lijven bij Rusland. Er zijn in 1991 afspraken gemaakt, verdragen ondertekend en na een referendum waarbij in alle regio's/oblasten de meerderheid was voor onafhankelijkheid van Oekraïne was dit wat het volk wilde. Dat Poetin dit niet wil is van ondergeschikt belang.
Die Russen werking in opdracht van Poetin? Die oude omaatjes ook? Of nog beter, als Nederlands's favoriet, Navalny, die heeft natuurlijk in Oekraïne ook staan schieten. Ik zal maar even zeggen dat ik onder 'Rus' een inwoner van Rusland bedoel.
Gebruikersnaaminvullen
kerstbeer schreef op 13-12-2023 om 22:40:
[..]
Begin je weer op die toer? Dacht even dat we een normale conversatie hadden, maar dat lijkt met jou niet te lukken helaas.Overigens weet je niet wat Putin in de toekomst gaat doen, dus als een feit neerzetten dat hij welke gebieden dan ook gaat teruggeven, vind ik waarzeggerij.
Hij gaat helemaal niets teruggeven. Dat is gezichtsverlies.
Lavendelpannekoek
13-12-2023 om 22:42
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-12-2023 om 22:41:
[..]
Hoeveel burgerslachtoffers zijn Russisch?
Hangt ervan af hoe je het bekijkt, etnisch?
Lavendelpannekoek
13-12-2023 om 22:43
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-12-2023 om 22:41:
[..]
Hij gaat helemaal niets teruggeven. Dat is gezichtsverlies.
Ach 1 ding is zeker, mits het niet een grote conspiracy is, Poetin gaat een keer dood
Gebruikersnaaminvullen
13-12-2023 om 22:47
Lavendelpannekoek schreef op 13-12-2023 om 22:41:
[..]
Die Russen werking in opdracht van Poetin? Die oude omaatjes ook? Of nog beter, als Nederlands's favoriet, Navalny, die heeft natuurlijk in Oekraïne ook staan schieten. Ik zal maar even zeggen dat ik onder 'Rus' een inwoner van Rusland bedoel.
Wil jij zeggen dat die Russische militairen op eigen initiatief Oekraïne zijn binnengevallen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.