Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
18-08-2022 om 00:27
Athan schreef op 17-08-2022 om 23:12:
[..]
Als russofobie betekent dat ik Rusland als de agressor beschouw en vierkant achter Oekraïne sta, dan wil ik die titel met trots dragen. Ook al ben ik er vrij zeker van dat ik vaker in Rusland ben geweest dan jij, meer Russische kennissen heb dan jij en de taal vloeiender spreek dan jij.
Dat betekent het dus niet.
De rest van je post is irrelevant voor dit topic net zoals de schoenmaat van Zelensky.
Fleurtje_5
18-08-2022 om 00:57
Athan schreef op 17-08-2022 om 18:28:
[..]
Hou nou toch eens op met je russofilie en je haat voor alles wat nog een beetje goed is in deze wereld! Jij hebt echt een verschrikkelijk smerige kijk op de zaken. Kan je die propaganda niet ergens op Telegram gaan lozen? Daar zitten genoeg pro-Russische groepen die ach en wee roepen over de zielige Rusjes die niet eens meer vakantie kunnen vieren bij de vijand.
Pardon, dit topic gaat over de oorlog tussen Oekraïne en Rusland. Wat kan daar goed aan zijn?
Ik verafschuw die oorlog. Op De Krim wonen ook gewoon mensen, daar verblijven niet alleen toeristen op een strand. Die toeristen gaan naar huis, gooien hun koffers op zolder en klaar. Maar de bewoners van De Krim wonen daar. De aanvallen op Oekraïne verafschuwen we. Waarom zouden we deze aanvallen dan 'goed' vinden?
Een vluchteling is een vluchteling ongeacht geloof, afkomst, geloof, nationaliteit of wat dan ook. Als de spot word gedreven met bange vluchtende mensen heb ik daar moeite mee. Dan is Zelensky geen haar beter dan Poetin. Het is machtswaanzin, en gewone burgers worden de dupe.
Waarom zou een deel (het andere deel wou dat niet) van het volk in Oekraïne wel hun president mogen verjagen en kiezen voor een buitenstaander die het volk beloftes maakt in ruil voor 'het gevecht voor de EU'. En waarom zou het volk op de Krim dan geen keuze mogen maken als zij voor aansluiting tot Rusland kiezen?
Fleurtje_5
18-08-2022 om 01:06
Tickel schreef op 17-08-2022 om 20:26:
[..]
Veilig? Veilig voor wie? Voor de vakantie vierende Russen?
De rest van Oekraïne was ook gewoon veilig.
Op De Krim wonen mensen. Families met of zonder kinderen. Toeristen gaan na hun vakantie gewoon naar huis.
En als dan word gezegd 'dit is nog maar het begin' dan vind ik dat ernstig klinken.
https://nos.nl/artikel/2440046-aanval-op-krim-is-symbolische-overwinning-voor-oekrainers
The New York Times stelde op basis van een anonieme regeringsfunctionaris
dat het wel degelijk ging om een gerichte aanval van het Oekraïense
leger. "Dit is nog maar het begin", schreef presidentieel adviseur
Mykhailo Podoliak op Twitter,
Athan
18-08-2022 om 02:11
LMEK schreef op 18-08-2022 om 00:27:
[..]
Dat betekent het dus niet.
De rest van je post is irrelevant voor dit topic net zoals de schoenmaat van Zelensky.
Een fobie is een irreële, extreme angst. De rest van mijn post legt uit dat het vrij onwaarschijnlijk is dat ik een irreële, extreme angst zou hebben voor ze. Of snap je dat niet?
Daglichtlamp
18-08-2022 om 06:16
Niemand hier vind oorlog goed Fleurtje. Maar welke keus heeft Oekraine"? Ze worden aangevallen ook vanuit de Krim door Rusland. Het is logisch dat ze zichzelf verdedigen.
Friezinnetje
18-08-2022 om 08:29
Daglichtlamp schreef op 18-08-2022 om 06:16:
Niemand hier vind oorlog goed Fleurtje. Maar welke keus heeft Oekraine"? Ze worden aangevallen ook vanuit de Krim door Rusland. Het is logisch dat ze zichzelf verdedigen.
Precies, Rusland roept niet anders, dat ze niet eerder stoppen, dan dat ze alles weer terug hebben. En nu roept Oekraïne dat ook en hup, nou mag dat allemaal niet.
Friezinnetje
18-08-2022 om 08:30
Charkov is ook weer gebombardeerd, daar wonen ook gewoon mensen.
Maar dat vind je wel goed, Fleurtje??
