Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Mevrouw75
05-03-2023 om 11:05
LMEK schreef op 05-03-2023 om 10:35:
[..]
Maar dit snap ik dus niet, nu zeg je dat je weet dat het niet zo makkelijk is terwijl je in de aanloop naar dit bericht schreef dat het heel makkelijk is.
Putin ziet dat het westen is begonnen en vindt dat hun moeten stoppen. En ondertussen gaat door dit debiele haantjesgedrag de destructie gewoon door. Want met vingertjes wijzen is belangrijker dan vrede
Putin zijn zin NIET geven lijkt voor velen het belangrijkste. Dat is makkelijk praten als je er lekker warm en droogjes bij zit. Als je middenin het geweld zit en elke moment telefoon kan krijgen dat je vader, zoon of broer dood is is dat van ondergeschikt belang. Maar ik zei het al eerder, het westen geeft de wapens, Oekraïne de levens zodat beide partijen Putin niet zijn zin hoeven te geven. Dat vindt ook iedereen wel best zo en dat is erg schrijnend.
Je bedoelt te zeggen dat je alleen van mening bent dat Putin zijn zin niet geven het belangrijkst is als je er zelf lekker warmpjes en veilig bij zit?
Mevrouw75
05-03-2023 om 11:07
LMEK schreef op 05-03-2023 om 10:43:
[..]
Dat is basic oorlogsvoering. De vijand is op zijn kwetsbaarst in een terugtrekking. Een kans als deze laten schieten is gewoon dom in elk militair opzicht. Als je dit niet snapt heb je toch gewoon te weinig kennis. En als er iets is waar de Amerikanen goed in zijn is het oorlog.
Dus ik denk oprecht dat het voor 99% zeker is dat een aanval op een zich terugtrekkend leger legitiem en gegarandeerd is.
Kun je misschien uitleggen waarom jij denkt dat het niet in een aanval van Oekraïne zal resulteren?
Welke kans ‘als deze’?
LMEK
05-03-2023 om 11:16
Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 11:01:
[..]
maar sodemieter dan op uit het land, druip af met je staart tussen de benen en zorg dat je de boel in je eigen land weer opbouwt. Maar nee, hij gaat ook maar door, wetende dat hij het ook niet kan winnen.
Putin heeft al gewonnen hoor. Er is geen enkele macht die hem Oekraïne uit krijgt zonder het gebruik van nucleaire wapens en WW3. China kiest ook steeds openlijker partij voor Rusland.
Putin gaat niet weg zonder dat hij zijn doel heeft bereikt.
LMEK
05-03-2023 om 11:16
Mevrouw75 schreef op 05-03-2023 om 11:07:
[..]
Welke kans ‘als deze’?
Een zich terugtrekkend leger.
Friezinnetje
05-03-2023 om 11:18
LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:16:
[..]
Putin heeft al gewonnen hoor. Er is geen enkele macht die hem Oekraïne uit krijgt zonder het gebruik van nucleaire wapens en WW3. China kiest ook steeds openlijker partij voor Rusland.
Putin gaat niet weg zonder dat hij zijn doel heeft bereikt.
tja, als jij dat denkt
LMEK
05-03-2023 om 11:26
Mevrouw75 schreef op 05-03-2023 om 11:05:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat je alleen van mening bent dat Putin zijn zin niet geven het belangrijkst is als je er zelf lekker warmpjes en veilig bij zit?
Er is een wezenlijk verschil, jij ontkent de realiteit en die is dat Putin gewonnen heeft. Oekraïne heeft na een jaar oorlog met westerse hulp alleen maar meer land verloren, kijk de kaarten er maar op na.
Het probleem is dat jouw standpunt van Putin zijn zin niet geven de gebeurtenissen aan het front compleet negeren. Oorlog is een dynamisch iets en jij blijft vasthouden aan je statische overtuiging dat Putin niet zijn zin mag krijgen. Putin heeft een zeer hoge prijs betaald en laat dit echt niet meer lopen. Hoe onrechtvaardig dat ook mag zijn, het is wel de realiteit.
Mevrouw75
05-03-2023 om 11:27
LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:26:
[..]
Er is een wezenlijk verschil, jij ontkent de realiteit en die is dat Putin gewonnen heeft. Oekraïne heeft na een jaar oorlog met westerse hulp alleen maar meer land verloren, kijk de kaarten er maar op na.
Het probleem is dat jouw standpunt van Putin zijn zin niet geven de gebeurtenissen aan het front compleet negeren. Oorlog is een dynamisch iets en jij blijft vasthouden aan je statische overtuiging dat Putin niet zijn zin mag krijgen. Putin heeft een zeer hoge prijs betaald en laat dit echt niet meer lopen. Hoe onrechtvaardig dat ook mag zijn, het is wel de realiteit.
Huh? Geef ik een mening hier over wat je in je post beweert? Mijn standpunt?
Ik stel trouwens iets totaal anders dan wat je hier schrijft ter discussie.
LMEK
05-03-2023 om 11:27
Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 11:18:
[..]
tja, als jij dat denkt
Het staat je vrij om bewijs te leveren dat Putin aan het verliezen is of al verloren heeft. Dat is wel bevorderlijk voor de discussie.
LMEK
05-03-2023 om 11:30
Mevrouw75 schreef op 05-03-2023 om 11:27:
[..]
Huh? Geef ik een mening hier? Mijn standpunt?
Ik stel trouwens iets totaal anders dan wat je hier schrijft ter discussie.
Ja, want je begint de zin met, je bedoelt te zeggen dat .......
Dat impliceert dat je je mening geeft over wat ik bedoel.
felija
05-03-2023 om 11:31
LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:27:
[..]
Het staat je vrij om bewijs te leveren dat Putin aan het verliezen is of al verloren heeft. Dat is wel bevorderlijk voor de discussie.
Je hebt jezelf al vast gepraat eerder in deze discussie, het is lastig jou serieus te nemen, als je eerst A roept en vervolgens B.
Friezinnetje
05-03-2023 om 11:32
LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:27:
[..]
och ja. Ik heb de overwinningstocht van Putin ook nog niet gezien of heb jij daar foto's van?
LMEK
05-03-2023 om 11:32
felija schreef op 05-03-2023 om 11:31:
[..]
Je hebt jezelf al vast gepraat eerder in deze discussie, het is lastig jou serieus te nemen, als je eerst A roept en vervolgens B.
Kun je hier enkele voorbeelden van geven?
Friezinnetje
05-03-2023 om 11:33
felija schreef op 05-03-2023 om 11:31:
[..]
nou dit dus. Echt en dan zelf roepen over drogredenen, overwinningen enz.
felija
05-03-2023 om 11:38
LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:32:
[..]
Kun je hier enkele voorbeelden van geven?
Dat heb ik al gedaan, maar ja daar ging je toen niet op in. Maar nogmaals dan: eerst zei je dat Putin illegaal Oekraïne is binnengevallen, om vervolgens later in de discussie te zeggen dat hij de mensen wil beschermen en dat hij niet anders kon. Dat staat haaks op elkaar.
LMEK
05-03-2023 om 11:38
Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 11:32:
[..]
och ja. Ik heb de overwinningstocht van Putin ook nog niet gezien of heb jij daar foto's van?
De overwinningstocht niet, want die is ook niet geweest. Feit is wel dat veel meer Oekraïns grondgebied in Russische handen is dan een jaar geleden bij het begin van de invasie. Dat kan niemand ontkennen. En de kans dat Oekraïne met een gedicimeerd leger en minder wapens dit gebied heroverd is echt 0.0
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.