Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Ik hoop dat de berichten kloppen dat Poetin ernstig ziek is en dat er in zijn kringen mensen op de loer liggen om hem te onttronen zodra hij net iets teveel verzwakt. Ik hou me maar aan dat soort strohalmen vast. Het minutieus volgen van het nieuws doe ik niet meer. Daar word ik boos en somber van. En ik kan toch niks doen om de loop van de gebeurtenissen te veranderen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-05-2022 om 10:51

Ik heb gisteren deze video's gekeken, staan er een paar achter elkaar. Krijgsgevangenen die vertellen hoe ze in de oorlog verzeild zijn geraakt en over hun commandanten. En ze bellen met hun ouders tijdens het interview, die weer vertellen wat zíj te horen krijgen over de inval en hun zonen.

https://youtu.be/8IEzqMYGYS4

Verschillende bronnen denken dat Poetin ernstig ziek is en op weg naar de uitgang. Het is te hopen dat er dan geen opvolger is die de oorlog wenst voort te zetten. Volgens Bellingcat lijkt dat er niet op. 🤞🏻
“Volgens Christo Grozev, een Russische veiligheidsexpert die voor Bellingcat werkt, is Poetin de controle over de macht aan het verliezen. Kopstukken in het Kremlin zouden de Oekraïne-oorlog als 'verloren' beschouwen.”

https://www.welingelichtekringen.nl/politiek/3369655/oud-chef-britse-spionagedienst-poetin-verdwijnt-volgend-jaar-in-een-sanatorium.html

ik help t je hopen

Er is ook al een Russische VN-diplomaat die zijn functie neerlegt en zich schaamt voor hoe het allemaal gaat. Dat zijn goede berichten, dat moeten er meer doen. 

Lees net dit:
Gazprom stopt met leveren van gas aan Nederland vanwege conflict over betaling - https://nos.nl/l/2430819

"Minister Jetten: stop Russisch gas heeft geen gevolgen voor Nederlandse huishoudens"

Gelukkig is de winter voorbij.

Rondstruiner schreef op 30-05-2022 om 18:04:

Lees net dit:
Gazprom stopt met leveren van gas aan Nederland vanwege conflict over betaling - https://nos.nl/l/2430819

"Minister Jetten: stop Russisch gas heeft geen gevolgen voor Nederlandse huishoudens"

Gelukkig is de winter voorbij.

M'n gastarief verdubbelt anders per 1 juli dus hoezo geen gevolgen? Laat ze aub stoppen met die principiële waanzin, Rusland verkoopt z'n gas evengoed wel aan een andere partij en wij zitten met de gebakken peren.

redbulletje schreef op 31-05-2022 om 08:08:

[..]

M'n gastarief verdubbelt anders per 1 juli dus hoezo geen gevolgen? Laat ze aub stoppen met die principiële waanzin, Rusland verkoopt z'n gas evengoed wel aan een andere partij en wij zitten met de gebakken peren.

Dat heeft hier niets mee te maken. De prijzen gaan al sinds het najaar omhoog, alleen loopt blijkbaar nu jouw contract af? Mijn tarieven zijn al sinds januari verhoogd.

Dat wordt toch bezuinigen op je energieverbruik dan. Ze zullen niet voor het comfort van Redbulletje het beleid aan gaan passen, hoeveel je er ook over klaagt.

redbulletje schreef op 31-05-2022 om 08:08:

[..]

Nou en ook de benzine prijzen stijgen de pan uit. Ik vind het ook allemaal echt onzin. Het wordt allemaal toch wel verkocht. Het westen is maar een klein deel van de wereld..

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-05-2022 om 15:02

Heda schreef op 31-05-2022 om 14:44:

[..]

Nou en ook de benzine prijzen stijgen de pan uit. Ik vind het ook allemaal echt onzin. Het wordt allemaal toch wel verkocht. Het westen is maar een klein deel van de wereld..

Nou dat! Europa schiet alleen maar zichzelf in de voet met deze sancties. Poetin heeft nergens last van. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-05-2022 om 15:08

Mug schreef op 31-05-2022 om 15:02:

[..]

Nou dat! Europa schiet alleen maar zichzelf in de voet met deze sancties. Poetin heeft nergens last van.

Dat denk ik niet, anders accepteert hij wel de afgesproken valuta en dwingt niet naar roebels over te stappen.

Tickel schreef op 31-05-2022 om 15:08:

[..]

Dat denk ik niet, anders accepteert hij wel de afgesproken valuta en dwingt niet naar roebels over te stappen.

Ik weet het niet hoor.. De roebel staat nu aardig hoog in waarde ook. 

Ik snap dat ze hem niet zijn gang kunnen laten gaan, maar nu worden de burgers hier enorm getroffen door de sancties. Poetin zelf merkt er vrij weinig van..

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-05-2022 om 15:27

Heda schreef op 31-05-2022 om 15:13:

[..]

Ik snap dat ze hem niet zijn gang kunnen laten gaan, maar nu worden de burgers hier enorm getroffen door de sancties. Poetin zelf merkt er vrij weinig van..

Dat idee heb ik dus ook. Wij betalen ons blauw aan vanalles, de Russische burgers misschien ook wel (?), maar daar zal Poetin niet wakker van liggen. 

Tickel schreef op 31-05-2022 om 15:08:

[..]

Precies. Hij heeft hier op termijn zeker wel last van, anders zou hij niet zulke rare sprongen maken nu. Gas en olie is wat de oorlog financiert. 

Heda schreef op 31-05-2022 om 15:13:

[..]

Enorm getroffen? Dat valt natuurlijk best mee. De wereld staat hier in de EU nog lang niet op instorten hoor. Je hebt iets minder te besteden aan andere dingen, dat is alles. Je hoeft niet je land te ontvluchten op zoek naar eten of een veilige plek ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.