Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
ShowyHummingbird30
26-02-2022 om 07:21
https://www.change.org/p/gemeenten-stop-met-onnodig-spekken-van-de-russische-oorlogskas-via-gazprom-stopgazprom
Petitie om gemeentes op te roepen geen gas meer af te nemen van Gazprom. Met erin ook een link naar een overzichtskaart waarop je kunt zien welke gemeentes een contract met Gazprom hebben. Vooral in het midden en zuiden van het land, maar ook bijvoorbeeld Den Haag.
redbulletje
26-02-2022 om 10:00
Ik ga zeker geen petitie tekenen die ervoor kan zorgen dat de energieprijzen nóg meer stijgen. Het is nu al onbetaalbaar.
WickedCurlew89
26-02-2022 om 10:37
redbulletje schreef op 26-02-2022 om 10:00:
Ik ga zeker geen petitie tekenen die ervoor kan zorgen dat de energieprijzen nóg meer stijgen. Het is nu al onbetaalbaar.
Waarom denk je dat onbetaalbaar is.
Cousin_It
26-02-2022 om 10:42
Coreopsis schreef op 26-02-2022 om 07:21:
https://www.change.org/p/gemeenten-stop-met-onnodig-spekken-van-de-russische-oorlogskas-via-gazprom-stopgazprom
Petitie om gemeentes op te roepen geen gas meer af te nemen van Gazprom. Met erin ook een link naar een overzichtskaart waarop je kunt zien welke gemeentes een contract met Gazprom hebben. Vooral in het midden en zuiden van het land, maar ook bijvoorbeeld Den Haag.
Dank voor het delen Coreo!
Geeft imo ook aan waarom het (Europese) aanbestedingsbeleid niet deugt. Alleen de inschrijfprijs is doorslaggevend. De feitelijke prijs valt eens te meer onder de eindstreep hoger uit. En in dit geval helaas niet in financieel opzicht. Maar da' s een andere discussie.
ShowyHummingbird30
26-02-2022 om 17:00
KLM laat zijn vluchten naar Rusland omkeren. Mooi. Wat mij betreft sluiten we het Europese luchtruim nu ook voor Russische maatschappijen.
NippyDunlin42
26-02-2022 om 18:18
redbulletje schreef op 26-02-2022 om 10:00:
Echt Redbulletje. Denk eens voor 1 keer aan iemand anders!
Hinoki
26-02-2022 om 18:29
Hier hou ik mijn hart voor vast.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1600432812/steeds-meer-steun-om-rusland-uit-swift-te-gooien-kwestie-van-dagen
Althans voor wat er zou kunnen gebeuren als Rusland er op reageert.
Ik volg op instagram een econoom - die al een tijdlang schrijft over een mogelijke ineenstorting van de financiële markten.
Hij was/is op Coronagebied redelijk wappie te noemen, maar als econoom heb ik hem wel hoog zitten.
Hij heeft geschreven over een mogelijke reactie op wat er in die link staat. Mocht dat gebeuren dan zijn de financiële gevolgen - wereldwijd - niet te overzien. De gaskwestie is dan the least of our worries.
Daglichtlamp
26-02-2022 om 18:30
We moeten zo snel mogelijk zorgen dat we zonder Russisch gas kunnen, we hadden beter nooit afhankelijk van hun kunnen worden. Een stabiele prijs zul je nooit houden als je moet kopen bij een partij die niet betrouwbaar is.
Friezinnetje
26-02-2022 om 18:42
Elaine68 schreef op 26-02-2022 om 18:18:
[..]
Echt Redbulletje. Denk eens voor 1 keer aan iemand anders!
nee joh, dat is totaal niet belangrijk. Heel Oekraine kan wel kapot, als RB maar geen verhoging krijgt. Dat ze daar zonder warmte, eten of woning zitten is toch niet erg?
Sarcasmemodus uit
Moxxie
26-02-2022 om 18:43
Hinoki schreef op 26-02-2022 om 18:29:
Hier hou ik mijn hart voor vast.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1600432812/steeds-meer-steun-om-rusland-uit-swift-te-gooien-kwestie-van-dagen
Althans voor wat er zou kunnen gebeuren als Rusland er op reageert.
Ik volg op instagram een econoom - die al een tijdlang schrijft over een mogelijke ineenstorting van de financiële markten.
Hij was/is op Coronagebied redelijk wappie te noemen, maar als econoom heb ik hem wel hoog zitten.
Hij heeft geschreven over een mogelijke reactie op wat er in die link staat. Mocht dat gebeuren dan zijn de financiële gevolgen - wereldwijd - niet te overzien. De gaskwestie is dan the least of our worries.
Wat is die mogelijke reactie en de gevolgen die niet te overzien zijn dan?
EnchantedDragonfly18
26-02-2022 om 21:51
https://www.telegraaf.nl/video/604909491/bizarre-actie-tank-walst-over-rijdende-auto
In het laatste stukje zie je dat de tank van z'n eigen baan af gaat om bewust een tegenligger te overrijden. Wat bezielt die lui?! Dat het Grand theft auto is ofzo?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.