Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-03-2022 om 17:58

Rondstruiner schreef op 02-03-2022 om 16:50:

China gaat misschien bemiddelen.

Oekraïne vraagt nu ook China om hulp, wat doet Rusland? - https://nos.nl/l/2419516

Laat ons hopen dat China actief optreed en de gemoederen kan bedaren. 

OmaVan2 schreef op 02-03-2022 om 17:52:

[..]

China heeft er ook belang bij als het conflict niet volledig uit de hand loopt. Als het westen (en Rusland) in puin ligt dan hebben ze opeens een veel kleinere afzetmarkt.

Ja dat schept perspectief. China heeft ons westers consumentisme hard nodig. 

Hetvrijewoord schreef op 02-03-2022 om 15:31:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd bij welke landen de EU landjepik heeft gedaan.

Een thema dat steeds terugkeert, onder meer uit de hoek van voormalig Sovjet leider Gorbatsjov, is dat het Westen bedreigend is voor Rusland door al die ex Warshaupakt landen met open armen te ontvangen in de EU en de Navo. Wat Rusland extra pijn zal doen is dat met name de Baltische Staten zich economisch enorm ontwikkeld hebben sinds ze EU-lid zijn.  Maar ja, om dat nou landje pik te noemen? Dan doen wij ook aan mensjepik door zo aantrekkelijk te zijn voor migranten dat ze bereid zijn hun leven te wagen door met gammele bootjes de Middelandse  Zee over te steken.

Maar misschien hadden we wel wat gevoeliger moeten zijn voor Russische gevoeligheden.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-03-2022 om 18:19

Dat is een goed punt: We noemen wappies niet voor niks wappies. 
En dat de Chinezen ons nodig hebben als afzetmarkt klopt denk ik ook wel. 
Toch weer twee opstekers.

Wat mij enorm stoort is dat het over het algemeen van die oude mannen zijn die ons zo in het ongeluk storten. Biden zei "Iraniers" ipv "Ukraeniers" (vast niet goed geschreven, misschien kon Biden het niet lezen?). Die blik van Kamala Harris. Het is toch ook om te huilen.

Wat mij betreft worden al die oude mannen gedumpt. Laat ze gewoon met eventuele kleinkinderen rondwandelen of in de tuin werken of laat ze samen een potje kaarten. Wat moeten die allemaal de baas zijn en de boel terroriseren in veel gevallen?

Meerdere berichten verwijderd, spammen is niet toegestaan. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-03-2022 om 18:49 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 02-03-2022 om 18:43:

[..]
[Quote verwijderd]

Probeer eens het verschil te zien tussen Guy verhofstadt die  spreekt in Kyiv en Poetin die Kyiv bombardeert. Als je dan 1 keer het predikaat 'walgelijk' mag uitdelen, voor wie is dat dan?
En mevrouw von der Leyen heeft helemaal niet gezegd wat ze volgens jou gezegd heeft, zie de eerdere posts hierover.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-03-2022 om 18:57

Daglichtlamp schreef op 02-03-2022 om 18:49:

[..]

Probeer eens het verschil te zien tussen Guy verhofstadt die spreekt in Kyiv en Poetin die Kyiv bombardeert. Als je dan 1 keer het predikaat 'walgelijk' mag uitdelen, voor wie is dat dan?
En mevrouw von der Leyen heeft helemaal niet gezegd wat ze volgens jou gezegd heeft, zie de eerdere posts hierover.

Graag Fleurtje_5 negeren. Ze is niet de TO en verkondigt niets anders dan provocaties en onwaarheden.

niet_rechts schreef op 02-03-2022 om 18:57:

[..]

Graag Fleurtje_5 negeren. Ze is niet de TO en verkondigt niets anders dan provocaties en onwaarheden.

Ik vermoed zo maar dat Daglichtlamp weet dat zij niet de TO is

Lollypopje schreef op 02-03-2022 om 19:00:

[..]

Ik vermoed zo maar dat Daglichtlamp weet dat zij niet de TO is

Ongetwijfeld, maar dat is via-taal voor don’t feed the….

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-03-2022 om 19:37

@Fleurtje:
Omdat je er zoveel op terugkomt heb ik die speech van Verhofstadt nog eens bekeken. Waarom vind je deze walgelijk? Het is een speech die het Oekraïnse volk ondersteund tijdens hun strijd tegen een leider met dictatoriale trekjes, het is een speech die de Europese waarden van de verlichting benadrukt; wat is er precies walgelijk aan? 
Het enige walgelijke dat ik hierin zie, is dat we in acht jaar nog niet genoeg steun hebben verleend aan de bevolking van Oekraïne waardoor ze nu onder voet worden gelopen door een andere dictator.  

Dees * schreef op 02-03-2022 om 19:09:

[..]

Ongetwijfeld, maar dat is via-taal voor don’t feed the….

Inmiddels begreep ik dat, maar gezien de persoon tegen wie het gezegd werd vond ik het wel humor

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

02-03-2022 om 20:14

Moxxie schreef op 02-03-2022 om 16:55:

[..]

Sterke zet van de Oekraïne, en blijkbaar heel goed getimed ook. Wat een leiders heeft dat land zeg.

Ik vind ze strategisch ontzettend sterk. 

OmaVan2 schreef op 02-03-2022 om 18:01:

[..]

Een thema dat steeds terugkeert, onder meer uit de hoek van voormalig Sovjet leider Gorbatsjov, is dat het Westen bedreigend is voor Rusland door al die ex Warshaupakt landen met open armen te ontvangen in de EU en de Navo. Wat Rusland extra pijn zal doen is dat met name de Baltische Staten zich economisch enorm ontwikkeld hebben sinds ze EU-lid zijn. Maar ja, om dat nou landje pik te noemen? Dan doen wij ook aan mensjepik door zo aantrekkelijk te zijn voor migranten dat ze bereid zijn hun leven te wagen door met gammele bootjes de Middelandse Zee over te steken.

Maar misschien hadden we wel wat gevoeliger moeten zijn voor Russische gevoeligheden.

Die voormalig Warschaupact-landen bepalen zelf. Wij niet, en Rusland ook niet. Dat is geen landjepik, dat zeg je zelf ook. Dus ik ben net als Hetvrijewoord benieuwd naar een voorbeeld van Redbulletje die zegt dat de EU aan landjepik doet.

Rondstruiner schreef op 02-03-2022 om 20:47:

[..]

Die voormalig Warschaupact-landen bepalen zelf. Wij niet, en Rusland ook niet. Dat is geen landjepik, dat zeg je zelf ook. Dus ik ben net als Hetvrijewoord benieuwd naar een voorbeeld van Redbulletje die zegt dat de EU aan landjepik doet.

Niet letterlijk koloniseren natuurlijk maar ze kost wat 't kost onder onze invloedsfeer willen hebben. 

redbulletje schreef op 02-03-2022 om 20:48:

[..]

Niet letterlijk koloniseren natuurlijk maar ze kost wat 't kost onder onze invloedsfeer willen hebben.

Vandaar dat die landen zo ontzettend veel moeite moeten doen om lid te worden van de EU en het ook voor de Oekraïne nu nog jaren zal duren, ondanks de huidige situatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.