Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Moxxie
07-07-2023 om 22:50
LMEK schreef op 07-07-2023 om 22:33:
[..]
Als je zo tekeer gaat tegen iemand die je wapens, geld, humanitaire hulp geeft en nog veel vluchtelingen uit je land opneemt ben je wel een blérende kleuter.
Erg diplomatiek is het natuurlijk niet om iemand uit te kafferen die je heeft geholpen en nog steeds helpt op andere gebieden dan wapens leveren.
Zit je nu niet een beetje te overdrijven en die aangedikte kop van het artikel na te praten? Ik zie Zelenski helemaal niet tekeer gaan, hij reageert gewoon met een raak antwoord, niet meer en niet minder.
Maar het antwoord is wel een schot in de roos en dat kan hard aankomen, ook als de boodschapper het fatsoenlijk brengt.
LMEK
07-07-2023 om 23:06
Moxxie schreef op 07-07-2023 om 22:50:
[..]
Zit je nu niet een beetje te overdrijven en die aangedikte kop van het artikel na te praten? Ik zie Zelenski helemaal niet tekeer gaan, hij reageert gewoon met een raak antwoord, niet meer en niet minder.
Maar het antwoord is wel een schot in de roos en dat kan hard aankomen, ook als de boodschapper het fatsoenlijk brengt.
Ik had het filmpje al gezien voordat het hier gepost was en een fragment gepost.
Dus ik hoef niks na te praten.
Het antwoord is geen schot in de roos want hulp geeft Bulgarije al veel langer. Het gaat erom dat Bulgarije geen wapens meer wil leveren omdat dat geen oplossing is. En ik deel die mening. Niet dat mijn mening iets uitmaakt voor het verloop van de oorlog natuurlijk.
LMEK
07-07-2023 om 23:09
Oekraïne krijgt definitief geen uitnodiging voor de NAVO op de bijeenkomst van volgende week. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
felija
08-07-2023 om 08:18
Bij een stampvoetende blerende kleuter, denk ik eerder aan Poetin, die vindt dat zijn land nog niet groot genoeg is en daarom een ander land binnen walst. En iedereen die het niet met hem eens is, buiten spel wil zetten.
Zelensky legde alleen maar netjes de vinger op de zere plek.
LMEK
08-07-2023 om 21:37
Azov leiders keren terug in Oekraïne vanuit Turkije. Deze neonazistische groep heeft sinds het begin van de oorlog niet meer deelgenomen aan de strijd.
Grote fout om die te laten gaan in eerste instantie.
LMEK
09-07-2023 om 02:05
interessant verhaal van oud generaal Mcgregor. Volgens hem hangt de val van Odesa samen met de aankomende NAVO top. Als het westen de frontale aanval zoekt zal Rusland Odesa innemen en de enige reden dat dat tot nu toe niet is gebeurd is komt doordat Rusland het niet verder wil escaleren.
Nu Amerika heeft besloten Oekraïne clustermunitie te leveren zal Rusland hetzelfde doen bij de overname van Odesa. Er zijn nu toch als verschillende pogingen gedaan door Rusland om te onderhandelen maar dat wordt steevast afgewezen door Amerika.
Ook iets om over na te denken is het volgende: als 1 Oekraïener en 1 Rus het leven laten staat het 2-0 voor Amerika. Amerikaanse bedrijven hebben inmiddels heel Oekraïne overgenomen waardoor er na de oorlog ook nog iets te verdienen valt.
Hoewel het mooi verpakt is als een strijd voor vrijheid en democratie blijkt het net zoals altijd weer te gaan over olie/gas.
Moirmel
09-07-2023 om 03:23
LMEK schreef op 09-07-2023 om 02:05:
interessant verhaal van oud generaal Mcgregor. Volgens hem hangt de val van Odesa samen met de aankomende NAVO top. Als het westen de frontale aanval zoekt zal Rusland Odesa innemen en de enige reden dat dat tot nu toe niet is gebeurd is komt doordat Rusland het niet verder wil escaleren.