Friezinnetje
18-08-2022 om 08:32
En ondertussen blijven alle Russen op de Krim vakantie vieren, interesseert hun geen ene sodemieter dat er een oorlog gevoerd wordt. Dan ook maar niet zeuren dat er mss een bommetje gegooid wordt
Athan
18-08-2022 om 08:51
Friezinnetje schreef op 18-08-2022 om 08:30:
Nee joh, het maakt Fleurtje geen bal uit dat er weer eens Oekraïense burgers geraakt worden in hun eigen huis. Hadden ze maar geen Oekraïner moeten zijn en zich tegen een inval van de Russen moeten keren. Nee, Russische toeristen die van kilometers afstand moeten toezien hoe een Russische wapenopslag wordt vernietigd - dát is pas erg! (En serieus: dat is wat er gebeurde op de Krim hè, vergis je niet. Daar viel geen enkele burgerdode bij.)
felija
18-08-2022 om 10:39
Fleurtje gaf ook tijdens de coronacrisis al blijk van zeer selectief posten, ze is vatbaar voor complottheorieën.
Fleurtje_5
18-08-2022 om 10:59
Fleurtje_5 schreef op 18-08-2022 om 00:57:
[..]
Pardon, dit topic gaat over de oorlog tussen Oekraïne en Rusland. Wat kan daar goed aan zijn?
Ik verafschuw die oorlog. Op De Krim wonen ook gewoon mensen, daar verblijven niet alleen toeristen op een strand. Die toeristen gaan naar huis, gooien hun koffers op zolder en klaar. Maar de bewoners van De Krim wonen daar. De aanvallen op Oekraïne verafschuwen we. Waarom zouden we deze aanvallen dan 'goed' vinden?
Een vluchteling is een vluchteling ongeacht geloof, afkomst, geloof, nationaliteit of wat dan ook. Als de spot word gedreven met bange vluchtende mensen heb ik daar moeite mee. Dan is Zelensky geen haar beter dan Poetin. Het is machtswaanzin, en gewone burgers worden de dupe.
Waarom zou een deel (het andere deel wou dat niet) van het volk in Oekraïne wel hun president mogen verjagen en kiezen voor een buitenstaander die het volk beloftes maakt in ruil voor 'het gevecht voor de EU'. En waarom zou het volk op de Krim dan geen keuze mogen maken als zij voor aansluiting tot Rusland kiezen?
De aanvallen in Oekraïne verafschuw ik ook. Daar ben ik steeds duidelijk in geweest. Ook dat ik het verschrikkelijk vond dat er destijds, in 2014, 2015 etc., burgers in schuilkelders zaten te bibberen uit angst voor de bombardementen tussen het leger en de opstandige burgers in Oost-Oekraïne. En dat ik het vreemd vond dat er maar één bericht bij het NOS is geweest over het bejaardenhuis dat getroffen was. En vreselijk de berichten over de massagraven daar waar het leger had gehuisd. Dat was toen nog allemaal binnen de grenzen van Oekraïne. Ik volg deze oorlog al langer dan vandaag.
Ik zie het alleen maar steeds erger worden.
Fleurtje_5
18-08-2022 om 11:19
Daglichtlamp schreef op 18-08-2022 om 06:16:
Ik vind het vreselijk.
Die smerige oorlog in Oekraïne is al jaren gaande. Er is één interview uit juli 2014 dat voor mijn gevoel nog hartstikke 'up to date' is. In dat interview van Frank Knopers met een Amerikaanse econoom,(die werkzaam is geweest in het ministerie van Financien)
word precies voor datgene gewaarschuwd wat nu gaande is.
EnchantedDragonfly18
18-08-2022 om 11:25
Fleurtje_5 schreef op 18-08-2022 om 11:19:
[..]
Ik vind het vreselijk.
Die smerige oorlog in Oekraïne is al jaren gaande. Er is één interview uit juli 2014 dat voor mijn gevoel nog hartstikke 'up to date' is. In dat interview van Frank Knopers met een Amerikaanse econoom,(die werkzaam is geweest in het ministerie van Financien)
word precies voor datgene gewaarschuwd wat nu gaande is.
Maar welke keus heeft Oekraïne?
LMEK
Athan schreef op 18-08-2022 om 02:11:
[..]
Een fobie is een irreële, extreme angst. De rest van mijn post legt uit dat het vrij onwaarschijnlijk is dat ik een irreële, extreme angst zou hebben voor ze. Of snap je dat niet?
Je worstelt wat met de termen.
Tegenwoordig worden de termen "russofobie" en "russofobisch" gebruikt om anti-Russische sentimenten in politiek en de literatuur aan te duiden.
En hiermee bedoel ik dus de symboolpolitiek die jij met vele anderen op dit topic voert. In Nederland loopt de solidariteit met Oekraïne naadloos over in afkeer tegen alles wat Russisch is. Er mag geen tegengeluid komen want dat is Kremlin propaganda en mensen die toch tegengeluid geven zijn met open ogen in de Kremlin fuik gevallen. Het sentiment moet zijn Oekraïne good-Rusland bad en anders moet je maar ophoepelen naar Rusland.
Daarom wordt nuance nu ook al gezien als steun aan Putin. Dat is niet bevorderlijk voor de discussie ongeacht aan welke kant je staat.
Fleurtje_5
Friezinnetje schreef op 18-08-2022 om 08:30:
Hoe krijg je het uit je toetsenbord?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.