Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
31-07-2022 om 18:44
Kataravrouw schreef op 31-07-2022 om 09:57:
[..]
Schei toch uit, dictaturen zijn hier ook niet bepaald vies van.
Geef eens antwoord op mijn vraag, waar zou je liever willen wonen, in amerika of in rusland?
Rusland.
DS1971
31-07-2022 om 21:41
Valdemar schreef op 30-07-2022 om 21:37:
[..]
Je bedoelt onder een invloedsfeer van democratie, vrijheid van pers, vrijheid om te betogen, scheiding der machten, etc.; hoe verschrikkelijk is het niet.
Daar is anders een hoop op beknibbelt de afgelopen decennia. Ik las op Geenstijl vandaag ook weer een stukje over hoe Nederland meer en meer kiest voor afdwingen en de politiek steeds minder acht lijkt te slaan op wat de burger wil.
Niet dat ik meteen voorstander ben van alles maar doen wat de burger wil, maar inmiddels is de democratie hier (en niet alleen hier) verworden tot een toneelstukje waarbij je hoogstens wat accenten kan laten verleggen. Ook al omdat bij de grote partijen een klein clubje bepaalt wie er op verkiesbare plekken komt.
DS1971
31-07-2022 om 21:44
Fleurtje_5 schreef op 30-07-2022 om 23:20:
[..]
In het begin van deze discussie schreef men er schande over dat er mensen in Rusland (en Oekraïne?) wonen die geen riolering hebben.
Goh, dat hebben we hier in Malta ook niet in de villa. Ok, het is handiger in Nederland dat je niet eens in de zoveel tijd een tankwagen langs moet laten komen om de septische tank leeg te laten zuigen, maar als dat het grootste probleem is van waar je woont, dan heb je geen problemen.
DS1971
31-07-2022 om 21:48
Kataravrouw schreef op 31-07-2022 om 09:57:
[..]
Schei toch uit, dictaturen zijn hier ook niet bepaald vies van.
Geef eens antwoord op mijn vraag, waar zou je liever willen wonen, in amerika of in rusland?
Ik zou liever in Sint-Petersburg willen wonen dan in een Hick town. Ik denk ook serieus dat je als je arm bent beter af bent in Rusland dan in de VS, waar je b.v. geen goede toegang hebt tot gezondheidszorg (in Rusland wel), scholing voor de armen van uitzonderlijk laag niveau is (scholing is in Rusland best prima verzorgd), waar je als arme in een betonnen Sovjet flat woont maar je wel de temperatuur op 24 graden kan laten en dat gewoon kan betalen (dat is zelfs in Nederland geen vanzelfsprekendheid meer), waar je in de VS in een trailerpark of tentenkamp terecht kan komen.
Om maar even te zwijgen over de meest onveilige wijken in de VS.
Het is echt niet zo zwart-wit.
Ben je rijk? Dan is de VS wel prettiger.
Kataravrouw
31-07-2022 om 22:04
DS1971 schreef op 31-07-2022 om 21:48:
[..]
Ik zou liever in Sint-Petersburg willen wonen dan in een Hick town. Ik denk ook serieus dat je als je arm bent beter af bent in Rusland dan in de VS, waar je b.v. geen goede toegang hebt tot gezondheidszorg (in Rusland wel), scholing voor de armen van uitzonderlijk laag niveau is (scholing is in Rusland best prima verzorgd), waar je als arme in een betonnen Sovjet flat woont maar je wel de temperatuur op 24 graden kan laten en dat gewoon kan betalen (dat is zelfs in Nederland geen vanzelfsprekendheid meer), waar je in de VS in een trailerpark of tentenkamp terecht kan komen.
Om maar even te zwijgen over de meest onveilige wijken in de VS.
Het is echt niet zo zwart-wit.
Ben je rijk? Dan is de VS wel prettiger.
Wel je mening voor je houden dat dan weer wel....