Nu Amerika heeft besloten Oekraïne clustermunitie te leveren zal Rusland hetzelfde doen bij de overname van Odesa. Er zijn nu toch als verschillende pogingen gedaan door Rusland om te onderhandelen maar dat wordt steevast afgewezen door Amerika.
Ook iets om over na te denken is het volgende: als 1 Oekraïener en 1 Rus het leven laten staat het 2-0 voor Amerika. Amerikaanse bedrijven hebben inmiddels heel Oekraïne overgenomen waardoor er na de oorlog ook nog iets te verdienen valt.
Hoewel het mooi verpakt is als een strijd voor vrijheid en democratie blijkt het net zoals altijd weer te gaan over olie/gas.
Natuurlijk spelen er economische belangen, zoals de gasvelden in Oekraïne. Net zoals de Krim een economisch belang heeft omdat ze via de Zwarte Zee een directe route biedt naar de Middellandse Zee die altijd ijsvrij blijft.
Vanwaar komt je informatie dat Rusland al meerdere pogingen ondernomen heeft om te onderhandelen, maar dat deze afgewezen worden door de VS?
Kataravrouw
09-07-2023 om 15:58
LMEK schreef op 08-07-2023 om 21:37:
Azov leiders keren terug in Oekraïne vanuit Turkije. Deze neonazistische groep heeft sinds het begin van de oorlog niet meer deelgenomen aan de strijd.
Grote fout om die te laten gaan in eerste instantie.
Zij hebben tot het bittere eind gestreden in Mariopol remember! Ook al waren ze neonazistisch, ze hebben zich wel aangesloten bij het Ukrainse leger en hard gestreden. Het feit dat Rusland hen in handen kreeg, maar niet berechtte en naar Turkije stuurde is ook nogal dubieus.
Rusland wil geen vrede...ja net doen alsof...onderhandelingen, maar wel een eisenpakket waarvan elke kleuter kan weten dat hem dat niet gaat worden.
Niet escaleren? Hahahaha lees jij de fabeltjeskrant?
LMEK
09-07-2023 om 16:20
Kataravrouw schreef op 09-07-2023 om 15:58:
[..]
Zij hebben tot het bittere eind gestreden in Mariopol remember! Ook al waren ze neonazistisch, ze hebben zich wel aangesloten bij het Ukrainse leger en hard gestreden. Het feit dat Rusland hen in handen kreeg, maar niet berechtte en naar Turkije stuurde is ook nogal dubieus.
Rusland wil geen vrede...ja net doen alsof...onderhandelingen, maar wel een eisenpakket waarvan elke kleuter kan weten dat hem dat niet gaat worden.
Niet escaleren? Hahahaha lees jij de fabeltjeskrant?
Nee, de couturekrant.
Zelensky heeft een nieuwe shampoo.
felija
09-07-2023 om 16:21
Moirmel schreef op 09-07-2023 om 03:23:
[..]
Natuurlijk spelen er economische belangen, zoals de gasvelden in Oekraïne. Net zoals de Krim een economisch belang heeft omdat ze via de Zwarte Zee een directe route biedt naar de Middellandse Zee die altijd ijsvrij blijft.
Vanwaar komt je informatie dat Rusland al meerdere pogingen ondernomen heeft om te onderhandelen, maar dat deze afgewezen worden door de VS?
Poetin heeft vast de eis dat de Donbas dan aan Rusland toebehoort, dan ben je snel uitgepraat.
Kataravrouw
09-07-2023 om 16:33
LMEK schreef op 09-07-2023 om 16:20:
[..]
Nee, de couturekrant.
Zelensky heeft een nieuwe shampoo.
Welk merk?
LMEK
12-07-2023 om 17:40
Ik acht de kans groot dat Prigozin inmiddels vermoord is. Dat het hele verhaal rond zijn gesprek vorige week in scene is gezet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.