Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Thermostaat op 19 graden : wel of niet ? Wat doen jullie ?

wild-flower schreef op 27-07-2022 om 16:57:

Nou ik zie het somber in . De gasprijs gaat door het dak

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5323572/gasprijs-naar-recordhoogte-na-afknijpen-gaskraan-door-rusland

Te idioot, te meer omdat Nederland zelf gas genoeg heeft om in eigen behoefte te kunnen voorzien. 

Ik ga maar niet meer stoken, geloof ik, deze winter. 

redbulletje schreef op 27-07-2022 om 17:07:

[..]

Te idioot, te meer omdat Nederland zelf gas genoeg heeft om in eigen behoefte te kunnen voorzien.

Heb je gehoord dat gas boren leidt tot grote schade? Ander punt is dat als je geen zin hebt om meer geld te betalen voor gas, je meer moet betalen voor het compenseren van bewoners van Groningen. Denk dat het grosso modo op hetzelfde neerkomt.

gr Angela

Ysenda schreef op 27-07-2022 om 13:20:

[..]

Je kan ook stellen dat de horeca buitensporig goedkoop was geworden. In de jaren 70 en 80 gingen wij nooit op een terras wat drinken. Uit eten 2x per jaar of zo bij speciale gelegenheden zoals bv de trouwdag van mijn ouders.

Dat was heel gewoon in mijn omgeving. Als student kon ik het me niet veroorloven om meer dan 1x per maand uit te gaan.

Als ik zie hoevaak en makkelijk iedereen dat nu doet is er toch een behoorlijke verplaatsing naar luxe geweest. En ook veel entitlement, men vind dat men er recht op heeft.

In de jaren 80 deed ik niks anders dan uit gaan, daar leefde ik voor. Ik leefde van weekend naar weekend. Vrijdag, zaterdag en zondag gingen we altijd uit. Het verbaasde mijn man en mij dat onze zoon wel eens thuis was op bv zondagavond. Wij gingen veel vaker uit dab hij.

watertoren schreef op 28-07-2022 om 03:35:

[..]

In de jaren 80 deed ik niks anders dan uit gaan, daar leefde ik voor. Ik leefde van weekend naar weekend. Vrijdag, zaterdag en zondag gingen we altijd uit. Het verbaasde mijn man en mij dat onze zoon wel eens thuis was op bv zondagavond. Wij gingen veel vaker uit dab hij.

Ik ook hoor. Dat was hetgeen je vooral voor leefde. Ik verbaas mij er ook over dat mijn kinderen dat veeeeel minder doen. Mss komt dat wel omdat ze elkaar tóch wel spreken enz via socials.....?

Ik ging en ga nooit uit. Zijn ook een bepaald soort mensen die dat doen en mijn soort is het absoluut niet.

Normaal ging ik wel vaker uit eten of een terrasje doen, maar de prijzen zijn wel over de kop gegaan. Was vorige week een middagje met m'n moeder in Zeeland en 2 fris en 2 broodjes waren 37,50. Nu waren de broodjes wel heel lekker maar het is bizar natuurlijk. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

28-07-2022 om 15:11

redbulletje schreef op 28-07-2022 om 15:06:

Normaal ging ik wel vaker uit eten of een terrasje doen, maar de prijzen zijn wel over de kop gegaan. Was vorige week een middagje met m'n moeder in Zeeland en 2 fris en 2 broodjes waren 37,50. Nu waren de broodjes wel heel lekker maar het is bizar natuurlijk.

dat is echt veel! 

Hier wilde de kinderen van de week iets eten. Wij een tentje in. Een chocolade koek koste al 5,50. Uiteindelijk hebben de kinderen wat gekregen en hebben wij als ouders maar niets besteld. 

Ik weet niet wat voor broodjes jullie hadden, maar dat zijn bizarre prijzen. 

Ik heb precies hetzelfde betaald voor 2 maltbiertjes en 2 (heel lekkere) broodjes. Was in Veere.(in den Struijskelder)

Vrijevlinder schreef op 28-07-2022 om 15:23:

[..]

Ik weet niet wat voor broodjes jullie hadden, maar dat zijn bizarre prijzen.

Ik had een heerlijk bruin broodje carpaccio met salade ernaast en er op. Erg uitgebreid wel met nootjes, kappertjes enz.

Herfstappeltaart schreef op 28-07-2022 om 15:37:

[..]

Ik heb precies hetzelfde betaald voor 2 maltbiertjes en 2 (heel lekkere) broodjes. Was in Veere.(in den Struijskelder)

Wij ook in Veere, bij de Werf. 

Ciabatta met zalm, was wel krakend vers gebakken en royaal belegd. Als het ook maar enigszins tegen was gevallen zou die 14 euro per broodje helemaal een domper zijn geweest.

Angela1967 schreef op 27-07-2022 om 23:08:

[..]

Heb je gehoord dat gas boren leidt tot grote schade? Ander punt is dat als je geen zin hebt om meer geld te betalen voor gas, je meer moet betalen voor het compenseren van bewoners van Groningen. Denk dat het grosso modo op hetzelfde neerkomt.

gr Angela

En nog een punt: als Nederland gaat boren, is dat in eerste instantie voor bijv. Duitsland:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5279420/nederland-gas-aardgas-pompen-duitsland-contract

Wellicht zijn er nog wat landen die de 15% besparing niet halen, die krijgen dan waarschijnlijk ook voorrang  en Nederland.... die bespaart netjes volgens afspraak en staat dus achteraan. Daarbij kan Nederland voor vaste EU prijzen zijn eigen gas weer inkopen. Kortom,  we zijn weer eens de gekke Henkie van de EU. 

Blomke82 schreef op 28-07-2022 om 19:50:

[..]

En nog een punt: als Nederland gaat boren, is dat in eerste instantie voor bijv. Duitsland:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5279420/nederland-gas-aardgas-pompen-duitsland-contract

Wellicht zijn er nog wat landen die de 15% besparing niet halen, die krijgen dan waarschijnlijk ook voorrang en Nederland.... die bespaart netjes volgens afspraak en staat dus achteraan. Daarbij kan Nederland voor vaste EU prijzen zijn eigen gas weer inkopen. Kortom, we zijn weer eens de gekke Henkie van de EU.

Selectief shoppen bij RTL voor een artikel van 7 januari 2022? 

Wellicht is het interessant om te actuele situatie te beschouwen en daar een reactie op te geven? 

Je gaat ook niet in op wat jij zelf kunt/gaat doen, meteen de zielige, sub-agressieve kaart trekken en de overheid voor gek verklaren achter je laptop? 

Gr Angela

Angela1967 schreef op 28-07-2022 om 20:30:

[..]

Selectief shoppen bij RTL voor een artikel van 7 januari 2022?

Wellicht is het interessant om te actuele situatie te beschouwen en daar een reactie op te geven?

Je gaat ook niet in op wat jij zelf kunt/gaat doen, meteen de zielige, sub-agressieve kaart trekken en de overheid voor gek verklaren achter je laptop?

Gr Angela

Wij hebben airco's, die ook kan verwarmen. Dit op 21 zonnepanelen dus wij zijn zelfvoorzienend wat dat betreft.

We hebben nu eenmaal een contract met Duitsland die ongetwijfeld Gronings gas nodig is komende winter. Dus gaan we weer opvoeren, maar in eerste instantie niet voor ons zelf

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.