Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Thermostaat op 19 graden : wel of niet ? Wat doen jullie ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

28-07-2022 om 20:47

Blomke82 schreef op 28-07-2022 om 20:38:

[..]

Wij hebben airco's, die ook kan verwarmen. Dit op 21 zonnepanelen dus wij zijn zelfvoorzienend wat dat betreft.

We hebben nu eenmaal een contract met Duitsland die ongetwijfeld Gronings gas nodig is komende winter. Dus gaan we weer opvoeren, maar in eerste instantie niet voor ons zelf

Daar was inderdaad nog recent een artikel over. Ik meen in de Telegraaf. Even kijken of ik het kan vinden.

Blomke82 schreef op 28-07-2022 om 19:50:

[..]

En nog een punt: als Nederland gaat boren, is dat in eerste instantie voor bijv. Duitsland:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5279420/nederland-gas-aardgas-pompen-duitsland-contract

Wellicht zijn er nog wat landen die de 15% besparing niet halen, die krijgen dan waarschijnlijk ook voorrang en Nederland.... die bespaart netjes volgens afspraak en staat dus achteraan. Daarbij kan Nederland voor vaste EU prijzen zijn eigen gas weer inkopen. Kortom, we zijn weer eens de gekke Henkie van de EU.

Walgelijk hoe Nederland telkens buitenland voor eigen land laat gaan. In overmachtsituaties zouden we juist voor eigen land moeten zorgen maar ons kabinet leidt ons in rap tempo de financiële afgrond in.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-07-2022 om 21:35

redbulletje schreef op 28-07-2022 om 20:51:

[..]

Walgelijk hoe Nederland telkens buitenland voor eigen land laat gaan. In overmachtsituaties zouden we juist voor eigen land moeten zorgen maar ons kabinet leidt ons in rap tempo de financiële afgrond in.

Iets met lusten én lasten. 

redbulletje schreef op 28-07-2022 om 20:51:

[..]

Dat doen we met de agrarische sector ook al jaren: vlees en zuivel voor het buitenland  voor laten gaan op de leefbaarheid van ons eigen land. Maar daar heb je dan weer niet zo veel problemen mee……

Ik denk dat ik echt ga proberen dit jaar de verwarming niet hoger dan 18C te doen. Of dat gaat lukken…..ik weet het niet….zit nu al met lange mouwen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-07-2022 om 22:14

Ik ben mijn broer al aan het polsen of ik bij hem kan komen overwinteren aan de Côte d'Azur,  ipv hier te zitten blauwbekken 

Maar reëel: voor hier ben ik wel op zoek naar alternatieven voor de cv. Het wordt echt onbetaalbaar om je huis tot zelfs maar 19 graden te stoken. Misschien infraroodpanelen of een verwarmende airco bijvoorbeeld. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

28-07-2022 om 22:29

Mug schreef op 28-07-2022 om 22:14:

Ik ben mijn broer al aan het polsen of ik bij hem kan komen overwinteren aan de Côte d'Azur, ipv hier te zitten blauwbekken

Maar reëel: voor hier ben ik wel op zoek naar alternatieven voor de cv. Het wordt echt onbetaalbaar om je huis tot zelfs maar 19 graden te stoken. Misschien infraroodpanelen of een verwarmende airco bijvoorbeeld.

Een houtkachel?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-07-2022 om 22:32

Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 22:29:

[..]

Een houtkachel?

Ja, is ook zeker een optie. Ik heb al wat offertes opgevraagd, maar de wachttijden zijn lang overal. 

We hebben nu wel al een gashaard, maar daarvan is de rookafvoer niet geschikt voor houtvuur. En het gas moet dan natuurlijk ook worden afgekoppeld, dat durf ik toch echt niet zelf.

MeganRapinoe schreef op 28-07-2022 om 22:04:

[..]

Ik denk dat ik echt ga proberen dit jaar de verwarming niet hoger dan 18C te doen. Of dat gaat lukken…..ik weet het niet….zit nu al met lange mouwen.

Ik zit nu ook met lange mouwen, maar toch is het me afgelopen winter gelukt om de verwarming op 17,5 te zetten. Het went echt heel snel. Wel iets van een kleedje of opgevouwen deken onder je voeten (én pantoffels) als je stil zit, dat scheelt veel. En ik had een warme legging onder mijn broek. Was echt goed te doen, ik was zelf verrast.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

28-07-2022 om 22:58

Mug schreef op 28-07-2022 om 22:32:

[..]

Ja, is ook zeker een optie. Ik heb al wat offertes opgevraagd, maar de wachttijden zijn lang overal.

We hebben nu wel al een gashaard, maar daarvan is de rookafvoer niet geschikt voor houtvuur. En het gas moet dan natuurlijk ook worden afgekoppeld, dat durf ik toch echt niet zelf.

Ja dat geloof ik best. Ik heb al van veel mensen gehoord dat ze naar een houtkachel aan het kijken zijn .

Wij waren vanmiddag 30,50 kwijt per persoon voor de lunch. Dat vind ik wel mee vallen. Wij hadden beiden  carpaccio met stokbrood en smeersels zoals kruidenboter en ieder 6 wijn.  

watertoren schreef op 28-07-2022 om 23:36:

Wij waren vanmiddag 30,50 kwijt per persoon voor de lunch. Dat vind ik wel mee vallen. Wij hadden beiden carpaccio met stokbrood en smeersels zoals kruidenboter en ieder 6 wijn.

6 wijn pp tijdens lunch??? Ook een manier om warm te blijven in de winter🤣

Rondstruiner schreef op 28-07-2022 om 22:41:

[..]

Ik zit nu ook met lange mouwen, maar toch is het me afgelopen winter gelukt om de verwarming op 17,5 te zetten. Het went echt heel snel. Wel iets van een kleedje of opgevouwen deken onder je voeten (én pantoffels) als je stil zit, dat scheelt veel. En ik had een warme legging onder mijn broek. Was echt goed te doen, ik was zelf verrast.

Hier ook. Ik kleed me warm en heb soms een thermoshirt onder mijn kleding. Ik heb er geen problemen mee, terwijl ik toch echt altijd het type koukleum was. Het went snel. Maar heb je het altijd 20 graden, dan zou ik stapsgewijs de temperatuur verlagen. 

Rondstruiner schreef op 28-07-2022 om 22:41:

[..]

Klopt. Je kunt jezelf prima laten wennen aan lagere temperaturen. Sloffen heb ik altijd aan in de winter en een hemdje onder mijn kleding. Lekker vest en 's avonds op de bank een fleecedekentje.

En als je ècht koud krijgt kun je ook even de trap een paar keer op en neer rennen 

watertoren schreef op 28-07-2022 om 23:36:

Wij waren vanmiddag 30,50 kwijt per persoon voor de lunch. Dat vind ik wel mee vallen. Wij hadden beiden carpaccio met stokbrood en smeersels zoals kruidenboter en ieder 6 wijn.

Ieder 6 wijn?! 😂 Ben je goed thuisgekomen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.