Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Derk Sauer beschrijft in het Parool wat hij ziet gebeuren in Rusland. Veel mannen gaan naar het buitenland en IT-ers en monteurs nemen ontslag omdat ze anders worden opgeroepen. Ook wordt er inmiddels openlijk kritiek geleverd op generaals om het verloop van de mobilisatie en de oorlog. 

“Deze openlijke ruzies zijn nieuw, belangrijk en ongekend,” aldus de Russische politicoloog Dimitri Oresjkin. “De komende weken zijn beslissend voor Poetins toekomst.”

Onder de link de samenvatting van welingelichte kringen (die zit niet achter de betaalmuur, vandaar).

https://www.welingelichtekringen.nl/politiek/3667959/derk-sauer-poetin-wankelt.html

En dan maar afwachten of het ook echt beter wordt in het geval dat Poetin moet afdruipen.



NippyDunlin42

NippyDunlin42

08-10-2022 om 18:17

redbulletje schreef op 04-10-2022 om 14:32:

[..]

Heb je ook een idee waar zij hun kernwapen op af zouden vuren? Op Oekraine of op irrante landjes met al die Europese oorlogshitsers als Sjoerdsma of Verhofstadt? Of misschien op Amerika?

Ik denk recht in jouw zwembad in het bos.

Maar nu even serieus, ik denk wel dat Putin een bloedhekel aan ons (Nederland) heeft, zo'n klein landje met zo'n grote bek, dus wie weet.

Ik zie het er nog van komen dat Amerika een kernwapen gebruikt en de schuld bij Rusland legt het zoals met de Nordstream sabotage. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-10-2022 om 22:06

redbulletje schreef op 08-10-2022 om 18:24:

Ik zie het er nog van komen dat Amerika een kernwapen gebruikt en de schuld bij Rusland legt het zoals met de Nordstream sabotage.

Daarmee zeg je dat Amerika de Nordstream heeft gesaboteerd.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

09-10-2022 om 11:43

Tickel schreef op 08-10-2022 om 22:06:

[..]

Daarmee zeg je dat Amerika de Nordstream heeft gesaboteerd.

Redbulletje radicaliseert. Ze wordt dat rabbit hole ingezogen.

Ik vind het juist heel ongeloofwaardig dat Rusland het gedaan zou hebben. Zij kunnen gewoon de gaskraan dichtdraaien. Amerika wil niet dat wij Russisch gas gebruiken en Biden had al voor de oorlog dreigementen geuit. Italië krijgt inmiddels weer gewoon Russisch gas geleverd las ik onlangs.

Tickel schreef op 08-10-2022 om 22:06:

[..]

Daarmee zeg je dat Amerika de Nordstream heeft gesaboteerd.

Dat is inderdaad niet bewezen. Maar er zijn opvallend veel mensen, zeker in de VS en echt niet alleen maar idioten, die dat ook denken.

Net als dat er mensen zijn die denken dat Rusland zelf de Krim brug heeft opgeblazen. 

En ik denk niet dat wij het ooit zullen weten...

NippyDunlin42

NippyDunlin42

09-10-2022 om 17:23

Ik denk dat we er op dit moment vanuit kunnen gaan dat alles mogelijk is.

Elaine68 schreef op 08-10-2022 om 18:17:

[..]

Ik denk recht in jouw zwembad in het bos.


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-10-2022 om 20:10



De chauffeur van de vrachtwagen die op de Krimbrug werd opgeblazen, is een 51-jarige man uit Azerbeidzjan. Zijn neefje, eigenaar van de truck, bevestigt dat in een videoboodschap. Dat meldt het Azerbeidzjaanse persbureau Turan. De chauffeur is een van de drie doden als gevolg van de explosie.

https://www.ad.nl/buitenland/chauffeur-ontplofte-vrachtwagen-krimbrug-is-51-jarige-man-uit-azerbeidzjan~aa1de44e/

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-10-2022 om 20:34

Tickel schreef op 09-10-2022 om 20:10:



De chauffeur van de vrachtwagen die op de Krimbrug werd opgeblazen, is een 51-jarige man uit Azerbeidzjan. Zijn neefje, eigenaar van de truck, bevestigt dat in een videoboodschap. Dat meldt het Azerbeidzjaanse persbureau Turan. De chauffeur is een van de drie doden als gevolg van de explosie.

https://www.ad.nl/buitenland/chauffeur-ontplofte-vrachtwagen-krimbrug-is-51-jarige-man-uit-azerbeidzjan~aa1de44e/

Denk dat het goed is om in dit opzicht niet te vergeten dat er redelijk wat wrok zit over het Sovjetverleden en het huidige Rusland in de periferie; en dat dit wel eens tot uiting kan komen nu men merkt dat het Russische leger toch niet zo machtig is als sommigen hadden verwacht.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-10-2022 om 20:38

Valdemar schreef op 09-10-2022 om 20:34:

[..]

Denk dat het goed is om in dit opzicht niet te vergeten dat er redelijk wat wrok zit over het Sovjetverleden en het huidige Rusland in de periferie; en dat dit wel eens tot uiting kan komen nu men merkt dat het Russische leger toch niet zo machtig is als sommigen hadden verwacht.

In het artikel staat ook dat de man in het zuiden van Rusland woonde. Ik "hoop" dat er meer mensen zijn die zich verenigen en acties ondernemen tegen de oorlog/Poetin.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-10-2022 om 20:48

Valdemar schreef op 09-10-2022 om 20:34:

[..]

Denk dat het goed is om in dit opzicht niet te vergeten dat er redelijk wat wrok zit over het Sovjetverleden en het huidige Rusland in de periferie; en dat dit wel eens tot uiting kan komen nu men merkt dat het Russische leger toch niet zo machtig is als sommigen hadden verwacht.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2447642-rusland-verliest-aan-invloed-in-buurlanden-vernederend-voor-poetin

Daar gaat het in dit artikel ook over.

Ook zo kostelijk: Putin vindt het opblazen van die brug een ‘terroristische daad’ door de Oekraïense geheime dienst.  Dat zegt de man die zelf een oorlog begon, gele gebieden in een ravage verandert en mensen martelt en doodt. Is hij gek of gewoon een opportunist? 
https://www.theguardian.com/world/2022/oct/09/russia-ukraine-war-attack-housing-zaporizhzhia

Mija schreef op 09-10-2022 om 23:51:

Ook zo kostelijk: Putin vindt het opblazen van die brug een ‘terroristische daad’ door de Oekraïense geheime dienst. Dat zegt de man die zelf een oorlog begon, gele gebieden in een ravage verandert en mensen martelt en doodt. Is hij gek of gewoon een opportunist?
https://www.theguardian.com/world/2022/oct/09/russia-ukraine-war-attack-housing-zaporizhzhia

Dat is vast ook een zorgvuldig onderzoek geweest van 2 dagen. Erg knap

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.