DS1971
31-07-2022 om 22:08
Kataravrouw schreef op 31-07-2022 om 22:04:
[..]
Wel je mening voor je houden dat dan weer wel....
Dat valt ook wel weer mee. Het is meer anders. Daar kun je nog een seksistische grap hebben gemaakt 15 jaar geleden zonder het risico dat als het nu uitkomt je je baan kan verliezen.
In Rusland valt echt prima te leven. Ja, je moet niet de oppositie ingaan, of beroepsdemonstreerder worden, maar de meeste mensen willen gewoon hun leven leiden en dat kan echt wel in Rusland.
Kataravrouw
31-07-2022 om 22:34
Overal ter wereld willen mensen gewoon hun leven leiden. Ook diegene die moeten leven onder een dictatuur. Ook diegene die moeten leven in armoede. Ik ben blij en dankbaar dat ik in deze regio geboren ben en een redelijk vrij bestaan kan hebben. Nergens is het perfect.
In de tijd van het ijzeren gordijn ben ik in Hongarije geweest. Alles werd werd van te voren geensceneerd, mensen durfden echt niet hun mening vrijuit te geven. Altijd de angst dat ze er bij gelapt werden.
Mijn dochter was in China, nog net voor corona in de wereld uitbrak. Ze maakte daar vrienden, maar ook die durfden nooit echt uit te spreken wat ze dachten of vonden. Ook in Peking en andere grote steden leven mensen in goede welvaart, hun gewone leven.
Putin weet ook waar hij zijn kanonnenvoer moet halen....in die achtergebleven gebieden waar niets behalve dan een hoop ellende. Ze krijgen een salaris van 6000 euro per maand en 75000 als ze tussen 6 plankjes terug komen. Die jongens en hun families hebben geen idee wat hen te wachten staat, want helemaal eerlijk zijn ze niet voor bereid vrees ik.
Als ik morgen op straat roep dat ik Rutte een stomme lul vindt dan hoef ik geen seconde bang te zijn dat ik in een of andere luguber werk kamp zal verdwijnen. En dat leeft wel zo prettig vind ik persoonlijk.
LMEK
01-08-2022 om 00:42
Kataravrouw schreef op 31-07-2022 om 22:04:
[..]
Wat let je?
Woon jij in Amerika?
Kataravrouw
01-08-2022 om 09:45
LMEK schreef op 01-08-2022 om 00:42:
[..]
Woon jij in Amerika?
Nee ik woon half in Nederland en half elders in Europa en dat bevalt prima.
Zou ik voor de keuze staan, ja dan kies ik voor Amerika. Ik ben niet zo dol op dictators.
Kataravrouw
01-08-2022 om 09:54
Ik heb trouwens vanwege hobby vrienden in Rusland, waar ik al een hele tijd geen contact meer mee kan krijgen via sm. Iemand een idee hoe dat kan?
EnchantedDragonfly18
01-08-2022 om 10:09
Kataravrouw schreef op 01-08-2022 om 09:54:
Ik heb trouwens vanwege hobby vrienden in Rusland, waar ik al een hele tijd geen contact meer mee kan krijgen via sm. Iemand een idee hoe dat kan?
https://tweakers.net/nieuws/193720/rusland-beperkt-bereikbaarheid-twitter-en-facebook.html
ShowyHummingbird30
01-08-2022 om 10:19
DS1971 schreef op 31-07-2022 om 22:08:
[..]
Dat valt ook wel weer mee. Het is meer anders. Daar kun je nog een seksistische grap hebben gemaakt 15 jaar geleden zonder het risico dat als het nu uitkomt je je baan kan verliezen.
In Rusland valt echt prima te leven. Ja, je moet niet de oppositie ingaan, of beroepsdemonstreerder worden, maar de meeste mensen willen gewoon hun leven leiden en dat kan echt wel in Rusland.
Het gaat wel iets verder dan dat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.