Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
felija
11-06-2023 om 18:28
LMEK schreef op 11-06-2023 om 18:26:
[..]
Let’s agree to disagree.
Alles is gezegd wat gezegd moest worden door ons over dit onderwerp dus ik trek me terug uit deze discussie met jou. Je probeert mij woorden in de mond te leggen en uit vreemde beschuldigingen en daar heb ik geen behoefte aan.
Met alle respect maar ik zal niet meer reageren op berichten van jou in dit topic.
Lijkt me een goed idee, ik merk dat ik me erover opwind, zo'n uitwerking zou een forum eigenlijk niet op me moeten hebben.
Ik wens je alle goeds en trek me terug uit dit topic.
Poezie
12-06-2023 om 09:49
LMEK schreef op 11-06-2023 om 14:10:
[..]
Oekraïne is niet belangrijk voor de EU maar belangrijk tegen Rusland. Daarom is Oekraïne nu ineens het lieverdje van het westen terwijl het een land is dwars tegen de normen van het westen in gaat. En ik heb niks tegen Oekraïne als land of de Oekraïners als mensen maar ik verbaas mij wel over hun voorkeursbehandeling in Nederland. Waar andere vluchtelingen jaren moeten wachten op iets van zekerheid kan iemand uit Oekraïne aan het werk zonder een vergunning. We nemen ze in huis waar we bij vluchteling uit andere delen van de wereld protesteren als ze onderkomen moeten krijgen. De Europeaan krijgt weer een voorkeursbehandeling van Europa, de Afrikaan of Arabier staat op de tweede plaats. Is dat menselijk? Is dat democratie? Vrijheid?
Opvang in de regio. Marokko weigert zijn eigen onderdanen terug te nemen en al helemaal om vluchtelingen vanuit andere Afrikaanse landen op te nemen. Zullen we het daar eens over hebben?
LMEK
12-06-2023 om 10:54
Poezie schreef op 12-06-2023 om 09:49:
[..]
Opvang in de regio. Marokko weigert zijn eigen onderdanen terug te nemen en al helemaal om vluchtelingen vanuit andere Afrikaanse landen op te nemen. Zullen we het daar eens over hebben?
Waarom wil je het daar over hebben? Ik zie het verband niet tussen een land dat helemaal geen vluchtelingen opneemt en een land dat onderscheid maakt op basis van herkomst van vluchtelingen.
Poezie
12-06-2023 om 13:44
LMEK schreef op 12-06-2023 om 10:54:
[..]
Waarom wil je het daar over hebben? Ik zie het verband niet tussen een land dat helemaal geen vluchtelingen opneemt en een land dat onderscheid maakt op basis van herkomst van vluchtelingen.
Jij begon over het opvangen van vluchtelingen. Als je het daar niet over wil hebben moet je daar ook niet over beginnen.
LMEK
12-06-2023 om 20:39
Poezie schreef op 12-06-2023 om 13:44:
[..]
Jij begon over het opvangen van vluchtelingen. Als je het daar niet over wil hebben moet je daar ook niet over beginnen.
Jij betrekt opeens Marokko erbij alsof ze partij zijn in deze oorlog 😂😂😂😂
Was wel erg random, ik had het opvang van vluchtelingen in Nederland. Nogmaals ik zie het verband niet dus weet niet precies waar je heen wilt. Heb je een probleem met de weigering van Marokko om vluchtelingen op te nemen?
Poezie
12-06-2023 om 20:54
LMEK schreef op 12-06-2023 om 20:39:
[..]
Was wel erg random, ik had het opvang van vluchtelingen in Nederland. Nogmaals ik zie het verband niet dus weet niet precies waar je heen wilt. Heb je een probleem met de weigering van Marokko om vluchtelingen op te nemen?
Waarom deze vraag als het verband er volgens jou niet is?
LMEK
12-06-2023 om 21:18
Poezie schreef op 12-06-2023 om 20:54:
[..]
Waarom deze vraag als het verband er volgens jou niet is?
Waarom deze vraag als het verband er volgens jou wel is?
Poezie
12-06-2023 om 21:38
LMEK schreef op 12-06-2023 om 20:39:
[..]
"De Europeaan krijgt weer een voorkeursbehandeling van Europa, de Afrikaan of Arabier staat op de tweede plaats. Is dat menselijk? Is dat democratie? Vrijheid?"
En dan wijs ik je op een land als Marokko die helemaal niets doet voor vluchtelingen of überhaupt voor de vrede en bovendien haar eigen onderdanen niet eens meer terug wil nemen als hun asielaanvraag is afgewezen.
LMEK
12-06-2023 om 22:37
Poezie schreef op 12-06-2023 om 21:38:
[..]
"De Europeaan krijgt weer een voorkeursbehandeling van Europa, de Afrikaan of Arabier staat op de tweede plaats. Is dat menselijk? Is dat democratie? Vrijheid?"
En dan wijs ik je op een land als Marokko die helemaal niets doet voor vluchtelingen of überhaupt voor de vrede en bovendien haar eigen onderdanen niet eens meer terug wil nemen als hun asielaanvraag is afgewezen.
Een land als Marokko veroorzaakt ook geen vluchtelingenstromen over de hele wereld. Dus het westen lekker huishouden in Iraq Afghanistan en Syrië en Marokko de vluchtelingen opvangen want in de regio? Het moet toch niet gekker worden??
Waarom zou iemand uit Marokko asiel aanvragen? Het land is veilig. Overigens staan de 490 Marokkaanse asielzoekers in schril contrast tot de 93.510 geregistreerde Oekraïnse vluchtelingen waarvoor uitzonderingen zijn gemaakt ten opzichte van vluchtelingen uit andere delen van de wereld. Dat was ook mijn vraag voordat jij over Marokko begon.
Heb je zin om die te beantwoorden?
Moirmel
13-06-2023 om 13:11
Forum Moderator schreef op 13-06-2023 om 10:27:
Graag terug naar het onderwerp: Waar stopt Rusland?
- knip - ot
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.