Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
14-09-2022 om 14:59
Moxxie schreef op 14-09-2022 om 14:24:
Ik zie een herhaling van zetten aankomen.
Ik vind dat niet verwonderljk in een discussie die maanden duurt. En al helemaal niet in een discussie over een vraag wie de schuldige is. Mocht je argumenten hebben die deze vraag kunnen beantwoorden dan hoor ik ze graag van jou.
Daglichtlamp
14-09-2022 om 15:36
LMEK schreef op 14-09-2022 om 14:18:
[..]
En de reden daarvoor ligt bij het westerse alleenrecht om wereldwijd oorlogen en invasies te beginnen al decennia lang.
Alleen maar dat jij hier open jouw afwijkende mening kunt uiten zonder ook maar ergens voor hoeven te vrezen maakt dat ik in deze tijd een stuk liever in dit land leef dan in Rusland.
LMEK
14-09-2022 om 16:00
Daglichtlamp schreef op 14-09-2022 om 15:36:
[..]
Alleen maar dat jij hier open jouw afwijkende mening kunt uiten zonder ook maar ergens voor hoeven te vrezen maakt dat ik in deze tijd een stuk liever in dit land leef dan in Rusland.
Ik heb al 2 keer een ban gehad voor mijn mening. En het feit dat je mijn mening beschouwt als een open afwijkende geeft aan dat er een norm is waaraan mijn mening niet voldoet. En dat die norm wordt opgelegd door anderen wat in Rusland ook is. Dat de consequenties voor die mening anders zijn geef ik meteen toe. Het delict blijft hetzelfde alleen de straf is anders.
EnchantedDragonfly18
14-09-2022 om 16:23
LMEK schreef op 14-09-2022 om 10:43:
[..]
Als je een beetje had opgelet dan zou je moeten weten dat het niet een beetje moeilijker is voor mij maar heel veel moeilijker voor heel Europa. En wat wij inmiddels ook weten is dat Rutte wel eens een leugentje voor bestwil gebruikt. En dat wij dus helemaal niet weten hoe de gasvoorraad is. En of het deze winter wel zo makkelijk gaat worden omdat Rutte altijd te laat is met hulp voor het volk.
En dit voor een oorlog waar wij niks te zoeken hebben. Dat is het probleem van miljoenen mensen in Europa omdat daar ook een Rutte zit die zijn bevolking in een oorlog heeft gesleept. En dat is wat Putin nu als troef gebruikt.
Je schijnt te vergeten dat de gasprijs al stijgende is sinds januari 2021. Dit is niet iets van de afgelopen maanden. Er is een associatieakkoord tussen de EU en Oekraïne en behelst de economie en politiek. Ze moeten aan veel voorwaarden gaan voldoen willen de volwaardig EU lid worden. Dan kun je, m.i., niet gaan zeggen "zoek het maar lekker uit met je oorlog".
Bovendien wil Poetin weer opbouwen wat Gorbatsjov heeft afgebroken. Hij heeft ook herhaaldelijk gezegd dat het uiteenvallen van de Sovjet-Unie de grootste geopolitieke ramp van de twintigste eeuw is. Als de EU Oekraïne "opgeeft" is de kans groot dat Poetin oorlog blijft voeren tot de Sovjet-Unie weer "compleet" is.
Rondstruiner
14-09-2022 om 16:48
LMEK schreef op 14-09-2022 om 14:59:
[..]
Ik vind dat niet verwonderljk in een discussie die maanden duurt. En al helemaal niet in een discussie over een vraag wie de schuldige is. Mocht je argumenten hebben die deze vraag kunnen beantwoorden dan hoor ik ze graag van jou.
Ik vind het best wel verwonderlijk eigenlijk. Ik zou denken dat wanneer alles al minstens 10x herhaald is en je het niet eens wordt met elkaar, dat iedereen dan wel snapt dat het weinig nut heeft om er maar over door te blijven gaan. En dat mensen gewoon eens over een ander onderwerp gaan praten of iets heel anders gaan doen.
LMEK
14-09-2022 om 17:16
Rondstruiner schreef op 14-09-2022 om 16:48:
[..]
Ik vind het best wel verwonderlijk eigenlijk. Ik zou denken dat wanneer alles al minstens 10x herhaald is en je het niet eens wordt met elkaar, dat iedereen dan wel snapt dat het weinig nut heeft om er maar over door te blijven gaan. En dat mensen gewoon eens over een ander onderwerp gaan praten of iets heel anders gaan doen.
En jouw conclusie is dat wanneer sommige leden van dit forum het niet met elkaar eens zijn dan maar een ander onderwerp moeten zoeken? Er zijn tig topics op dit forum waarvan ik denk, godallemachtig is dat nu echt nodig?? Echter heb ik nooit behoefte gehad mensen in dat topic te gaan vertellen dat zij het ergens anders over moeten gaan hebben. Dat voelt voor mij als een zwaktebod en te weinig argumentatie om aan een discussie deel te nemen. En natuurlijk besef ik dat onze meningen onbelangrijk zijn omdat wij in 99% van de topics op dit forum de last niet zelf dragen. Maar dat betekent geenzins dat wij onze mening niet mogen blijven herhalen. Weet je het is en blijft een forum, geen eerste kamer vergadering.
redbulletje
14-09-2022 om 17:24
Rondstruiner schreef op 14-09-2022 om 16:48:
[..]
Maar toch wil je zelf altijd het laatste woord hebben of dreigt met staffen als iemands mening je niet aanstaat...
Daglichtlamp
14-09-2022 om 17:32
LMEK schreef op 14-09-2022 om 16:00:
[..]
