Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Thermostaat op 19 graden : wel of niet ? Wat doen jullie ?

terrasverwarmers zijn waanzin. Niet voor niks zeiden onze ouders vroeger: deur dicht, we stoken niet voor de vogeltjes buiten. Als het buiten te koud is, ga je naar binnen. Of je doet een jas aan. 

Wilgenkatje- schreef op 26-07-2022 om 22:11:

terrasverwarmers zijn waanzin. Niet voor niks zeiden onze ouders vroeger: deur dicht, we stoken niet voor de vogeltjes buiten. Als het buiten te koud is, ga je naar binnen. Of je doet een jas aan.

Vroeger had je een kampvuur, dat kunnen ze natuurlijk ook gaan doen, maar ja die rook...

redbulletje schreef op 26-07-2022 om 22:16:

[..]

Vroeger had je een kampvuur, dat kunnen ze natuurlijk ook gaan doen, maar ja die rook...

Heerlijk juist, de kachel aan onder/bij het afdak. Ik kan er zo van genieten! 

wij noemen een terras met verwarming altijd een 'gelegenheid met een milieudelict' zeker in de winter wil ik niet buiten op een terras zitten, dan zit je tussen de rokers, proef je gelijk niks meer van je eten. Is in de zomer ook een probleem maar dan zitten er verhoudingsgewijs minder rokers omdat er meer mensen buiten zitten.

Ysenda schreef op 27-07-2022 om 05:54:

wij noemen een terras met verwarming altijd een 'gelegenheid met een milieudelict' zeker in de winter wil ik niet buiten op een terras zitten, dan zit je tussen de rokers, proef je gelijk niks meer van je eten. Is in de zomer ook een probleem maar dan zitten er verhoudingsgewijs minder rokers omdat er meer mensen buiten zitten.

Ik vraag me af als ze terrasverwarming willen verbieden hoe dat ze dat dan gaan doen bij de mensen die thuis terrasverwarming hebben. Dat valt toch niet te controleren.

watertoren schreef op 27-07-2022 om 09:30:

Ik vraag me af als ze terrasverwarming willen verbieden hoe dat ze dat dan gaan doen bij de mensen die thuis terrasverwarming hebben. Dat valt toch niet te controleren.

Daar heb je de maatschappij voor: it takes a village to raise a child, je kunt op de politieke partijen stemmen die hier aan willen werken, je kunt ook als overheid de btw heel hoog maken op dat soort producten. Je kunt vanalles doen. Controle moet je niet willen achter de voordeur (niet alleen omdat het niet te doen is maar ook omdat we geen politiestaat willen), je moet dan "nudgen"en belemmeringen opwerpen.

gr Angela

Misschien kunnen ze een terrasverwarmingstoeslag op je bon zetten; als je buiten onder de verwarming hebt gezeten betaal je € 3,- per persoon meer. Reken maar dat er dan ineens veel meer mensen binnen zitten.
Wat nog erger is, terrasverwarming aan, terwijl er niemand op het terras zit.

Mensen die thuis een terrasverwarmer hebben, merken dat in hun portemonnee, dus ik denk dat ze er dan toch voorzichtig mee omgaan. (bijv. niet te vaak en te lang aanzetten)

Ik zou het er wel voor over hebben om extra te betalen voor terrasverwarming.

De horeca is al buitensporig duur geworden, prijs/kwaliteit verhouding klopt al niet meer, dus als ze hier ook nog voor willen laten betalen zullen ze minder klanten trekken. Etentjes buiten de deur is een van de makkelijkste dingen om een stapje mee terug te doen om de hogere kosten van levensonderhoud bij te kunnen benen.

Er moet geen terrasverwarming zijn, maar terrasstoelenverwarming* die aangaat nadat je je pinpas erlangs hebt gehaald en dan een bepaalde tijd aan blijft, en uiteraard uitschakelt zodra de stoel onbezet is.
* Of een andere soort verwarming die één tafeltje-omgeving verwarmt.

Auwereel schreef op 27-07-2022 om 13:11:

Er moet geen terrasverwarming zijn, maar terrasstoelenverwarming* die aangaat nadat je je pinpas erlangs hebt gehaald en dan een bepaalde tijd aan blijft, en uiteraard uitschakelt zodra de stoel onbezet is.
* Of een andere soort verwarming die één tafeltje-omgeving verwarmt.

Een stoel verwarmt je handen niet. Bij de stralingswarmte van zo'n heater zit je comfortabel.

redbulletje schreef op 27-07-2022 om 13:09:

De horeca is al buitensporig duur geworden, prijs/kwaliteit verhouding klopt al niet meer, dus als ze hier ook nog voor willen laten betalen zullen ze minder klanten trekken. Etentjes buiten de deur is een van de makkelijkste dingen om een stapje mee terug te doen om de hogere kosten van levensonderhoud bij te kunnen benen.

Je kan ook stellen dat de horeca buitensporig goedkoop was geworden. In de jaren 70 en 80 gingen wij nooit op een terras wat drinken. Uit eten 2x per jaar of zo bij speciale gelegenheden zoals bv de trouwdag van mijn ouders. 

Dat was heel gewoon in mijn omgeving. Als student kon ik het me niet veroorloven om meer dan 1x per maand uit te gaan.

Als ik zie hoevaak en makkelijk iedereen dat nu doet is er toch een behoorlijke verplaatsing naar luxe geweest. En ook veel entitlement, men vind dat men er recht op heeft. 

redbulletje schreef op 27-07-2022 om 13:09:

dat heet 'het wal keert het schip'. of 'stemmen met je voeten'. Allemaal prima. Soort bindend commercieel referendum

gr Angela

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.