Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Hongarije was al een scheur, ver voor deze oorlog.   

ik kan dat nuchtere van Hongarije wel waarderen. Zo van vechten jullie het maar uit ik laat mij niet meeslepen in die domme oorlog van jullie. Ik importeer mijn gas gewoon uit Rusland want dat is beter voor mijn eigen bevolking. Ik geef niet blindelings geld omdat iemand anders dat wil. 

LMEK schreef op 05-07-2023 om 23:01:

ik kan dat nuchtere van Hongarije wel waarderen. Zo van vechten jullie het maar uit ik laat mij niet meeslepen in die domme oorlog van jullie. Ik importeer mijn gas gewoon uit Rusland want dat is beter voor mijn eigen bevolking. Ik geef niet blindelings geld omdat iemand anders dat wil.

Maar wel miljoenen aan subsidie vangen....dat dan weer wel.  Ik noem dat hypocriet, niet bepaald nuchter. 

Kataravrouw schreef op 05-07-2023 om 23:07:

[..]

Maar wel miljoenen aan subsidie vangen....dat dan weer wel. Ik noem dat hypocriet, niet bepaald nuchter.

Dat je subsidie krijgt betekent niet dat je je ziel en identiteit moet verkopen. Hongarije vaart zijn eigen koers en laat zich niet de les lezen. Dat is niet hypocriet maar nuchter. 

Kataravrouw schreef op 05-07-2023 om 23:07:

[..]

Maar wel miljoenen aan subsidie vangen....dat dan weer wel. Ik noem dat hypocriet, niet bepaald nuchter.

Het is ook hypocriet. Orbán is pro Poetin en regeert op dezelfde manier en is enorm corrupt.

De Europese Commissie wil niet voor niets 7,5 miljard terugvorderen.

https://nos.nl/artikel/2445035-europese-commissie-wil-hongarije-7-5-miljard-korten-vanwege-corruptie-en-fraude

https://www.freepressunlimited.org/nl/landen/hongarije

Dat ging snel, Zelensky zit al in Bulgarije om te bedelen. Die begint megalomane trekjes te krijgen zo vlak voor het einde. Erg verontrustend als je het mij vraagt want de kans dat er nu in Zaporizhzhia iets gebeurt wordt elke dag groter. 

Prigozhin is in Rusland om zijn wapens op te halen. Hij is bij het FSB hoofdkwartier geweest en heeft zijn persoonlijke wapens terug gekregen. 

LMEK schreef op 06-07-2023 om 12:40:

Dat ging snel, Zelensky zit al in Bulgarije om te bedelen. Die begint megalomane trekjes te krijgen zo vlak voor het einde. Erg verontrustend als je het mij vraagt want de kans dat er nu in Zaporizhzhia iets gebeurt wordt elke dag groter.

Gadverdamme, wat ben je toch walgelijk met je bedelen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-07-2023 om 12:50:

[..]

Gadverdamme, wat ben je toch walgelijk met je bedelen.

Stel je niet zo aan. Dat is gewoon wat hij doet. 

Tja, je moet toch wat als Poetin jouw land maar niet met rust laat. 

felija schreef op 06-07-2023 om 14:06:

Tja, je moet toch wat als Poetin jouw land maar niet met rust laat.

Hij is daar op uitnodiging. 

Een klein stukje over de vergadering van Zelensky in Bulgarije. 

The meeting with Radev, a former air force chief who is more sympathetic to Russia and equivocal on NATO, went even worse than expected.

Gathered on each side of a long wooden table, the khaki-clad Ukrainian delegation sat stony faced, occasionally grimacing and taking notes, opposite Radev’s team as the Bulgarian president explained that there was “no military solution” and that “more and more weapons will not solve it.”

van de nos-site:

Oekraïne en Bulgarije gaan nog meer samenwerken in defensiesector'

Oekraïne en Bulgarije gaan actiever samenwerken in de defensiesector. Dat zegt de Oekraïense president Zelensky na afloop van een gesprek met Bulgaarse leiders in de hoofdstad Sofia.

Zelensky nodigt Bulgarije uit om deel te nemen aan de wederopbouw van Oekraïne na de oorlog. "We bespraken de militaire hulp die Bulgarije aan ons land geeft. We rekenen op de voortzetting van de samenwerking, die al vele levens heeft gered", aldus Zelensky op een persconferentie na afloop van de bijeenkomst.

Zelensky reist door naar Tsjechië

De Oekraïense president Zelensky is na zijn bezoek aan Bulgarije op doorreis naar Tsjechië. Daar ontmoet hij onder meer de Tsjechische president Petr Pavel. "Praag is de volgende", twitterde Zelensky.

Zelensky zal het in Tsjechië onder meer hebben over defensieondersteuning, Europese en Euro-Atlantische integratie van Oekraïne, de aanstaande NAVO-top in Vilnius, de situatie rond de kerncentrale Zaporizja en de wederopbouw van Oekraïne.

De Oekraïense president sprak in Bulgarije ook over de NAVO-top van volgende week. Hoewel Oekraïne zo snel mogelijk wil toetreden, zijn de NAVO-leden verdeeld over hoe snel die stap moet worden gezet.

"We bespraken de militaire hulp die Bulgarije aan ons land geeft", zei hij op een persconferentie. "We rekenen op voortzetting van de samenwerking die al vele levens heeft gered." Bulgarije sloot zich ook aan bij de landen die het verzoek van Oekraïne steunen om lid te worden van de NAVO.

Zelensky ondertekende met de Bulgaarse premier ook een verklaring ter ondersteuning van de stap van Oekraïne richting het NAVO-lidmaatschap:

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.