Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

28-02-2022 om 22:41

Angela1967 schreef op 28-02-2022 om 22:08:

[..]

hier reageer je toch niet op? iemand die dit soort vage berichten plaatst doet me ook denken aan jouw vage bericht over economische risico's. Je kunt dit soort complexe situaties toch niet duiden zo?

gr Angela

Wierd Duk weet echt wel wat over Rusland en de voormalige Sovjet Unie. Hij heeft echter de irritante gewoonte in dit soort vaagheden te spreken op Twitter, het medium zich ook niet voor uitgebreide analyses of betogen natuurlijk.

Daar heeft niemand iets aan vooral niet als je (en dat zijn de meeste mensen) niet genoeg weet van deze complexe en veelomvattende materie.

Rot oorlog.
Ik zeg NEE tegen deze oorlog.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-03-2022 om 05:16

Een konvooi van 64 kilometer lang richting Oekraïne, het klinkt niet alsof ze zullen stoppen. De logica is zoek, maar blijkbaar wol Putin dit gebied inlijven, tegen elke prijs. Dat het "broedervolk" dan elders woont, maakt hem vast niet uit.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-03-2022 om 07:26

Poetin lijkt me niet de persoon om zijn verlies te nemen. Want zijn waarheid is de enige waarheid. En wie niet luisteren wil moet maar voelen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij zal stoppen. Hij zal gestopt moeten worden. Bij voorkeur door mensen uit zijn eigen gelederen.

Ik denk dat je gelijk hebt Coreopsis. Als je ziet hoe hij gisteren tekeer ging tegen Oekraïense burgers met die bombardementen…afschuwelijk. Die hele oorlog is natuurlijk niet te rechtvaardigen maar bewust burgerdoelen kiezen is in mijn ogen nog een stap kwalijker. 

Meestal schieten de tranen in mijn ogen als ik 's ochtends naar de beelden kijk, maar soms word ik gegrepen door een vreemd afstandelijk gevoel. Dan lijkt het een surrealistische werkelijkheid waar mijn hoofd gewoon niet bij kan. Ik kan niet echt voelen hoe het is om daar nu te zijn, vol angst en radeloosheid, woedend en bang. Ik begrijp gewoon niet dat dit nog kan gebeuren in deze tijd, dat één psychisch gestoorde machtswellusteling zoveel leed kan veroorzaken en dat wij dat niet kunnen stoppen.

Moxxie schreef op 01-03-2022 om 09:25:

Meestal schieten de tranen in mijn ogen als ik 's ochtends naar de beelden kijk, maar soms word ik gegrepen door een vreemd afstandelijk gevoel. Dan lijkt het een surrealistische werkelijkheid waar mijn hoofd gewoon niet bij kan. Ik kan niet echt voelen hoe het is om daar nu te zijn, vol angst en radeloosheid, woedend en bang. Ik begrijp gewoon niet dat dit nog kan gebeuren in deze tijd, dat één psychisch gestoorde machtswellusteling zoveel leed kan veroorzaken en dat wij dat niet kunnen stoppen.

Nou precies . Mijn Oekraïense vriendin omschrijft het als surrealistisch , alsof ze in een alternatief universum is beland ....

ScarceKudu74

ScarceKudu74

01-03-2022 om 09:52

https://www.ad.nl/binnenland/rotterdamse-haven-zou-mogelijk-doelwit-kunnen-zijn-als-oorlog-zich-uitbreidt-denkt-europarlementarier~a1400b80/

Het is een betaalartikel,  maar de strekking is dat de Rotterdamse haven heel belangrijk is voor het verschepen van militair materiaal.  En dus een doelwit, mocht de oorlog zich wel uitbreiden naar de NAVO landen. 

" Iedereen weet dat, zodra de Russen een van de Baltische staten of een ander Navo-land aanvallen, niet Antwerpen, Bremen of Hamburg, maar Rotterdam een zeer belangrijke militair object is vanwege alle troepenverplaatsingen.”

"...wat als de Russen ineens zeggen: we hebben twee zeemijnen in de haven geplaatst, succes ermee?! Dan gaat de haven, tot deze mijnen gevonden zijn, gewoon op slot. Met alle economische en veiligheidsgevolgen van dien.”

Hier krijg ik dus wel de bibbers van   

Peen schreef op 01-03-2022 om 09:52:

https://www.ad.nl/binnenland/rotterdamse-haven-zou-mogelijk-doelwit-kunnen-zijn-als-oorlog-zich-uitbreidt-denkt-europarlementarier~a1400b80/

Het is een betaalartikel, maar de strekking is dat de Rotterdamse haven heel belangrijk is voor het verschepen van militair materiaal. En dus een doelwit, mocht de oorlog zich wel uitbreiden naar de NAVO landen.

" Iedereen weet dat, zodra de Russen een van de Baltische staten of een ander Navo-land aanvallen, niet Antwerpen, Bremen of Hamburg, maar Rotterdam een zeer belangrijke militair object is vanwege alle troepenverplaatsingen.”

"...wat als de Russen ineens zeggen: we hebben twee zeemijnen in de haven geplaatst, succes ermee?! Dan gaat de haven, tot deze mijnen gevonden zijn, gewoon op slot. Met alle economische en veiligheidsgevolgen van dien.”

Hier krijg ik dus wel de bibbers van

Het is alsof we in een slechte film zitten, zo onrealistisch.

Covid, twee jaar geleden was al een slechte film. Ik vrees dat deze film nog een stuk slechter is.

Ik vind D66 weer eng bezig, wil onze schaarse brandstof aan Oekraine geven terwijl ze onze eigen bevolking letterlijk in de kou laten zitten. Hebben ze nu nog niet geleerd van het mondkapjesschandaal? 

redbulletje schreef op 01-03-2022 om 11:22:

Ik vind D66 weer eng bezig, wil onze schaarse brandstof aan Oekraine geven terwijl ze onze eigen bevolking letterlijk in de kou laten zitten. Hebben ze nu nog niet geleerd van het mondkapjesschandaal?

Wat mooi dat D66 dat wil doen. Ik hoop dat als wij ooit in die situatie zitten, andere landen ons ook zo zouden willen steunen.

Lollypopje schreef op 01-03-2022 om 11:23:

[..]

Wat mooi dat D66 dat wil doen. Ik hoop dat als wij ooit in die situatie zitten, andere landen ons ook zo zouden willen steunen.

Dream on. We hebben met corona toch ook gezien dat 't ieder land voor zichzelf was terwijl Nederland sinterklaas blijft spelen. Heb er helemaal geen vertrouwen meer in. 

redbulletje schreef op 01-03-2022 om 11:25:

[..]

Dream on. We hebben met corona toch ook gezien dat 't ieder land voor zichzelf was terwijl Nederland sinterklaas blijft spelen. Heb er helemaal geen vertrouwen meer in.

Als niemand durft te dromen, komen dromen ook nooit uit. Dus ik droom over een wereld waar mensen aan elkaar denken en elkaar helpen en dat begint bij zelf het voorbeeld geven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.