Ik heb al 2 keer een ban gehad voor mijn mening. En het feit dat je mijn mening beschouwt als een open afwijkende geeft aan dat er een norm is waaraan mijn mening niet voldoet. En dat die norm wordt opgelegd door anderen wat in Rusland ook is. Dat de consequenties voor die mening anders zijn geef ik meteen toe. Het delict blijft hetzelfde alleen de straf is anders.
Tja ik vind dat inderdaad onvergelijkbaar, een ban op een forum of de gevangenisstraf waar ik bang voor zou moeten zijn als ik in Rusland mijn mening zou verkondigen. Bovendien betwijfel ik of die ban was vanwege je mening. Ik zie op dit forum gelukkig dat er plaats is voor botsende meningen zolang we met respect voor elkaar erover discussiëren.
Rondstruiner
14-09-2022 om 17:36
LMEK schreef op 14-09-2022 om 17:16:
[..]
En jouw conclusie is dat wanneer sommige leden van dit forum het niet met elkaar eens zijn dan maar een ander onderwerp moeten zoeken? Er zijn tig topics op dit forum waarvan ik denk, godallemachtig is dat nu echt nodig?? Echter heb ik nooit behoefte gehad mensen in dat topic te gaan vertellen dat zij het ergens anders over moeten gaan hebben. Dat voelt voor mij als een zwaktebod en te weinig argumentatie om aan een discussie deel te nemen. En natuurlijk besef ik dat onze meningen onbelangrijk zijn omdat wij in 99% van de topics op dit forum de last niet zelf dragen. Maar dat betekent geenzins dat wij onze mening niet mogen blijven herhalen. Weet je het is en blijft een forum, geen eerste kamer vergadering.
Je legt me allerlei woorden in de mond, heel irritant.
Wat ik zei was dat ik het wél verwonderlijk vindt dat je jezelf hier eindeloos blijft herhalen. Er zijn echt niet veel topics waarin mensen dat zo vaak doen als hier hoor. Misschien de coronatopics, dat was ook een drama.
Ook zeg ik nergens dat jij jezelf hier niet tot in den treure mag blijven herhalen, je gaat je gang maar. Ik vind het persoonlijk alleen vrij nutteloos en dom om maanden lang hetzelfde tegen elkaar te blijven zeggen.
Rondstruiner
14-09-2022 om 17:45
redbulletje schreef op 14-09-2022 om 17:24:
[..]
Maar toch wil je zelf altijd het laatste woord hebben of dreigt met staffen als iemands mening je niet aanstaat...
Lekker off topic, maar ok.
Dat laatste is niet waar, ik zal iemand niet melden om een mening en dat heb ik ook nooit gezegd.
Wat ik gezegd heb is dat ik fakenews zonder ook maar iets van bewijs waarmee je mensen schaadt (en waarmee jij je door het hier te herhalen gewoon voor het karretje van extreem-rechts laat spannen) ga melden. Dan kan beheer of de mods besluiten of ze dat hier wel of niet willen.
Er zijn genoeg kanalen waar je dat soort vuil kwijt kunt.
LMEK
14-09-2022 om 17:45
Rondstruiner schreef op 14-09-2022 om 17:36:
[..]
Je legt me allerlei woorden in de mond, heel irritant.
Wat ik zei was dat ik het wél verwonderlijk vindt dat je jezelf hier eindeloos blijft herhalen. Er zijn echt niet veel topics waarin mensen dat zo vaak doen als hier hoor. Misschien de coronatopics, dat was ook een drama.
Ook zeg ik nergens dat jij jezelf hier niet tot in den treure mag blijven herhalen, je gaat je gang maar. Ik vind het persoonlijk alleen vrij nutteloos en dom om maanden lang hetzelfde tegen elkaar te blijven zeggen.
Dan weet ik een simpele oplossing. En ik denk dat jij die ook weet...
LMEK
14-09-2022 om 17:51
Rondstruiner schreef op 14-09-2022 om 17:45:
[..]
Dat laatste is niet waar, ik zal iemand niet melden om een mening en dat heb ik ook nooit gezegd.
Wat ik gezegd heb is dat ik fakenews zonder ook maar iets van bewijs waarmee je mensen schaadt (en waarmee jij je door het hier te herhalen gewoon voor het karretje van extreem-rechts laat spannen) ga melden. Dan kan beheer of de mods besluiten of ze dat hier wel of niet willen.
Extreem-rechts, het duurde even maar hier is de trigger weer.
Rondstruiner
14-09-2022 om 17:52
LMEK schreef op 14-09-2022 om 17:45:
[..]
Dan weet ik een simpele oplossing. En ik denk dat jij die ook weet...
Het woord oplossing suggereert dat er een probleem is. Maar ik heb geen probleem, je legt me weer woorden in de mond.
Rondstruiner
14-09-2022 om 17:53
LMEK schreef op 14-09-2022 om 17:51:
[..]
Extreem-rechts, het duurde even maar hier is de trigger weer.
Dat gaat over een heel ander topic, waar zij naar verwijst. Dat staat er ook bij: off topic. Je leest erg slecht.
redbulletje
14-09-2022 om 18:05
Rondstruiner schreef op 14-09-2022 om 17:45:
[..]
Dat zou alleen terecht zijn als ik onbewezen zaken als waarheid zou beschrijven. Daarvan was echter geen sprake. Het moet altijd mogelijk blijven om dubieuze zaken aan de kaak te stellen. Daar heeft de andere zijde namelijk ook totaal geen probleem mee als het om een mogelijke corruptie gaat van figuren als Baudet bijv.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.